Odkryj ukryte miejsca na mapach w Counter-Strike 2

Odkrywanie błędów na mapach w Counter-Strike 2

Kiedy przeglądasz social media, prawdopodobnie widziałeś już różne ciekawe posty i filmy z gier. Jednak pewien użytkownik o pseudonimie @duduckCS przyciąga szczególną uwagę fanów Counter-Strike 2.

W przeciwieństwie do większości graczy CS, którzy skupiają się głównie na swoim rankingu lub rzadkości swojego inwentarza Steam, Duduck spędza noce przeszukując mapy Valve w poszukiwaniu luk w świecie gry. Udostępnia on przede wszystkim filmy PSA, na których zaskakuje przeciwników stojąc na nietypowych krawędziach, występach wychodzących poza mapę lub maleńkich detalach, których Valve nie przewidziało dla graczy.

Skompilowane filmy “bomb stuck”

Jedne z ulubionych postów Duducka to kompilacje miejsc, gdzie bomba może utknąć – czyli miejsca na mapie, gdzie bombę można rzucić i nie da się jej odzyskać. Duduck ma talent do znajdowania dziur w atmosferze, gdzie prostokątny ładunek C4 może zostać wsunięty w ciasne zakamarki, pod drewnianymi paletami, za niedostępnymi zaułkami, na podpórce niedostrzegalnego ganek, czy nawet utknąć na niewidocznej platformie na niebie.

Większość tych miejsc jest tak ukryta, że trudno jest zobaczyć je w sposób naturalny w trakcie meczu. Jednak wśród setek tysięcy rozgrywek Counter-Strike 2, można założyć, że zdarza się to częściej, niż mogłoby się wydawać. Wystarczy jednemu niosącemu bombę zawahanieczłowiekowi, który rzuca C4 w powietrze i łapie go, aby przypadkowo kopnął go pod samochód czy poza mapę.

Wykrywanie błędów na mapach CS2

Duduck, który zdradził mi, że zagrał ponad 10 000 godzin w Counter-Strike od 2017 roku, przeprowadza swoje badania geograficzne w grze w sposób bardzo zaangażowany. Importuje on mapy Counter-Strike 2 do narzędzia Source 2 Viewer, które pozwala analizować zasoby Source 2 w szczegółach. Tam Duduck może dosłownie zobaczyć, gdzie projektanci poziomów umieścili niewidoczne ściany i szukać potencjalnych luk lub przedłużonych krawędzi zwanych „clippings”.

Interesująco, Duduck nie poświęcał wiele uwagi na poszukiwanie błędów na mapach, dopóki Counter-Strike 2 nie pojawił się niespodziewanie w zeszłym roku. W czasach CS:GO nie robił tego, ponieważ “gra była bardzo dobrze wykończona i nie było tak łatwo znaleźć rzeczy”. Znaczące przebudowy map CS:GO wraz z przejściem do Source 2 wprowadziły nowe błędy i problemy.

Źródło : www.pcgamer.com