Jak gry online stworzyły całkowicie nowy przemysł

W ciągu ostatnich dwóch dekad gry online nabrały popularności, głównie dzięki postępowi technologicznemu i dostępności internetu. Ten wzrost zaowocował powstaniem nowej branży – gier konkurencyjnych, czyli „esportu” – w których gracze rywalizują zawodowo o pieniądze nagrody i sławę.

Początki esportu

W początkach lat dwutysięcznych esport zaczął zyskiwać popularność, gdy zaczęły pojawiać się turnieje popularnych gier strategicznych, takich jak StarCraft, czy strzelanek z widokiem z pierwszej osoby, jak Counter-Strike. Nadanie usług streamingowych, takich jak Twitch, umożliwiło transmitowanie tych zawodów szerokiej widowni na żywo. W miarę jak liczba widzów wzrosła do milionów, wzrosła także wartość sponsorują. To pozwoliło turniejom na oferowanie pul nagród przekraczających 1 milion dolarach.

Najlepsi gracze esportowi na świecie

Najlepsi gracze na świecie mogą zarobić miliony z esportu, jest to bardzo dochodowa branża dla zdolnych graczy.

Ogromny wzrost widowni i przychodów

Najbardziej oglądanym konkursem esportowym dzisiaj jest Mistrzostwa Świata League of Legends, gdzie najlepsze drużyny z całego świata rywalizują w multiplayerowej grze Riot Games. Finał 2019 roku między europejskimi G2 Esports a chińskim zespołem FunPlus Phoenix przyciągnął ponad 4 miliony widzów w tym samym czasie na Twitch i YouTube. To pokazuje, jak daleko doszedł esport; możliwe jest porównanie do tradycyjnych wydarzeń sportowych, takich jak Super Bowl i finał Ligi Mistrzów UEFA pod względem widowni.

Infrastruktura i rozwój talentów

Ten strumień pieniędzy zaowocował gwałtownym rozwojem infrastruktury i pozwolił esportowi stać się formalną branżą na przestrzeni lat. Ponad 150 amerykańskich uczelni oferuje stypendia esportowe, aby pozyskać utalentowanych graczy. Większość głównych organizacji gier ma obiekty, w których gracze żyją i trenują razem na pełen etat. Deweloper League of Legends, Riot Games, nawet wdrożył system „Akademia”, aby wychować nowy talent. Takie inwestycje w talenty i infrastrukturę przypominają tradycyjne sporty.

Poszerzanie dostępności

Gry online również skorzystały na poprawie łączności internetowej i szybszym streamingu gier. Sieci 5G zmniejszają opóźnienia między wejściami a wyjściami z monitora do nieodczuwalnych poziomów, umożliwiając profesjonalną grę z domu. Usługi gier w chmurze, takie jak Google Stadia, pozwalają graczom na granie w gry AAA prosto z przeglądarki. Te postępy technologiczne sprawiają, że gry są bardziej dostępne i mają większe zainteresowanie konsumentów.

Wyzywania i innowacje

Mimo, że ludzka rywalizacja datuje się na tysiące lat, idea grania w gry wideo jako kariery jest wciąż w zalążku. Wczesne wątpliwości co do legitymizacji esportu z czasem zanikły wraz z jego ciągłym wzrostem widowni. Gry takie jak Dota 2 i Call of Duty, które symulują elementy tradycyjnych sportów, pomogły w szerszym przyjęciu gier konkurencyjnych. Niemniej jednak, nadal istnieją wyzwania w przekształceniu fanów gier w zainteresowanych esportem.

AR i VR

Progresywnie technologie, takie jak rzeczywistość wirtualna (VR) i sztuczna inteligencja (AI) otwierają nowe możliwości innowacji w esporcie i grach ogólnie. VR może zapewnić większe wciągnięcie dla widzów, a algorytmy uczenia maszynowego mogą zmienić sposób, w jaki mecze są komentowane lub wizualizowane. Rozwinięcie takich technologii może przyczynić się do dodatkowego wzrostu esportów konkurencyjnych.

Esporty i kasyna online

W Kanadzie rynek esportu jest warty szacunkowo 138 milionów dolarów. Jest to stosunkowo niskie w porównaniu do sektora kasyn online w Kanadzie, który w tym roku ma być wart ponad 2,6 miliarda dolarów. W miarę jak esport rośnie, strony iGaming w kanadyjskich prowincjach widzą możliwości zaangażowania tej nowej demografii. Na przykład kasyna online w Albercie oferują zakłady esportowe obok tradycyjnych opcji i mogą znaleźć najlepsze z nich tutaj. Wykorzystują one analizę danych do ustalania konkurencyjnych stawek. Ponadto pojawiają się partnerstwa streamingu, promujące kasyna wśród entuzjastów esportu, którzy są zanurzeni w cyfrowo-zorientowanej kulturze i przyzwyczajeni do hazardu online.

Ostatecznie ascensja esportu od pokoi na kampusie do wyprzedanych stadionów była niezwykle zauważalna. Pomimo tego, że wciąż się rozwija pod wieloma względami, esport konkurencyjny ciągle profesjonalizuje się i przyciąga widzów na poziomie równym tradycyjnym sportom. Wsparty nowym pokoleniem cyfrowych tubylców i umożliwiony postępem technologii konsumenckiej, ten sektor nie wykazuje oznak zmierzchu. Jeśli jak dotychczasowa historia jest jakimkolwiek wskaźnikiem, esport wydaje się być gotowy do jeszcze większego rozwoju w przyszłości.

Źródło : www.bing.com