Nowy raport branży gier: Główne trendy w 2023 roku

Nowy raport na temat branży gier wideo

Najnowszy raport dotyczący branży gier wideo, przygotowany przez firmę badawczą Newzoo, pokazuje, że rynek PC i konsolowy wzrósł o 2,6 procent w 2023 roku, jednak całkowity czas spędzany na grach zmniejszył się, ponieważ gracze spędzali coraz więcej czasu na coraz to mniejszej liczbie starych tytułów, takich jak Fortnite i League of Legends.

Badania Newzoo

W dniu 2 kwietnia Newzoo opublikowało swój drugi coroczny raport na temat branży gier wideo, zawierający mnóstwo danych i informacji na temat tego, na co ludzie grali i na co wydawali pieniądze w 2023 roku. Według danych Newzoo, rynek gier na PC i konsolach wzrósł osiągając 93,5 miliarda dolarów przychodów w 2023 roku. Wydaje się to być dobrą wiadomością, ale analizując dokładniej dane, staje się jasne, że jest to dobra wiadomość tylko dla niewielu wydawców i deweloperów.

Najnowsze badania Newzoo pokazują, że 10 najlepszych gier na każdej platformie (według średniej liczby aktywnych użytkowników miesięcznie, czyli MAU) składa się z starych, uznanych tytułów. Fortnite zdobył pierwsze miejsce na wszystkich platformach, w tym na Switchu i PC. Pozostałe pozycje na liście zawierały tytuły, które cię nie zaskoczą, takie jak Grand Theft Auto V, Counter-Strike 2, Roblox, Minecraft, Rocket League, Apex Legends, Fall Guys, Valorant i Call of Duty.

Aby dodatkowo udowodnić, że gracze skupiają się głównie na starych grach, dane Newzoo pokazują, że jedynie 66 tytułów stanowiło 80 procent całego czasu gry w 2023 roku. 60 procent tego czasu było spędzone w grach mających co najmniej sześć lat. W roku 2023 pięć starych tytułów – Fortnite, Roblox, League of Legends, Minecraft i GTA V – stanowiły 27% wszystkich czasu spędzonego na graniu w ciągu roku.

Co gorsza, z 23 procent czasu spędzonego na graniu w 2023 roku w nowe gry – zdefiniowane jako mające maksymalnie 2 lata – ponad połowę spędzono na dużych corocznych kontynuacjach, takich jak najnowsze Madden lub NBA. Tylko 8 procent czasu gry wideo zostało poświęcone nowym tytułom, niebędącym corocznymi, takim jak Diablo IV czy Baldur’s Gate III.

Podsumowanie

Mimo, że raport Newzoo wskazuje, że w tym środowisku nadal można odnieść sukces, rzeczywistość jest taka, że gracze spędzają coraz mniej czasu w nowych grach i coraz więcej czasu w już ugruntowanych franczyzach i tytułach typu live-service, co utrudnia wydawcom i deweloperom dotarcie do swojej publiczności.

I zamiast rywalizować tylko z tym, co jest nowe na rynku, teraz konkurujemy z gigantami, takimi jak Fortnite i Roblox, całkowicie darmowymi grami z nieskończoną ilością treści tworzonych przez ich użytkowników. „Będzie coraz trudniej zwiększać bazę graczy w grze” – powiedział Newzoo w raporcie, „szczególnie w obecnej sytuacji, gdzie tytuły niewychodzące z mody i solidne potoki treści zdobywają przewagę.” Innymi słowy, powodzenia jeśli nie tworzysz dużą kontynuację, remake’a lub corocznej odsłony popularnej serii.

Źródło : www.bing.com