Minh Le, współtwórca gry Counter Strike, omówił pochodzenie i wybory projektowe gry w rzadkim wywiadzie udzielonym norweskiej stronie Spillhistorie.no. Le ujawnił inspiracje za króla konkurencyjnych gier FPS, wskazując na klasyczne gry z automatów, takie jak Virtua Cop i Time Crisis, odnosząc się także do kultowych filmów akcji, m.in. Heat i Air Force One.
Counter Strike to Gra o Współpracy
Twórca gry przypisuje część sukcesu gry jej oparciu na zespole. Zanim powstała legendarne strzelanka z widokiem z pierwszej osoby, Lee pracował nad grą Action Quake2, z której zapożyczył koncepcję opartą na rundach, jak powiedział w wywiadzie.
Gdy gracz umiera, nie może się zrespawnować aż runda nie dobiegnie końca. To zmusza graczy do współpracy, zachęcając ich do komunikacji i współpracy, co sprawia, że staje się to prawdziwie grą zespołową.
Ta funkcja, jak i zbalansowany design map, to główny powód, dla którego Counter Strike jest tak skoncentrowany na zespole.
Kolejnym powodem, o którym jest niezmordowanie przekonany, są zbalansowane mapy. Le stwierdził, że żadna z map w CS nie faworyzuje żadnej drużyny i zapewnia wiele różnych podejść i strategii.
Gracze mogą wybierać, czy chcą kontrolować określone obszary, flankować pozycje wroga czy przygotować strategiczne zasadzki. Zbalansowany design zmusza zespoły do współpracy w celu kontrolowania kluczowych pozycji na mapie i ostatecznego zdobycia zwycięstwa.
Counter Strike ma wiele dostępnych map, ale ulubieńcami fanów są wciąż DE_Dust, Mirage i Inferno. Wszystkie te mapy, choć podobne, są raczej unikatowe i nie obiecują zwycięstwa, jeśli wykorzystana jest tylko jedna strategia.
To właśnie sprawia, że gra ta jest jedną z najlepszych gier FPS, a nie ma wątpliwości, że jej następca, CS2, będzie kontynuował swoje dziedzictwo.
Counter Strike Przemienił się w Counter Strike 2 na Ogromny Sukces
Counter-Strike jako prosty mod do Half-Life, opracowany przez Minha Le i jego kolegę i przyjaciela Jesse’a Cliffe’a. Pierwsza koncepcja rozpoczęła się, gdy Le był jeszcze na uniwersytecie.
Jednakże, w miarę szybkiego wzrostu popularności gry, Valve zatrudniło Le i Cliffe’a w 2000 roku, aby dalej pracować nad grą i ostatecznie kupiło prawa do gry. Dzięki ogromnym zasobom firmy zarówno umysłowym, jak i finansowym kontynuowano ewolucję pierwotnej koncepcji, co zaowocowało niezwykle popularną wersją 1.6 i Global Offensive.
Najnowszym rozdziałem tej sukcesyjnej historii jest Counter Stike 2, który został wydany pod koniec 2023 roku. Zbudowany na bazie podstawowej rozgrywki, która uczyniła go królem strzelanek, przyniósł ze sobą ulepszoną grafikę i system antycheatowy.
Wczesny sukces sequela umocnił sukces największej franczyzy strzelanek z widokiem z pierwszej osoby w historii gier.
Jakie są twoje przemyślenia na temat sukcesu Counter Strike? Jakie są twoje powody sukcesu? Czy Minh Le ma rację? Daj nam znać w komentarzach poniżej.
Źródło : fandomwire.com