Odrodzenie gier Mac – teraz czas na grę

Dlaczego 2023 był niesamowitym rokiem dla gier w systemie Mac?

Możliwe, że nie mam możliwości powiedzenia tego często, ale to był świetny rok dla gier na Macu. Nie chodzi tylko o to, że były jakieś pozytywy tu i ówdzie – ośmieliłbym się powiedzieć, że to był transformujący rok dla gier na platformie Apple.

Oczywiście, nie wszystko jest idealne, a jest wiele rzeczy, które chciałbym, żeby Apple zmieniło, aby Mac stał się prawdziwym domem dla graczy. Ale patrząc wstecz na ostatnią dekadę, nie mogę sobie wyobrazić lepszego czasu na granie na Macu niż teraz.

Gorące sprzęt

W jaki sposób doszliśmy do tego momentu? Dużą rolę odgrywa tu sprzęt. Apple ma świetną passę od czasu porzucenia procesorów Intela na rzecz własnego Apple silicon, ale większość zysków wynikała ze wzrostu mocy CPU. To wszystko jednak się zmieniło wraz z wprowadzeniem serii chipów M3 jesienią.

Tutaj największy wzrost mocy nastąpił w GPU. Testując chip M3 Max w 14-calowym MacBooku Pro, okazało się, że przewyższał on każdy laptopowy GPU RTX 4070, pokonując nawet maszynę główną dla graczy – Razer Blade 14. Podobne wyniki wydają się niemal niewiarygodne, a jednak są bardzo prawdziwe.

Apple wykonało niesamowitą pracę, biorąc pod uwagę jak tragiczna była wydajność Maca w grach. Nie chodzi tutaj tylko o wstawianie dodatkowych rdzeni – najnowsze MacBooki Pro są teraz wyposażone w sprzętowe przyspieszanie śledzenia promieni, cieniowanie siatki i wiele innych. Jakiekolwiek czary Apple wyprawia w swoich tajnych laboratoriach, to działa.

Przełom w grach AAA

Cała ta potęga sprzętowa byłaby na nic, gdyby nie było dobrych gier na Maca. Ale tutaj również 2023 był wyjątkowy.

Jak zwykle, na Maca ukazało się wiele znakomitych niezależnych (lub „niezależnie wyglądających”) gier, takich jak Dave the Diver czy Stray. Maci zawsze byli mocni w tej dziedzinie i faktycznie było co wybierać w ciągu ostatniego roku. Ale rozwojowi gier na Macu trzeba czegoś więcej, aby stać się naprawdę popularnym.

To, co wyróżniało ten rok, to dodanie całej sterty prawdziwych tytułów AAA, z Lies of P i pełnym wydaniem Baldur’s Gate 3, zapewniających świetne gry na Maca (Resident Evil 4 jest tuż za rogiem). Pomimo braku perfekcji – ze względu na aktualizację do Counter-Strike 2, CS: GO nie jest już na Macu, a inne serie AAA takie jak Assassin’s Creed i Call of Duty nadal są wyraźnie nieobecne. Jednak już nie walczymy o resztki w Apple Arcade, co napawa mnie nadzieją.

To dopiero początek

Tak bardzo cieszę się z rozwoju Maca w grach w 2023 roku (nie mogę przestać myśleć o Baldur’s Gate 3, nawet gdy nie gram), ale wiem, że nie powinniśmy traktować tego inaczej niż świetny punkt wyjścia. Apple nie może teraz polegać tylko na laurach – musi zobaczyć ten rok jako punkt wyjścia, z którego Mac gaming może pójść naprzód.

Wydaje mi się, że to się wydarzy, i to wcale nie jest marzenie. Wiemy, że Apple podejmuje bardziej aktywne kroki, by przekonać deweloperów do współpracy, z Timem Millet, wiceprezesem ds. architektury platformy, sugerującym, że Apple współpracuje z deweloperami, aby przynieść ich gry na Maca.

Ponadto, firma wprowadziła zestaw narzędzi do przenoszenia gier w celu znacznego uproszczenia procesu przenoszenia gier z systemu Windows na komputery Apple. Obecnie nie jest to najlepiej rozwinięte, ale to punkt wyjścia.

Cała ta praca musi się kontynuować. Apple ma sprzęt, aby zrobić prawdziwy skok w grach w 2024 roku. Dodanie gier znanych tytułów, które przyciągną graczy, jest ostatnim elementem układanki. Biorąc pod uwagę, jak dobrze poszło to w 2023 roku, jest wiele powodów do nadziei.

Apple od dawna stwierdza, że traktuje gry poważnie. W 2023 roku w końcu udowodniło to. Teraz wydaje się, że możemy zmierzać w ważnym kierunku, i z niecierpliwością czekam na to, co nastąpi.

Źródło : www.digitaltrends.com