Po wydaniu Aperture Desk Job – darmowego, grywalnego „krótkiego” filmu Valve, którego akcja osadzona jest w uniwersum Portalu – miejsce gorliwego dataminingu ujawniło odniesienia do czterech niezapowiedzianych gier Valve, w tym kontynuacji Half-Life: Alyx, Source 2 port Counter-Strike: Global Offensive, odtworzenie anulowanego tytułu Portal, oraz Citadel, hybryda strzelanki Half-Life i RTS.
Wszystko to zostało odkryte przez wieloletniego obserwatora Valve, Tylera McVickera, a przynajmniej niektóre z nowych odkryć wskazują na tytuły, które od dawna są opracowywane w Valve, ale nigdy nie zostały potwierdzone. Zastrzeżeniem jest oczywiście to, że samo ich istnienie jako odniesień w kodzie Aperture Desk Job nie oznacza, że są to rzeczywiste gry, które wciąż są w fazie rozwoju (szczególnie biorąc pod uwagę dobrze opisane podejście Valve do eksperymentu, a następnie porzucenia do projektowania gier) lub że są kiedykolwiek ujrzy światło dzienne. Jak mówi McVicker w filmie dokumentującym jego odkrycia, „weź wszystko, o czym będziemy rozmawiać, z przymrużeniem oka”.
Chociaż wszystkie cztery gry są potencjalnie ekscytujące same w sobie, niewiele jest do przekazania poza kilkoma odniesieniami w kodzie Aperture Desk Job, jeśli chodzi o kontynuację Half-Life: Alyx, odtworzenie wcześniej anulowanej gry Portal (prawdopodobnie F-Stop, łamigłówka oparta na kamerze, która została zastąpiona przez Portal 2) z 2011 roku, oraz port Counter Strike.
Half-Life Leak Goldmine – Datamine pracy Portal Desk.
Cytadela to jednak inna historia; pojawia się w plotkach Valve od co najmniej 2019 roku, a McVicker miał aktualizację w listopadzie ubiegłego roku, nazywając projekt mieszanką Alien Swarm, Left 4 Dead i RTS, a wszystko to osadzone w uniwersum Half-Life i jest rozwijane na Steam Deck.
Teraz, w swoim najnowszym raporcie, McVicker mówi, że „w jakiś sposób znaczna liczba komentarzy do kodu Citadel po prostu siedzi w” Aperture Desk Job, zauważając, że „jest zbyt wiele do przeczytania w tym filmie”. Opierając się jednak na swoich najnowszych odkryciach, McVicker nazywa teraz projekt „Kombinacją kontra buntownicy, opartym na drużynie, opartym na drużynie, opartym na klasach, hybrydą RTS-FPS” z kampanią dla jednego gracza i dwoma głównymi systemami rozgrywki.
Zwiastun pracy na biurko Aperture.
Te podstawowe systemy, według McVickera, obracają się wokół umiejętności i botów. Umiejętności obejmują broń, ulepszenia broni, granaty, wzmocnienia drużynowe i tak dalej, z których niektóre można przymocować bezpośrednio do ciała – i, co najważniejsze, bezpośrednio do botów. Mówi się, że gracze przejmują kontrolę nad dowódcą, który może oglądać mapę z góry na dół, a następnie rozmieszczać boty jako koledzy z drużyny. Te boty występują w „wielu różnych klasach” i można je łączyć w grupy i nadawać im umiejętności, a gracze mogą kontrolować boty indywidualnie lub w tych grupach.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, w filmie McVickera znajduje się więcej szczegółów na temat tego, jak te kluczowe systemy mogą działać w praktyce, ale ogólna sugestia jest taka, że Cytadela wydaje się być w dość zaawansowanym stadium rozwoju. Nie jest to oczywiście żadna gwarancja, że projekt kiedykolwiek ujrzy światło dzienne, ale biorąc pod uwagę, że Gabe Newell z Valve, wcześniej potwierdził, że firma ogłosi więcej nowych gier po Alyx – tytuły, które nie zostały jeszcze ujawnione ponad dwa lata później – możemy mam tylko nadzieję, że wkrótce będzie miał coś do ogłoszenia.
Źródło : http://www.bing.com/news/apiclick.aspx?ref=FexRss&aid=&tid=288334A257D24F869EF276781D1EA555&url=https%3A%2F%2Fwww.eurogamer.net%2Farticles%2F2022-03-09-aperture-desk-job-datamine-points-to-half-life-alyx-2-follow-up-portal-project-and-more&c=17303785374716623410&mkt=fr-fr