Od czasu, gdy pojawiły się na pierwszych stronach gazet pod koniec 2021 r., NFT ewoluowały od mody, której wszyscy spodziewali się, że umrze, aby stać się najnowszym niepowstrzymanym ramieniem maszyny napędzanej kryptowalutami.
NFT wkradają się do wszystkiego, a wszelkie formy sztuki i rozrywki mogą stać się kolejnym towarem. Najnowszą ofiarą w tym, co staje się wielkim biznesem NFT, jest branża gier wideo: co tydzień kolejne znane studio, wydawca lub sklep z grami włącza NFT do swojego biznesplanu na 2022 rok.
Ale co NFT mogą zaoferować graczom gier wideo? Firmy obiecują, że te cyfrowe zasoby poprawią wrażenia graczy, ale prawda jest taka, że NFT w grach wideo wcale nie są ulepszeniem naszego obecnego systemu – i oto dlaczego.
Co to są transakcje NFT?
Mówienie o NFT jest obecnie szeroko rozpowszechnione, więc większość z was prawdopodobnie wie, czym one są. Mimo to dla tych z was, którzy nie są zaznajomieni z najnowszym trendem technologicznym, NFT, znane również jako tokeny niewymienialne, są unikalnymi cyfrowymi obiektami lub zasobami.
Jeśli mamy plik MP3 i chcesz ten sam plik MP3, wszystko, co musimy zrobić, to nacisnąć przycisk Kopiuj i wklej, aby utworzyć replikę, która zostanie Ci przesłana. Oznacza to, że plik MP3 jest zamienny, ponieważ dwie kopie pliku MP3 są zasadniczo takie same – nie będzie można odróżnić oryginału od kopii. Możesz mieć jeden; każdy może mieć jeden.
Teraz wyobraź sobie, że chcesz czegoś innego, bardziej wyjątkowego, jak Mona Lisa. Jak powie każdy entuzjasta sztuki, nie możemy po prostu zrobić zdjęcia lub namalować własnej wersji i twierdzić, że kopia jest identyczna z oryginałem; replika nie jest tym samym, co oryginalny obraz, więc Mona Lisa jest klasyfikowana jako niewymienialna.
NFT to aktywa cyfrowe, które zostały wybite w łańcuchu bloków – technologii stojącej za kryptowalutami, takimi jak Bitcoin i Ethereum. Te zasoby cyfrowe stają się plikami, których nie można po prostu skopiować i wkleić. Podobnie jak w przypadku Mona Lisy, dzięki temu te cyfrowe zasoby są niewymienialne.
Oczywiście sytuacja staje się nieco bardziej skomplikowana, gdy wejdziesz w sedno sprawy, ale pod każdym względem NFT są zaprojektowane tak, aby były odrębnymi obiektami cyfrowymi, których nie można powielić.
Jak NFT pasują do gier wideo?
Gry wideo i NFT zderzają się na dwa sposoby.
W większości gry wideo NFT wyglądają podobnie do Konami Memorial NFT Collection, która ma premierę w czasie 35. rocznicy Castlevanii.
Ci, którzy kupią te NFT, otrzymają cyfrową pieczęć – coś w rodzaju certyfikatu – stwierdzającą, że są właścicielami grafiki pikselowej, utworu muzycznego lub klipu. Mogą też istnieć inne korzyści, jak w przypadku NFT Konami. Konami umieści również Twoje imię i nazwisko na swojej stronie internetowej i zapewni właścicielom każdego NFT zawartość, którą „może odblokować i ujawnić tylko właściciel”.
Ogólnie rzecz biorąc, oferty tego typu NFT są dość standardowe i tego oczekiwalibyśmy od kolekcji NFT – niezależnie od tego, czy jest ona związana z grami, czy nie.
Teraz jest inny rodzaj NFT, którego przykłady zaczynamy widzieć w grach wideo. Ubisoft ma kilka wersji próbnych tego typu NFT w Ghost Recon Breakpoint; Square Enix również wydaje się być zainteresowany pomysłem.
Za pośrednictwem platformy Ubisoft Quartz gracze w niektórych regionach mogą odebrać lub kupić kosmetyki NFT zwane cyframi. Cyfry zostały wybite przy użyciu blockchain Tezos, ale poza tym działają tak samo jak każdy inny przedmiot kosmetyczny w grze – możesz ich użyć, aby nadać swojej postaci unikalny wygląd, ale nie zyskujesz żadnych korzyści funkcjonalnych.
Kosmetyki NFT różnią się od standardowych kolekcjonerskich NFT, ponieważ każda cyfra będzie dostępna do kupienia w Ubisoft tylko przez określony czas – zanim odejdzie na zawsze. Oznacza to, że jeśli chcesz tę konkretną cyfrę w przyszłości, jedynym sposobem na jej uzyskanie jest handel z kimś, kto już ją posiada.
Chociaż firma Square Enix nie ujawniła oficjalnie swoich planów dotyczących NFT, prezes firmy Yosuke Matsuda opublikował niedawno list, w którym wyjaśnia, w jaki sposób NFT stworzy możliwości dla tych, którzy „grają, aby wnieść swój wkład”. Innymi słowy, NFT w Square Enix mogą być częścią rynku dla treści tworzonych przez użytkowników w grach.
Jeśli myślisz: „Hę, to brzmi całkiem fajnie”, nie mylisz się. Możliwość wymiany kosmetyków lub sprzedaży własnych kreacji w grze byłaby przydatnym dodatkiem do wielu gier – dlatego wiele gier wideo zawiera już tego typu systemy. Nie ma potrzeby tworzenia łańcucha bloków, aby stworzyć coś, co już istnieje.
Roblox, Counter-Strike: Global Offensive, Star Wars: The Old Republic i RuneScape to tylko niektóre z gier, które zawierają systemy ułatwiające handel przedmiotami w grze między graczami.
Jasne, nie wszystkie rynki w grze są takie same – niektóre pozwalają używać prawdziwych pieniędzy lub waluty w grze, które można zamienić na gotówkę, podczas gdy inne pozwalają na używanie tylko wirtualnych pieniędzy, które pozostają uwięzione w grze – ale podstawowa koncepcja gracza handel między graczami istnieje i działa.
Tworzenie użytkowników również nie jest niczym nowym, a kilka gier już znalazło sposoby na zarabianie na treściach generowanych przez użytkowników, aby twórcy mogli otrzymywać wynagrodzenie za ich pracę.
Jeśli Metaverse wystartuje, a nasze przestrzenie cyfrowe staną się bardziej zintegrowane i trwałe, wówczas NFT można dobrze wykorzystać w tworzeniu niezawodnego handlu wyłącznie cyfrowego. Ale na razie naprawdę nie ma potrzeby na nich polegać, ponieważ nasze gry będą latać od właściwego metawersu.
W rzeczywistości istnieje wiele solidnych powodów, dla których powinniśmy unikać NFT.
Dlaczego nie potrzebujemy NFT w grach wideo
Po pierwsze, kryptowaluty są nadal dość niestabilne – niektóre długoletnie monety są nieco bardziej niezawodne, ale ostatnie kilka lat pokazało nam, że każda moneta może spaść ze szczytu w stylu Everestu w dołek podobny do rowu Mariana w momencie spadku kapelusz.
Jeśli kryptowaluta, na której wybito NFT, spadnie, wartość tych cyfrowych aktywów może spaść, prowadząc do wielu wściekłych graczy i inwestorów, którzy zostali sprzedani dzięki nowej technologii.
Dodatkowo, chociaż gry takie jak Ghost Recon Breakpoint są teraz popularne, jaka będzie baza graczy za pięć, a nawet 10 lat? Do tego czasu Ubisoft prawdopodobnie wyda jeszcze kilka wpisów w serii, a starsza gra zostanie porzucona przez graczy na rzecz nowej nowości. Serwery Breakpoint mogą być nawet narażone na trwałe wyłączenie.
Kto będzie chciał kosmetyczny NFT do nieistniejącej już gry?
Co więcej, wpływ kopania kryptowalut na środowisko – praktyki, na której polegają NFT – jest ogromny.
Rolnictwo Bitcoin daje szacunkową wartość 60 mln ton CO2 rocznie, podczas gdy Ethereum produkuje prawie 17 mln ton CO2 rocznie. Kraj o takim łącznym śladzie węglowym byłby 48. najbardziej zanieczyszczającym CO2 na świecie; ale biorąc pod uwagę, że istnieje ponad 8000 walut, wpływ na środowisko jest prawdopodobnie znacznie gorszy.
Teraźniejszość i przyszłość NFT w grach wideo
NFT nie zapewniają obecnie niczego wartościowego graczom gier wideo, a od dawna wiemy, jak szkodliwe dla środowiska są łańcuchy bloków kryptograficznych. Dlaczego więc NFT są włączane do gier wideo?
Biorąc pod uwagę naszą opinię, że NFT nie oferują obecnie niczego nowego w świecie gier wideo, trudno nie poczuć, że NFT to kolejny chwyt gotówki, włączony do gier wideo przez wydawców i studia, które chcą wykorzystać najnowsze modne hasła branżowe.
Jeśli tak jest, to ma to sens: sprzedaż NFT była ogromnym źródłem przychodów dla twórców w 2021 roku i nadal cieszy się ogromną popularnością w niektórych częściach internetu.
Problem polega na tym, że studia są obiecujące. Powiedziano nam, że te nowe systemy oparte na blockchain stworzą wyjątkowe i specjalne możliwości w grach, które kochamy – ale funkcje, które są obecnie wdrażane, nie są niczym nowym.
Niektórzy spekulują na temat niesamowitego potencjału NFT, takich jak Linkin Park Mike Shinoda, który wyobraża sobie przyszłość, w której jedna skórka kosmetyczna może być używana przez gracza w wielu grach różnych wydawców. To brzmi nieźle. Niestety branża gier wideo obecnie nie współpracuje w ten sposób, nie mając żadnej wspólnej przestrzeni.
Nawet gdyby coś takiego mogło kiedykolwiek stać się rzeczywistością, taki system wymagałby dużego wysiłku i wkładu ze strony zespołów projektowych konkurencyjnych marek, a wiesz, co mówią o zbyt dużej liczbie kucharzy w kuchni.
Ach! Oto coś, czego ludzie nie wyjaśniają: NFT nie muszą być plikami jpg. Wyobraź sobie, że bierzesz swoją ulubioną skórkę z Valorant i używasz jej w Fortnite. I nie płacisz dodatkowo, bo jesteś właścicielem. Potem używaj go w CoD, Minecraft, nawet Twitterze, IG. Tyle możliwości, nie? https://t.co/cJTA6E0z698 stycznia 2022
Teoretycznie sytuacja może się zmienić – nigdy nie mów nigdy – ale nie wstrzymuj oddechu, spodziewając się, że zakupione obecnie gry wideo będą dostępne w innym tytule niż ten, w którym go kupiłeś.
I na szczęście dzisiejsi gracze szybko zwracają uwagę na wszystkie te problemy i nie wydają się być zainteresowani angażowaniem się w treści NFT.
Wczesne szacunki sugerują, że Ubisoft udało się sprzedać tylko 15 transakcji NFT za pośrednictwem dostawców zewnętrznych w miesiącu następującym po ogłoszeniu przez firmę Quartz. Dodatkowo twórcy Stalker 2 porzucił swoje plany NFT po luzie w Internecie.
Podczas gdy inne studia wciąż wydają się być nieprzygotowane na włączanie NFT do swoich najnowszych projektów, mamy nadzieję, że gracze nadal będą głośno mówić o swoim buncie przeciwko takim planom, wymuszając zmiany w oparciu o preferencje graczy – przynajmniej do czasu, gdy NFT zostaną uporządkowane i włączone do sposób, który zapewnia znaczące ulepszenie.
Źródło : http://www.bing.com/news/apiclick.aspx?ref=FexRss&aid=&tid=7E47F7E90A704876A3000F25260CFBE0&url=https%3A%2F%2Fwww.techradar.com%2Fnz%2Fnews%2Fdont-believe-the-hype-the-nft-revolution-in-gaming-is-a-downgrade&c=9191956142912136527&mkt=fr-fr