Jak wynika z badań, otyłość może działać na twoją korzyść, jeśli jesteś graczem


Według nowego badania bycie grubym jest w rzeczywistości zaletą, jeśli chodzi o rywalizację w turniejach gier wideo.

Naukowcy twierdzą, że osoby otyłe są bardziej podatne na zachowania impulsywne – takie jak jedzenie – a ta cecha poprawia wyniki w e-sporcie.

Obżeranie się kalorycznymi herbatnikami i ciastami oraz łykanie napojów gazowanych jest również dobre, ponieważ wzrost energii zapewnia przewagę nad rywalami podczas zawodów w maratonie.

Zaskakujące odkrycie ma konsekwencje dla większych osób w biurze, twierdzą naukowcy i szefowie powinni rozważyć je w działaniach komputerowych.

Główny autor, dr Petr Parshakova, powiedział: „Pracodawcy zbyt mało rozumieją, jak dobierać pracowników do poszczególnych zadań.

„Próbowaliśmy odpowiedzieć na pytanie: Czy BMI wpływa na wyniki umiejętności obsługi komputera? To pierwsza taka analiza, jaką kiedykolwiek przeprowadzono.”

Ustalenia oparte są na CS:GO (Counter-Strike: Global Offensive) – strzelance, w którą gra ponad milion osób na całym świecie.

BMI (wskaźnik masy ciała) 821 graczy oceniano na podstawie zdjęć z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (sztucznej inteligencji).

Wyniki poszczególnych osób z lat 2012-2020 wykazały, że osoby z ciężką otyłością odnosiły większe sukcesy w długich meczach.

„Wyższa impulsywność”

Dr Parshakova z National Research University Higher School of Economics w Permie w Rosji powiedziała: „Prześcignęli wszystkich innych.

„Wraz z wydłużaniem się czasu gry wysoki BMI okazuje się pozytywnym czynnikiem.

„Wyjaśnić to mogą osobliwości psychiki i fizjologii osób otyłych”.

Zestaw danych zawierał 127,533 dopasowań. Osoby otyłe zostały podzielone na trzy grupy BMI: klasa I (30-35), klasa II (35-40) i klasa III (powyżej 40).

Stanowili oni jedną czwartą próby – zbliżone do danych populacyjnych wielu krajów. Na przykład w 2016 r. odsetek ten wynosił odpowiednio 28 i 36 procent w Wielkiej Brytanii i USA.

Dr Parshakova powiedziała: „Powodem, dla którego osoby z otyłością klasy III są bardziej wydajne, może być ich wyższa impulsywność.

„Jest uważany za jedną z przyczyn otyłości i uzależnienia od gier.

„Innym wyjaśnieniem może być to, że osoby otyłe spożywają więcej kalorii, pomagając im radzić sobie z przedłużającymi się zadaniami”.

Dodał: „Dotyka szerszej kwestii włączania osób otyłych do nowoczesnych czynności zawodowych, które często są kojarzone z technologią komputerową”.

„Otyłość nie jest uważana za chorobę”

Na całym świecie około jedna ósma dorosłych jest otyła, a cztery na dziesięciu ma nadwagę. Wielką Brytanię nazwano „grubym człowiekiem Europy” z dwiema na trzy osoby z nadwagą lub otyłością.

Dr Parshakova powiedziała: „Otyłość i nadwaga stały się współczesnymi globalnymi problemami zdrowotnymi.

„To bezpośrednio wpływa na osoby z nadwagą i stosunek społeczeństwa do nich.

„Jednak w badaniach medycznych otyłość nie jest uważana za chorobę, chociaż udowodniono jej związek z licznymi chorobami i problemami zdrowotnymi”.

Jest powiązany z chorobami układu krążenia i układu mięśniowo-szkieletowego, cukrzycą, niektórymi nowotworami, a nawet upośledzeniem funkcji poznawczych.

Jednak niewiele badań wykazało wpływ na wydajność pracy.

Wyniki z branży e-sportowej są w domenie publicznej – podobnie jak zdjęcia graczy.

Dr Parshakova powiedziała: „To okazja do quasi-eksperymentu – kiedy eksperymentator nie ma wpływu na uczestników ani warunki.

„Kłopotliwe jest zbieranie takich danych w innych obszarach – na przykład w inżynierii, projektowaniu lub analityce, gdzie ludzie wykonują na komputerze powtarzalne zadania o różnym czasie trwania”.



Źródło : http://www.bing.com/news/apiclick.aspx?ref=FexRss&aid=&tid=c318338910374d8280972be72520ffbb&url=https%3A%2F%2Fwww.telegraph.co.uk%2Fnews%2F2022%2F07%2F03%2Ffat-can-work-advantage-gamer-study-finds%2F&c=17939695060864345185&mkt=fr-fr