Nowy raport branży gier wideo: Co niszczy nowe tytuły w 2023 roku?

Potencjał i trendy na rynku gier wideo w 2023 roku

Raport opublikowany przez firmę badawczą Newzoo pokazuje, że rynek gier wideo na PC i konsolach wzrósł o 2,6 procent w 2023 roku. Jednakże, ogólny czas spędzany na grach zmalał, gdy gracze zaczęli wydawać coraz więcej czasu na kilka starszych tytułów, takich jak Fortnite i League of Legends.

Wyniki raportu Newzoo w 2023 roku

W dniu 2 kwietnia firma Newzoo opublikowała swoje drugie coroczne sprawozdanie dotyczące rynku gier wideo, zawierające wiele danych i informacji na temat tego, co ludzie grali i na co wydawali pieniądze w 2023 roku. Według danych Newzoo, rynek gier na PC i konsolach wzrósł, osiągając przychód w wysokości 93,5 miliarda dolarów w 2023 roku.

Dane Newzoo pokazują, że lista dziesięciu najpopularniejszych gier na każdej platformie w oparciu o średnią liczbę aktywnych użytkowników miesięcznie (MAU) jest wypełniona starymi, uznawanymi tytułami. Fortnite zajmował pierwsze miejsce na wszystkich platformach, włączając w to Switch i PC. Pozostałe pozycje na liście obejmowały tytuły takie jak Grand Theft Auto V, Counter-Strike 2, Roblox, Minecraft, Rocket League, Apex Legends, Fall Guys, Valorant i Call of Duty.

Aby dalej udowodnić, że gracze skupiają się głównie na starszych grach, dane Newzoo pokazują, że zaledwie 66 tytułów stanowiły 80 procent całego czasu gry w 2023 roku. Ponad 60 procent tego czasu zostało wydane na gry, które miały sześć lat lub więcej. W rzeczywistości w 2023 roku pięć starszych gier – Fortnite, Roblox, League of Legends, Minecraft i GTA V – stanowiło 27% wszystkiego czasu spędzonego na graniu w ciągu roku.

Z danych Newzoo wynika, że tylko 23 procent czasu gry w 2023 roku zostało poświęcone na nowe gry – zdefiniowane jako gry mające maksymalnie 2 lata – a ponad połowa tego czasu została spędzona na dużych, corocznych kontynuacjach, takich jak najnowsza odsłona MADDEN czy NBA. Tylko 8 procent czasu spędzanego na graniu wideo na nowych, niecorocznych tytułach takich jak Diablo IV czy Baldur’s Gate III.

Raport Newzoo wskazuje, że nadal można odnieść sukces w tej branży, ale faktem jest, że gracze coraz mniej czasu spędzają w nowych grach, a coraz więcej w już ugruntowanych franczyzach i tytułach live-service, co sprawia, że znalezienie publiczności przez wydawców i deweloperów staje się trudniejsze.

Źródło : www.bing.com