Olimpijski tydzień e-sportu w Singapurze – nadzieja na uznanie przez MKOl

Olimpijski tydzień e-sportu w Singapurze daje nadzieję na uznawanie e-sportu przez MKOl

Według większości relacji, debiut Olympic Esports Week w Singapurze był udany. Wydarzenie to daje nadzieję branży e-sportowej i jej fanom na uznanie konkurencyjnych gier i zarządzającej nimi federacji przez MKOl. Wydarzenie odbyło się zaledwie trzy lata po tym, jak MKOl oświadczył, że nie uzna żadnej grupy czy organizacji jako organu zarządzającego e-sportem. W ramach tego wydarzenia, MKOl współpracując z singapurskim Ministerstwem Kultury, Społeczności i Młodzieży, Sportu oraz Narodową Radą Olimpijską Singapuru, gościł ponad 100 graczy w konkurencjach takich jak wirtualny tenis stołowy i wirtualne kolarstwo, a także wystawy Rocket League i Street Fighter VI.

Strategia wystawiennicza jest od dawna stosowana przez MKOl w sportach takich jak baseball, softball, snowboard, surfing i jazda na deskorolce. Wspólnym mianownikiem tych sportów akcji i e-sportu jest młodsza publiczność, która jest mniej reprezentowana na Igrzyskach Olimpijskich. Wydarzenie było transmitowane na stronie Olympics.com, jednak oglądalność była niewielka w porównaniu do globalnych transmisji e-sportowych. MKOl dążył do promocji ruchu e-sportowego, a nie do osiągnięcia wysokiej oglądalności.

Nowa nadzieja na uznawanie e-sportu przez MKOl

Według niektórych liderów branży, Olympic Esports Week to tylko pierwszy krok w kierunku dalszej legitymizacji e-sportu. Dyrektor generalny Gen.G Esports, Arnold Hur, powiedział: „Byliśmy niesamowicie podekscytowani, że możemy być częścią pierwszych kroków na rzecz ustanowienia e-sportu jako sportu olimpijskiego. Chociaż to była tylko impreza pokazowa, wiemy z doświadczenia w innych sportach organizowanych przez Olimpiadę, że jest to ważny pierwszy krok. Mamy nadzieję, że będziemy mogli wrócić w przyszłości.”

Wybór gier stanowił wyzwanie dla MKOl. Organizacja nie chce promować ani uznawać gier zawierających przemoc, dlatego wybrała gry, które zawierają elementy promujące sport w świecie rzeczywistym. Przykładem są gry takie jak Tic-Tac Bow wybrane przez World Archery i Virtual Taekwondo wybrane przez World Taekwondo.

Platforma Blast.tv ma na celu poprawę jakości oglądania e-sportu

Podczas Paris Major, organizator turnieju Blast uruchomił platformę Blast.tv, która ma na celu poprawić jakość oglądania i zwiększyć przychody z wydarzeń e-sportowych. Podczas Majora Blast.tv odpowiadał za 5%-10% transmisji strumieniowych, ale udało im się przyciągnąć bardziej zaangażowaną publiczność. Blast ma nadzieję na dalszy rozwój platformy i planuje dodanie nowych treści. Jednak największym wyzwaniem dla Blast.tv jest konkurowanie z innymi platformami strumieniowymi, takimi jak Twitch.

Blast.tv oferuje różne funkcje, takie jak oglądanie zawodów bez reklam, transmisje w jakości 4K, statystyki na żywo, angażowanie się w wyzwania typu „pick ems” i gry fantasy. Chociaż platforma ma potencjał, musi rozwiązać kilka problemów, takich jak brak akcji do transmisji podczas przerw między rozgrywkami. Blast.tv rozważa również modele płatności pay-per-view w przyszłości.

Nowe umowy i wydarzenia e-sportowe

FIBA, 2K i NBA 2K League podpisały umowę, która otwiera drzwi do organizacji wydarzeń e-sportowych drużyn narodowych. Tennis Canada również wkroczy do e-sportu, organizując turniej VR z grą Tennis Esports na zestawie Meta Quest VR. Ahman Green, były zawodnik NFL i obecnie dyrektor ds. e-sportu w Nebrasce, stwierdził, że sport i e-sport są bardziej podobne niż różne. Saudyjska Federacja Esportowa ogłosiła partnerstwo z Razerem i PepsiCo w celu organizacji wydarzenia e-sportowego Gamers8 w Arabii Saudyjskiej. Riot Games COO/Esports Whalen Rozelle został uhonorowany i jest pierwszą osobą z branży e-sportowej uhonorowaną w Hall of Fame.

Źródło: Sports Business Journal