Mod.io: Jak modowanie wkracza do głównego nurtu gier


GamesBeat Summit 2022 powraca z największym wydarzeniem dla liderów gier w dniach 26-28 kwietnia. Zarezerwuj swoje miejsce tutaj!


Platforma modingowa Mod.io jest jedną z firm, które uważają, że modowanie przeszło do głównego nurtu i ma na to 300 milionów pobrań.

Firma z siedzibą w Wiktorii w Australii wierzy, że wielcy wydawcy gier są gotowi przyjąć modowanie w znacznie większym stopniu i to był jeden z powodów, dla których firma zebrała w listopadzie 26 milionów dolarów od takich jak Tencent i Lego Ventures.

Pasja Mod.io do modowania znajduje odzwierciedlenie w innych firmach modowych, takich jak Overwolf, która zebrała 127,5 miliona dolarów na ten sam cel. A potem oczywiście innym wyróżniającym się jest Roblox, platforma treści tworzonych przez użytkowników, która jest wiodącym pretendentem do metawszechświata i ma wartość rynkową 25 miliardów dolarów.

Po dwóch dekadach oglądania gier i modderów, dyrektor generalny Mod.io, Scott Reismanis, wierzy, że modowanie będzie kolejną wielką rzeczą w grach.

„Strategicznym powodem, dla którego studia powinny myśleć o modowaniu, jest to, że jest to sposób na zbudowanie społeczności, która pozwala im poruszać się szybciej i rozwijać swoją działalność w znacznie bardziej rozbudowany sposób” – powiedział. „Wyzwaniem zawsze było to, że zawsze odbywało się to na wyciągnięcie ręki. Studia nie miały prawdziwego wglądu, widoczności, kontroli ani dostępu do swojej społeczności, ponieważ zawsze działo się to poza nimi, czy to w ModDB, trybach Nexus, czy na innych stronach internetowych. Myślę, że to właśnie tam się zmienia”.

Scott Riesmanis jest dyrektorem generalnym Mod.io.

Na Mod.io w 2021 r. co sekundę pobierano sześć modów. W zeszłym roku firma odnotowała prawie 300% wzrost liczby tworzonych modów i 250% wzrost modów pobieranych przez graczy. W SnowRunner gracze pobrali ponad 100 milionów modów.

Firma ulepszyła swoje narzędzia społecznościowe i wkrótce uruchomi kolejny etap swojej platformy treści tworzonych przez użytkowników, aby umożliwić studiom głębokie osadzanie modów i treści UGC w swoich grach i społecznościach. Młodzi ludzie mogą używać modów, aby włamać się do branży gier.

Powiedział: „Dla uczniów, którzy o tym myślą, bez względu na to, czy mają już grę, która jest dostępna w społeczności, czy nie, myślę, że to okazja”.

Mody i UGC są tak nierozerwalnie związane z ewolucją rynku gier, że studia, które przeoczą swój potencjał, mogą tracić ogromne strumienie dochodów – przychodów, które mogą pomóc utrzymać ich aktualność i popularność, długo po ich wydaniu, powiedział Reismanis.

„Roblox jest interesujący, ponieważ pomógł wielu ludziom zrozumieć, jak duża może być treść generowana przez użytkowników, jeśli zostanie wykonana dobrze” – powiedział. „A więc dla nas są po części inspiracją. Uważamy, że na dłuższą metę Roblox to najlepsza piaskownica, która przyćmiewa wszystko. Ale zobaczymy, jak pojawiają się wszystkie tego rodzaju społeczności tworzenia wertykalnych, które umożliwiają tworzenie dla osób, które chcą zagrać w naprawdę niesamowitą modę do strzelanki z perspektywy pierwszej osoby”.

Dodał: „Nadszedł czas i prawdopodobnie minęło, zanim Roblox upublicznił się, aby naprawdę stał się głównym nurtem rozmowy. Historycznie istnieje od dziesięcioleci. I oczywiście Counter-Strike, Dota i PUBG są częścią najbardziej innowacyjnych nowych gatunków, które pojawiły się na scenie”.

Mnóstwo modów.

Reismanis spędził dwie dekady w sercu społeczności modingowej, tworząc ModDB.com i Mod.io. Przewiduje, że do 2025 r. 1 na każde 10 USD wydane na gry wideo trafi na UGC – co oznacza 400% wzrost szacowanych wydatków w 2021 r., co oznacza, że ​​do 2025 r. treści użytkowników mogą być odpowiedzialne za nawet 25 miliardów dolarów na całym świecie.

Firma Reismanis uruchomiła witrynę ModDB.com w 2002 roku, aby zgromadzić graczy i początkujących programistów w rozwijającej się społeczności twórców gier na komputery PC. Następnie Reismanis zdał sobie sprawę z potencjału treści generowanych przez użytkowników jako usługi dla studiów i wydawców, tworząc Mod.io w 2017 r. W 2022 r. Mod.io jest dostępne w ponad 100 grach na komputery PC, konsole i urządzenia mobilne.

„UGC daje graczom zarówno kontrolę, jak i możliwości; przez naturę, [it’s] wersja gry, która jest bardziej dynamiczna i wciągająca niż gra bez możliwości tworzenia” – powiedział. „Kiedy taka funkcja rozkwita, zwłaszcza taka, która pozwala na nieograniczony potencjał zarówno zespołowi studyjnemu, jak i tym, którzy grają, zaczynają się pojawiać zupełnie nowe światy i mechanizmy rozgrywki, otwierając drzwi dla nowych sposobów nawiązywania kontaktu z fanami przez studia”.

Jak działa hub

Przeglądanie najlepszych modów.

Centra gier Mod.io łączą graczy z oficjalnymi modami, które są dostarczane przez hub. Utalentowani twórcy modów przesyłają swoje treści do centrów, a zawartość jest nadzorowana przez Mod.io pod kątem jakości, a następnie dostarczana graczom w grach na PC, konsole, rzeczywistość wirtualna i urządzenia mobilne.

„W przeszłości modowanie było czymś, z czego można korzystać po premierze. I wkracza wcześniej i wcześnie w cykl rozwoju gry” – powiedział.

Dwie popularne gry z modami w Mod.io to SnowRunner i Skater XL, które mają głęboką integrację modów. Twórcy modów tworzą swoje mody i przesyłają swoje kreacje na centralną stronę gry, która służy jako centrum nowych i popularnych modów.

„Celem jest zawsze praca z grami w całej branży, robiąc wiele różnych rzeczy” – powiedział. „Są nowe mapy dla strzelców. Mody mogą być nowym projektem poziomów lub kosmetykami, aby pokazać gry RPG. To nie jest jeden konkretny gatunek”.

Filtr umożliwia graczom wyszukiwanie modów według twórcy, typu zawartości i oceny. Treść modów jest przesyłana i udostępniana w ciągu kilku sekund, a następnie pod kątem bezpieczeństwa marki i zgodności jest wybierana przez Mod.io. Gracze mogą subskrybować mody do niektórych gier i otrzymywać powiadomienia, gdy pojawią się nowe mody.

„Gdy wszyscy twoi gracze są już skonfigurowani, mogą grać w swoją grę z niestandardową zawartością na swój sposób” – powiedział. „Wierzymy, że modowanie i nowy rodzaj zawartości to najlepszy rodzaj zawartości w grach. Uczynienie tego dostępnym i potężnym dla graczy i studiów, aby mogli się do niego dostać, a następnie dostosowanie i powiązanie tego wszystkiego z ich modelami biznesowymi jest naprawdę tam, gdzie jest przyszłość.

Mod.io ma około tuzina gier triple-A z głębszymi integracjami w pracach. Firma zatrudnia 36 pracowników. Nie tworzą modów, ale pracują nad stworzeniem struktury umożliwiającej studiom i graczom korzystanie z centrum. Fani mogą na nich głosować.

„Naszym celem jest uczynienie go super dostępnym, dopracowanym i bardzo reprezentacyjnym” – powiedział. „Robimy to, oferując wtyczki, bezpłatne media, metryki, odkrywanie, współpracę i komunikację społecznościową, komentarze, oceny i subskrypcje. Oferujemy wszystkie elementy moderacji i bezpieczeństwa, aby zarabiać zgodną z marką”.

Firma oferuje zróżnicowaną gamę gier z dostępnymi modami, od strzelanek FPS po symulacje pojazdów, z szeroką gamą kreskówkowych grafik po ultrarealistyczne. Wiele gier na PC od dawna zawiera mody.

„Ale uczynienie go bardziej dostępnym oznacza, że ​​bardziej casualowe gry, które przemawiają do szerszego grona ludzi, są ostatecznie tam, gdzie chcemy się dostać, a mobilność to prawie zielone pole” – powiedział Reismanis.

Dodał: „Wyzwaniem zawsze było to, że zawsze odbywało się to na wyciągnięcie ręki. Studia nie miały prawdziwego wglądu, widoczności, kontroli ani dostępu do swojej społeczności, ponieważ zawsze działo się to poza nimi, czy to w ModDB, trybach Nexus, czy na innych stronach internetowych. Myślę, że to właśnie tam się zmienia.

Równoważenie kreatywności i obalenia

Duża liczba modów.

Modio ma narzędzia do monitorowania żądań usunięcia treści DMCA.

Reismans powiedział: „W naszym systemie znajduje się 1,5 miliona treści, a narzędzia raportowania, które uruchamiamy i które wymagają od studiów, aby pomóc w zarządzaniu nimi w bardzo uproszczony sposób. Oczywiście najlepszy sposób na wzmocnienie i zachęcenie do dobrych zachowań poprzez wydarzenia twórców i algorytmy rekomendacji, ponieważ naturalnie 99,99% traderów to dobrzy aktorzy robiący to z miłości i pasji do gry.

Powiedział, że Mod.io wzmacnia dobre zachowanie, mając najlepszą powierzchnię treści na górze i dodając do tego zachęty.

„Od czasu do czasu pojawiają się historie, które generują prasę, to naprawdę jest w schemacie wszystkiego, co zostało stworzone i co się właściwie dzieje”, powiedział Reismanis. „To niezwykle mały procent, ponieważ ten proces ma na celu zarządzanie nim”.

Credo GamesBeat w przypadku branży gier „gdzie pasja spotyka się z biznesem”. Co to znaczy? Chcemy Ci powiedzieć, jakie znaczenie mają dla Ciebie wiadomości — nie tylko jako osoba podejmująca decyzje w studiu gier, ale także jako fan gier. Niezależnie od tego, czy czytasz nasze artykuły, słuchasz naszych podcastów, czy oglądasz nasze filmy, GamesBeat pomoże Ci poznać branżę i cieszyć się jej zaangażowaniem. Dowiedz się więcej o członkostwie.



Źródło : http://www.bing.com/news/apiclick.aspx?ref=FexRss&aid=&tid=0932C34AFAFE4F1BBE99AD9E735FDE5F&url=https%3A%2F%2Fventurebeat.com%2F2022%2F04%2F15%2Fmod-io-how-modding-is-moving-into-the-mainstream-of-gaming%2F&c=12350154155518659069&mkt=fr-fr