Mario Ho, syn legendarnego magnata kasynowego, złożył wniosek o debiut na giełdzie Nasdaq. NIP Group, firma esportowa z dwoma zespołami, zdobywa popularność.

Nowo powstała firma sportowa NIP Group zamierza zadebiutować na giełdzie Nasdaq

NIP Group, firma sportowa założona przez Mario Ho, syna legendarnego magnata kasynowego Stanleya Ho, złożyła wniosek o debiut na giełdzie amerykańskiej Nasdaq.

Firma – mająca siedzibę w Szwecji, kraju będącym kolebką popularnych gier takich jak Minecraft i Candy Crush – nie ujawniła szczegółów swojego IPO w swoim złożonym w środę zgłoszeniu do amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd. NIP Group nie odpowiedział natychmiast na prośbę o komentarz.

NIP Group: Gracz Szwecji i Chin

Założona w 2021 roku, NIP Group to organizacja sportowa zespołem 125 zawodowych graczy z Chin, Europy i Brazylii, zgodnie z jej prospektem. NIP Group prowadzi dwie drużyny esportowe: EStar Gaming w Chinach i szwedzkich Ninjas in Pyjamas, które rywalizują w popularnych tytułach takich jak Counter-Strike: Global Offensive, Honor of Kings i League of Legends. EStar Gaming zdobył 10,9 miliona dolarów nagrody pieniężnej z 60 turniejów, a Ninjas in Pyjamas zdobył 8,2 miliona dolarów w 57 zawodach na rok 2023, zgodnie z prospektem NIP Group.

NIP Group pozyskał inwestorów, w tym m.in. Feliksa Granandera, syna zmarłego szwedzkiego magnata mediowego i telekomunikacyjnego Jana Stenbecka; rząd miejski Wuhanu, amerykańskiego miliardera Jeffa Yassa z grupy Susquehanna International Group; Anny Fang z firmy ZhenFund i piosenkarza Jacksona Wanga z Hongkongu.

Plany ekspansji i obowiązujące trendy

NIP Group odnotował zwiększenie strat netto do 8 milionów dolarów w 2023 roku z 6,1 miliona dolarów rok wcześniej. Firma odnotowała wzrost przychodów o 27% do 83,7 miliona dolarów w tym samym okresie. Generuje sprzedaż zarówno z zarządzania talentami, operacji drużyny esportowej (obejmującej nagrody za udział w turniejach i sponsorowanie), jak i produkcji wydarzeń.

NIP Group planuje rozszerzyć swoją działalność na nowe rynki takie jak Azja Południowo-Wschodnia, Ameryka Północna, Bliski Wschód, Japonia i Korea. Firma zamierza również rozwijać swoje działania w obszarach takich jak edukacja esportowa, kolekcjonerskie cyfrowe i licencjonowanie własności intelektualnych.

Rozkwit esportu na świecie

Rynek esportu osiągnął przychód w wysokości 1,3 miliarda dolarów w 2022 roku, przy czym Azja, Bliski Wschód i Afryka Północna przyczyniły się do ponad 56% tej liczby, zgodnie z najnowszym raportem firmy badawczej Niko Partners. Popularność konkursów wideo rośnie, a liczba widzów ma wzrosnąć z 532 milionów w 2022 roku do ponad 640 milionów w 2025 roku – pokazuje raport Boston Consulting Group z września zeszłego roku.

Źródło : www.forbes.com