Które e-sporty miały największą oglądalność w 2021 roku?


Od FPS po MOBA, światowa scena e-sportowa nadal kwitła w zeszłym roku. Ponieważ pandemia wciąż się przeciąga, większość fanów nadal dostraja się, oglądając na ekranach komputerów. Czy to z powodu szumu otaczającego prestiż samych zawodów, czy też gorąco oczekiwanej rywalizacji między kultowymi graczami, turnieje e-sportowe zgromadziły miliony widzów. Czekając na nowy rozdział, spójrz wstecz na 10 najchętniej oglądanych zawodów e-sportowych w 2021 r., według Wykresy e-sportowe.

Rankingi te opierają się na godzinach obejrzanych podczas całego turnieju. Ma to dać nam pełniejszy obraz popularności całego konkursu i pokazać, czy publiczność dostroiła się przez cały czas trwania wydarzenia. W rzeczywistości metryka obejrzanych godzin łączy siłę przetrzymywania z rzeczywistą liczbą widzów, tak że im więcej widzów zostaje na dłużej, tym lepsze są liczby w sposób mnożnikowy lub wykładniczy.

Najczęściej oglądane turnieje e-sportowe w 2021 r.

RangaTurniejCałkowita liczba obserwowanych godzinCałkowity czas antenowy
1League of Legends Mistrzostwa Świata174,82 mln134 godziny
2DOTA 2 Międzynarodowy 10107,23 mln125 godzin
3Mobilne legendy Pro League (MPL) – Indonezja sezon 876,94 miliona172 godziny
4CS:GO PGL Sztokholm Major71,26 miliona120 godzin
5League of Legends Wiosenny split mistrzów Korei (LCK)67,54 miliona290 godzin
6Mobilne legendy Mistrzostwa Świata M362,61 miliona103 godziny
7League of Legends Zaproszenie w połowie sezonu61,18 miliona86 godzin
8League of Legends Mistrzowie Korei (LCK) Letni split60,52 miliona295 godzin
9Mobilne legendy Pro League (MPL) – Indonezja Sezon 754,29 mln169 godzin
10VALORANT Mistrzowie46,04 miliona98 godzin

MOBA wypełniają rankingi

Wśród turniejów e-sportowych z największą oglądalnością w tym roku, MOBA zdecydowanie postawiły na popularności. Tylko dwie konkurencje na liście należą do gatunku FPS —VALORANT oraz Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO). W międzyczasie, DOTA 2, League of Legends, oraz Legendy mobilne (ML) dominuje na liście, a dwa ostatnie mają wiele wpisów w pierwszej dziesiątce.

Oczywiście nie musi to oznaczać, że inne gry, takie jak battle royale, lubią Pola bitwy PlayerUnknown (PUBG), nie są popularne. Wiele tytułów cieszyło się dużą oglądalnością za pośrednictwem transmisji na Twitchu, choć niekoniecznie po stronie e-sportowej. Jeśli mamy patrzeć na szczytową oglądalność w pojedynkę zamiast na oglądane godziny, PUBGMobile Global Championship faktycznie robi cięcie. Pierwsza runda finałów zajmuje trzecie miejsce w rankingu z 3,8 milionami widzów.

Niezależnie od tego, czy liczba godzin oglądania, czy szczytu widzów, liczby dobrze wróżą wzrostowi MOBA, zwłaszcza ML oraz League of Legends, podkreślając opłacalność lub zbywalność dalszego hostowania tych konkurencyjnych gier.

VALORANT robi imponujący debiut

Dopóki CS:GOMiędzynarodowy turniej (PGL Stockholm Major) nadal osiąga dobre wyniki, przyciągając widzów i zajmując czwarte miejsce na liście, odpowiednik Riot zrobił imponujący start na scenie e-sportowej FPS. ten VALORANT Champions Tour (VCT) wystartował dopiero w tym roku, ale kulminacyjny światowy etap VCT Champions w Berlinie zdołał zgarnąć ponad 46 milionów obejrzanych godzin. To niemało, biorąc pod uwagę, że turniej trwał tylko 98 godzin. Nie tylko jest to drugi najkrótszy czas działania na liście, ale liczby wskazywałyby na blisko pół miliona widzów (~470.000) na godzinę.

To zdecydowanie zrobiło dobry zegarek od czasu inauguracji VALORANT Champions był niczym innym jak dramatem. Widział wczesne odejście od faworytów turniejowych Sentinels, podczas gdy drużyny z regionów innych niż główne, takie jak Filipiny Team Secret, sprostały wyzwaniu i pokazały, z czego są stworzeni.

W fazie play-off wszyscy czterej reprezentanci z regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) walczyli o koronę. Acend spektakularnie pokonał innych silnych rywali w Team Liquid i Gambit, w drodze do zdobycia tytułu pierwszego w historii VALORANT Mistrzowie świata.

ML oraz Liga zaprezentuj popularność regionalną

Mobilne legendy oraz League of Legends są zdecydowanie największymi zwycięzcami na liście, a wiele konkursów przyciąga wysoką oglądalność. Fantastycznie jest widzieć, że ligi regionalne są w stanie uzyskać świetne wyniki oglądalności w porównaniu z najbardziej rozreklamowanymi turniejami na koniec roku. Obie gry pokazały również swoją popularność, w szczególności w Azji.

Do ML, gra mobilna wydaje się szczególnie popularna w Indonezji, gdzie zarówno sezony 7, jak i 8 Indonezji Pro League znajdują się w pierwszej dziesiątce. Ostatni sezon zajmuje trzecie miejsce na liście, choć jest dość daleko od liderów stawki, która dojdziemy za chwilę. Mimo to imponujące jest, jaki wpływ na grę ma indonezyjska grupa fanów, przynajmniej na scenie e-sportowej. Oglądalność sezonu 8 jest również znacznie wyższa niż M3, który właśnie pojawił się na początku tego miesiąca. W ekscytującym, całkowicie filipińskim finale, Blacklist International zmiótł Onic na Filipinach 4:0, aby zdobyć ML trofeum na światowej scenie.

W międzyczasie, Liga nadal jest stałą siłą w Korei, z wiosennymi i letnimi podziałami LCK w pierwszej dziesiątce. Jest to szczególnie interesujące, biorąc pod uwagę, że Chiny były prawdopodobnie najsilniejszym regionem pod względem konkurencji Liga, ale świadczy to o niesłabnącej popularności koreańskich drużyn, zarówno w kraju, jak i za granicą. W końcu ulubieńcy fanów T1 nabrali tempa w 2021 roku po ciężkich sezonach, a legendarny środkowy Lee „Faker” Sang-hyeok powrócił na wyprawę.

Inni weterani, tacy jak Kim „Deft” Hyuk-kyu z Hanwha Life (HLE) i Kim „Khan” Dong-ha z mistrzów LCK, Damwon Gaming (DWG), również mogli pomóc dużej publiczności. Nie wspominając o tym, że wiele wschodzących gwiazd wyrobiło sobie markę, w tym Jeong „Chovy” Ji-hoon z HLE (obecnie w Gen.G) i Heo „ShowMaker” Su z DWG. Rywalizacja DWG i T1 mogła być również centralnym punktem całego szumu, ścierając się w letnich finałach LCK i ponownie w półfinałach Worlds 2021.

Liga oraz DOTA 2 wciąż przed paczką

Dwa turnieje na szczycie listy to zdecydowanie liderzy stawki, jako jedyne, które przekroczyły barierę 100 milionów godzin oglądania. Być może nic dziwnego, DOTA 2 oraz League of Legends nadal walczą ze sobą o popularność. Tym razem, Liga wziąłem tort – i to ze sporym marginesem. Mistrzostwa Świata 2021 przepracowały prawie 70 milionów godzin więcej niż The International 10.

DOTA 2 fani również mogą być dumni z oglądalności, jaką zdobył TI10. Jeśli weźmiemy pod uwagę całkowity czas antenowy, konkurs przyciągał średnio ponad 850 000 widzów na godzinę. Bez wątpienia miliony dołączyły do ​​finałów, szczególnie po to, aby śledzić zapierający dech w piersiach dolny przedział Team Spirit w fazie playoffs. Słabsze psy pokonały PSG.LGD 3-2 i zdobyły tytuł TI10.

Tymczasem między VALORANT oraz League of LegendsRiot z pewnością będzie zadowolony z dwóch głównych gier, które znajdują się na obu końcach listy 10 najlepszych. Liczby Worlds 2021 są szczególnie kuszące, średnio ponad milion (~1,3 miliona) widzów na godzinę. Szczególnie interesujące jest zobaczenie tych liczb, ponieważ nie było żadnych poważnych problemów, które mogłyby wywołać poruszenie w Liga społeczność — ale turniej był zdecydowanie pełen ekscytujących momentów do zapamiętania.

Na przykład fani z Ameryki Północnej mogli szczególnie dostroić się do cudu Cloud9 (jeszcze innego) zabrakło grup, niezależnie od tego, kogo mogą wspierać w LCS. Gdzie indziej, czterostronny scenariusz dogrywki przeciwko wszystkim przeciwnikom Grupy D również wymyślił kolejny poziom chaosu i dramatu. Play-offy były stosunkowo proste dla drużyn wschodnich, ale gdy wszyscy czterej reprezentanci LCK zabezpieczyli miejsca do play-offów, ustanowiono w pełni koreańską kwartę w T1 przeciwko HLE i wszystkie koreańskie półfinały w T1 przeciwko Damwon.

Biorąc pod uwagę dużą liczbę LCK, warto zobaczyć, że Worlds spisało się tak dobrze pod względem oglądalności, ponieważ wszystkie koreańskie składy grały w najlepsze piątki. DWG przebiło T1 i pomaszerowało do finału, wyglądając na gotowych do zostania mistrzami świata, dopóki EDward Gaming nie potwierdził rosnącej siły Chin w rywalizacji Liga.

texans, texans tydzień 16, ładowarki texans





Źródło : https://clutchpoints.com/esports-tournaments-viewership-2021/