Kobieta w grach – brutalne doświadczenia i toksyczne zachowania męskich graczy

Dyskryminacja w grach wideo – kobiety doświadczają toksycznych zachowań od mężczyzn

Podczas pandemii Covid-19 Lydia Fox postanowiła zacząć transmitować na żywo swoje rozgrywki na Twitchu, platformie poświęconej prezentacji gier wideo. Opisując siebie jako zapaloną graczkę, nie była obca seksistowskim i toksycznym komentarzom, jednak wkrótce zaczęła otrzymywać częste anonimowe e-maile z niepokojącą treścią seksualną i obraźliwą.

„Doszło do tego, że to bardzo wpłynęło na moje zdrowie psychiczne, więc musiałam zrezygnować” – powiedziała dla gazety Independent. Teraz gra tylko z innymi graczkami i unika gry online z obcymi, aby uniknąć skutków nadużyć.

Jej doświadczenie pokrywa się z doświadczeniem innych graczy, z nowym badaniem przeprowadzonym w Wielkiej Brytanii i USA, które ujawniło, że dwie na trzy kobiety gracze doświadczają toksycznych i groźnych zachowań ze strony mężczyzn.

Negatywne doświadczenia kobiet w grach wideo

Blisko połowa z 1 004 uczestników ankiety przeprowadzonej przez firmę badawczą Bryter stwierdziła, że otrzymała obraźliwe komentarze, a inni twierdzili, że byli prześladowani na innych platformach.

Jako rezultat, jedna czwarta graczy unika pewnych gatunków, takich jak Sportowe i Strzelanki, aby uniknąć negatywnych środowisk, jakie stwarzają.

Nadal występujący seksizm

Kim było nazywana „smutną kelnerką tonącą w swojej grze” lub zostawano jej komentarze typu „wróć do kuchni”, ona czuła się oderwana i zniechęcona. „To bardzo upokarzające, podważające i bardzo niesprawiedliwe” – powiedziała dla gazety Independent.

Ostatni raport wykazał, że wyzwiska były bardziej powszechne w kategorii wiekowej 16-35 lat, z uczestnikami stwierdzającymi, że negatywne reakcje od mężczyzn są prawie natychmiastowe, gdy staje się jasne, że w grze jest kobieta.

Potrzeba zmian w środowisku graczy

Podczas gry zarówno z przyjaciółmi, jak i obcymi, Pani Fox szybko nauczyła się na własnej skórze, żeby zawsze trzymać wyłączony mikrofon lub wybrać „niekobiecy” tag gracza, aby uniknąć nadużyć.

Po założeniu swojego konta na Twitchu, była zmuszona zapewnić aktywnych moderatorów z powodu seksistowskich komentarzy, które często oskarżały ją o to, że ma obserwujących tylko z tego powodu, że jest kobietą.

Jedna z graczek, która życzyła sobie pozostać anonimową, powiedziała, że otrzymała graficzne groźby gwałtu przed tym, jak zauważyła, że przypisywały jej się obce konta botów na publicznych platformach społecznościowych. Jedna kobieta powiedziała raportowi: „Najgorsze, co zostało mi powiedziane przez mężczyznę podczas gry, to 'dowiem się, kim jesteś, zgwałcę i zabiję cię’. Przestałam grać przez lata i do dzisiaj jestem bardzo powściągliwa w moim życiu”.

W 2022 roku kolejny zestaw danych ujawnił, że większość kobiet nie zgłasza tych zachowań, ponieważ zazwyczaj uważają, że rzadko występują konsekwencje. „Nigdy nie słyszałam o żadnych systemach wsparcia poza tym, co znajdziesz w mediach społecznościowych dzięki funkcjom blokowania i zgłaszania” – powiedziała Ms Fox. „Uważam, że wiele kobiet założyło społeczności online, aby zachęcać kobiety do wspólnej gry, ale nie czuję, że toksyczność jest czymś, co się radzi”.

Źródło : www.bing.com