Nowa odsłona serii Rainbow Six Siege: Co planuje twórcza dyrekcja?
Rainbow Six Siege: Przegląd roku 9
Rainbow Six Siege ma już dziewięć lat i nadal sprawia, że gracze z całego świata nie mogą oderwać się od ekranu. Mimo że niektórzy uważają, że gra potrzebuje poważnej modernizacji, twórcza dyrekcja nie zgadza się z tą opinią.
Czy Rainbow Six Siege potrzebuje zmiany silnika gry?
Dyrektor kreatywny Alexander Karpazis nie sądzi, że stary shooter potrzebuje zmiany silnika gry lub nawet następnego sequelu. Jego zdaniem Siege może “przetrwać wiecznie”, dodając, że “Nie będę podawać nazw, ale widziałeś, jak gry przechodzą przez kolejne odsłony i kompletnie zawodzą”.
W wywiadzie grupowym przeprowadzonym podczas Siege Invitational 2024 w Brazylii, Karpazis argumentował, że Ubisoft nie powinien tracić czasu na bardziej fundamentalną modernizację technologiczną ani na produkcję kolejnego sequelu, ponieważ ryzyko sabotowania obecnie granej gry, poprzez wprowadzenie tych samych funkcji na innym silniku, nie jest tego warte.
Dlaczego Rainbow Six Siege ma przyszłość?
Koncepcja zmiany silnika na coś gotowego off-the-shelf po prostu nie spełnia wymagań naprawdę konkurencyjnej i wymagającej gry, takiej jak Siege. Nie będę podawać nazw, ale widziałeś gry, które przeszły przez kolejne odsłony i całkowicie zawiodły, ponieważ musiały przebudować każdy element, który został stworzony w pierwszej grze.
Może to być naprawdę frustrujące, kosztowne i w rezultacie nie przynosi żadnej korzyści. Jeśli wiesz, na czym zacząć i budujesz to, to jest miejsce, w którym widzimy sukces. I to jest miejsce, w którym wiemy, że możemy zaprowadzić Siege w przyszłość.
Przykłady innych gier
Na jakie gry Karpazis się odwołuje, mówiąc, że “nie będzie podawał nazw”? Może to być dowolna z wymienionych: Overwatch 2, Warzone 2 i Destiny 2. Nie chodzi o to, że Overwatch 2 przeszło całkowitą modernizację silnika, ale jest to przykład gry serwisowej, która ucierpiała przez dodanie “2” na końcu tytułu, obiecując misje PVE, a następnie je odrzuciła.
Można powiedzieć to samo o Warzone 2 i Destiny 2, z Warzone 2, który początkowo mieszając karty, powoli powracał do pierwotnego Warzone, podczas gdy jakość Destiny 2 i jego dodatków oscylowała w dużej mierze, a najnowsze DLC Lightfall nie potrafiło zachwycić graczy.
Z drugiej strony, Counter-Strike: Global Offensive został niedawno zastąpiony przez CS:2, pomimo tego, że CS:GO był popularniejszy niż kiedykolwiek. W mojej recenzji CS:2 nadal myślałem, że był to godny następca, głównie dlatego, że nie zmieniono tego, co sprawiało, że Counter-Strike był wyjątkowy.
To, co Valve zrobiło z Counter-Strike w ciągu lat, jest, moim zdaniem, kontrargumentem wobec twierdzenia Karpazis: gdy wymiana silnika jest przeprowadzana starannie, nie ma powodu, dla którego nie miałaby przynieść korzyści zarówno graczom, jak i deweloperom.
Źródło : www.bing.com