Najpopularniejsze gry esportowe w Chinach w pierwszej połowie 2021

Chiny mają najwięcej użytkowników esportu na świecie, a sektor ten stale się rozwija zarówno w kraju, jak i za granicą, twierdzą eksperci branżowi i liderzy biznesu podczas 21. China Digital Entertainment Expo and Conference, znanej jako ChinaJoy, która odbyła się od piątku do poniedziałku w Szanghaju.

Chiny dominują na rynku esportowym

Obecnie Chiny są domem dla około 490 milionów fanów esportu, co stanowi największą na świecie bazę użytkowników, jak wynika z raportu opublikowanego podczas ChinaJoy przez Komitet esportowy Stowarzyszenia Audiowizualnego i Cyfrowego Wydawnictwa w Chinach.

W pierwszej połowie roku wiele lokalnych rządów wprowadziło preferencyjne polityki mające na celu pobudzenie rozwoju esportu. Branża widzi coraz większe zróżnicowanie w grach esportowych i wydarzeniach, a także szersze i głębsze zaangażowanie międzynarodowe – powiedział Zhang Yijun, pierwszy wiceprzewodniczący stowarzyszenia.

Wzrost dochodów

Gry esportowe w kraju osiągnęły łączny dochód w wysokości 69,14 miliarda juanów (9,54 miliarda dolarów) w pierwszych sześciu miesiącach, co oznacza wzrost o 7,24 procent w skali roku. Dochody sektora esportowego niezwiązanego z grami wzrosły o 4,43 procent rocznie, osiągając wartość 12,03 miliarda juanów, z czego przesyłanie na żywo z gier esportowych przyczyniło się do 79,45 procent całkowitej kwoty – podkreślono w raporcie.

W sektorze gier esportowych walki, wieloosobowe areny walki online (MOBA) i gry sportowe pozostają najpopularniejszymi kategoriami. Gry mobilne zyskują na popularności, opanowując 57,8 procent całości, gdzie gry przesyłane klientom stanowią 28,9 procent – wynika z raportu.

Wszród gier najpopularniejszych na rynku krajowym w okresie styczeń-czerwiec znalazły się Honor of Kings, Games for Peace oraz Teamfight Tactics. Natomiast w kategorii gier klientów na chińskim rynku największymi zyskami cieszyły się League of Legends, Crossfire oraz Counter-Strike: Global Offensive – wskazano w raporcie.

Wydarzenia esportowe

Wydarzenia esportowe offline kwitną również w pierwszej połowie roku w całym kraju. W Chinach odbyło się łącznie 72 oficjalnych i profesjonalnych wydarzenia ponad poziomem prowincji. Szanghaj była gospodarzem największej liczby wydarzeń – stanowiąc 27.1 procent ogółu. Dodatkowo, Szanghaj jest domem dla większości klubów esportowych w kraju, mając 52 z łącznej liczby 195 klubów na koniec czerwca – podano w raporcie.

Źródło : www.chinadaily.com.cn