Counter-Strike obchodzi swoje 25-lecie, a Valve kontynuuje prace nad tym, co teraz jest Counter-Strike 2, współtwórca Minh Le, przeciwny Jesse’owi Cliffe z pierwotnego zespołu CS, uważa, że dom Steam “zrobił świetną robotę” z teraz ikonicznym FPS. W rozmowie z SpillHistorie (po angielsku, chociaż to norweska strona – dzięki, PC Gamer), Le mówi: “Jestem zadowolony z tego, jak potoczyły się sprawy z Valve, jeśli chodzi o sprzedaż IP-owi. Wykonali świetną robotę, utrzymując dziedzictwo CS.” Counter-Strike zaczął się jako mod Half-Life, ale stosunkowo szybko Valve przejęło Le i Cliffe’a i stał się samodzielną grą, z pierwszą betą wydaną w 1999 roku. Le mówi, że miał pomysł oryginalny w 1998 roku “inspirowany wieloma starymi grami arcade, w które grałem, takimi jak Virtua Cop, Time Crisis.” Grałem dużo w Doom i kiedy został wydany Quake, dużo w to grałem.” “To było bardzo upokarzające, ponieważ uważałem Valve za firmę o bardzo wysokim repecie”, mówi Le o swoim doświadczeniu deweloperskim. „Nauczyłem się dużo, pracując w Valve, ponieważ miałem okazję pracować z jednymi z najlepszych deweloperów gier w branży i nauczyli mnie umiejętności, których nigdy nie nauczyłbym się poza Valve.” Patrząc z powrotem na rozwój oryginalnej gry, Le mówi SpillHistorie, że legendarne mapy “DE_Dust zaskoczyła nas wszystkich.” Nikt nie spodziewał się, że stanie się mapą nr 1, chociaż Le mówi, że twórca za nią “spędził dużo czasu na dopracowywaniu designu de_dust, aby było to zabawne i zbalansowane.” Co do jego własnej roli, Le żartobliwie żałuje, że “nie zbalansowaliśmy niektórych broni, takich jak AWP. Myślę, że jest ona nadużywana i stała się trochę meta-bronią.” 17-letni cudotwórca Counter-Strike’a prowadzi swoją drużynę do zwycięstwa w turnieju w wykonaniu uznawanym za jedno z największych w historii gry.
Źródło : www.gamesradar.com