Jak technologia wpłynęła na branżę gier?


Postęp technologiczny wpłynął na cały świat. Coś, co jeszcze 30 lat temu może wydawać się niemożliwe, jest dziś całkowicie normalne. Technologia z pewnością pomaga w wielu dziedzinach, takich jak medycyna, transport, automatyzacja, komunikacja i tak dalej. Nie zagłębimy się w to zbyt głęboko, ale zamiast tego sprawdzimy, jak technologia wpłynęła na branżę gier.

Historia gier wideo

Źródło: ingeniovirtual.com

Cała branża gier wideo kręci się wokół technologii. Bez tego nic nie będzie możliwe. Pierwsze gry wideo powstały na początku lat pięćdziesiątych, ale nie były dostępne dla szerokiej publiczności. Gry wideo stały się popularne w latach 70., kiedy popularna stała się gra zręcznościowa Pong.

Była to prosta zręcznościowa gra wieloosobowa 2D, która przypominała grę w tenisa stołowego. Gry zręcznościowe były popularne do lat 90., kiedy pojawiły się gry komputerowe z lepszą grafiką, lepszymi multimediami i wyjątkową fabułą. Ludzie przestali chodzić do salonów gier, ponieważ mogli grać w lepsze gry z domu. Ale postęp technologiczny na tym się nie skończył. Każdego roku pojawiał się lepszy komputer z lepszą grafiką, obsługujący bardziej zaawansowane gry. Na początku XXI wieku Internet stał się dostępny i dość stabilny dla większości zachodniego świata, co ożywiło gry online. Stało się jasne, że przyszłość gier leży w grach online i to był początek e-sportu, jaki znamy dzisiaj.

Gry e-sportowe

Źródło: repeat.gg

Pierwszy w historii turniej e-sportowy odbył się 19. października 1972r. na Uniwersytecie Stanforda na mecz Intergalactic Spacewar Olympics. Jednak nie były to e-sporty, jakie znamy dzisiaj. Gry FPS, takie jak Counter-Strike i Call of Duty, to te, które zmieniły wszystko. Counter-Strike był najpopularniejszą grą akcji online w e-sporcie przez ponad 10 lat, zanim CS:GO przejęło władzę w 2012 roku. Z drugiej strony, nie ma ani jednego gracza, który nie grał w COD4 w tamtych czasach.

Kto wtedy mógł sobie wyobrazić, że ludzie będą regularnie obstawiać zakłady na e-sporty na regulowanych platformach bukmacherskich? Według Rivalry obie gry są do dziś bardzo popularne, ale są nierozpoznawalne. Dzięki udoskonaleniom CPU i GPU obie gry wyglądają niemal realistycznie.

Jednak Call of Duty podąża za technologią i co roku wypuszcza nową grę. Każdego roku zawierają więcej funkcji i poprawiają grafikę, mechanikę i ogólne wrażenia z gry. Z drugiej strony Counter-Strike nie wydał nowego tytułu od 10 lat. Oczywiście gra również ewoluuje, ale na tym etapie deweloperzy nie mogą zrobić zbyt wiele. Jedyne, co mogą zrobić, to przenieść go na nowy silnik Source 2. Wtedy i tylko wtedy CS:GO znów będzie mogło konkurować z Call of Duty pod względem grafiki i mechaniki gry.

Gry w chmurze

Źródło: 2game.com

Prawdopodobnie najbardziej irytującą częścią technologii i gier jest ciągła potrzeba aktualizacji. Gracze nieustannie musieli aktualizować swoje komputery, aby móc grać w nowe tytuły. Jednak dzisiejsza technologia ma również odpowiedź na ten problem. Gry w chmurze lub gry na żądanie to rodzaj gier, który pozwala ludziom grać w dowolną grę na dowolnym komputerze. Ten rodzaj gier uruchamia gry wideo na zdalnych serwerach online i przesyła je bezpośrednio do urządzenia klienta. Mówiąc najprościej, gra zdalnie z chmury.

W ten sposób gracze nie muszą co kilka lat wydawać tysięcy dolarów na zakup nowego komputera. Muszą tylko zarejestrować się w jakiejś usłudze gier w chmurze i mieć stabilne połączenie z Internetem. XBOX i NVIDIA są obecnie pionierami gier w chmurze bez prawdziwej konkurencji. Tak czy inaczej, więcej firm dostrzeże w tym szansę, a subskrypcje gier w chmurze z pewnością staną się w najbliższych latach tańsze niż Netflix.

Gry VR

Źródło: thegamehaus.com

Najnowszym wynalazkiem w branży gier wideo jest rzeczywistość wirtualna. Przy tak wielu udoskonaleniach AR i VR wiele osób uważa, że ​​gry VR to przyszłość tej branży. Nawet Facebook zmienił nazwę firmy na Meta, aby jak najszybciej wejść do VR. Należy pamiętać, że gry VR są wciąż stosunkowo nowe i nie mogą się równać ze zwykłymi grami pod względem grafiki i funkcji gier. Ale daj mu kilka lat. Przy wystarczająco dobrym sprzęcie rzeczywistość wirtualna może stać się tak realna, jak tylko się da.



Źródło : https://www.edmchicago.com/technology-influenced-gaming-industry/