Jak FACEIT przekształca swoją popularną konkurencyjną platformę gier w zasoby reklamowe dla reklam e-sportowych


Wiodąca konkurencyjna platforma gier FACEIT uruchomiła usługę reklamową FACEIT Ads. Usługa pozwoli markom dotrzeć do graczy bezpośrednio w ramach platformy e-sportowej, która administruje ligami i turniejami gier takich jak Counter-Strike, Dota 2 i Rocket League.

Od momentu założenia w 2012 roku FACEIT stał się jedną z najpopularniejszych konkurencyjnych platform gier w branży, z ponad 23,5 milionami użytkowników na całym świecie, zgodnie z danymi podanymi przez firmę. Platforma, dostępna zarówno przez przeglądarki internetowe, jak i dedykowaną aplikację komputerową, działa jako centrum społeczności dla konkurencyjnych graczy, hostując główne turnieje i świadcząc usługi rankingowego matchmakingu. W zeszłym miesiącu wspierany przez Arabię ​​Saudyjską holding Savvy Gaming Group przejął firmę, która wkrótce połączy się z ESL Gaming, kolejnym z ostatnich przejęć SGG.

Miliony lojalnych użytkowników FACEIT sprawiają, że jest on cenny dla reklamodawców zainteresowanych społecznością e-sportową — ale jest to pierwsza oferta reklamowa firmy i podeszła do premiery z powiewem eksperymentów. „Musimy przeprowadzić testy A/B pod kątem tego, jakie kreacje działają i co sprawdza się w przypadku naszych odbiorców” — powiedziała szefowa strategii handlowej FACEIT, Giulia Zecchini.

W tej chwili FACEIT zapewnia markom szereg formatów reklam na platformach, w tym nakładki wideo i banery banerowe umieszczone na dole klienta. „To lepkie, gdy nakładka i wideo mają bardzo sprawdzoną logikę. Nakładka jest dość nachalna i nie chcemy zakłócać doświadczenia użytkownika” — powiedział dyrektor produktu FACEIT ds. zarabiania na reklamach, Moritz Natalini, który FACEIT zatrudnił w firmie reklamowej Bidstack w grach. „Stworzyliśmy śledzenie, które w zasadzie uruchamia nakładkę tylko wtedy, gdy użytkownik wraca po X nieaktywności. Na przykład, jeśli użytkownik grał w grę i był z dala od swojego okna przez ponad trzy minuty, wraca i ma ten wyróżniający się obraz”. (FACEIT odmówił podania szczegółowych informacji na temat ceny swojego produktu reklamowego).

Ponieważ reklamy na platformach FACEIT nie przeszkadzają, ale nadal są zintegrowane z rozgrywkami użytkowników, firma jest przekonana, że ​​jej nowy produkt zadowoli marki bez niezadowolenia graczy. Wizualnie nałożone reklamy wideo i banery są mniej lub bardziej tradycyjnymi reklamami; marki znają sposób ich działania i mogą być kupowane i sprzedawane programowo. Ale „to w pełni wciągające doświadczenie” – powiedział Zecchini. „Kiedy marki przychodzą do FACEIT, mogą tworzyć takie doświadczenia, w których ludzie aktywnie uczestniczą w aktywności marki — nie tylko biernie ją oglądają”.

Dzięki tradycyjnym formatom reklam osadzonym w połączeniu z konkurencyjnymi wrażeniami z gier, FACEIT Ads stanowi środek pośredni między reklamą tradycyjną a reklamą w grach. „To byłaby reklama rozpraszająca, a nie przerywająca — i to działa” — powiedział Frank Maggio, dyrektor generalny firmy React zajmującej się technologią eksperymentalną. „Ci ludzie po prostu uciekli z pośpiechu grania w grę i ponownie przygotowują się na adrenalinę”.

Oprócz reklam na platformach, FACEIT zaczyna również oferować usługi konsultingowe dla marek w przestrzeni gier, budując bardziej spersonalizowane doświadczenia reklamowe, aby stworzyć środowisko bezpieczne dla marki. „Możemy tworzyć w pełni markowe wrażenia z gier” — powiedział Zecchini. „Stworzyliśmy na zamówienie turniej Counter-Strike dla Red Bulla, który jest formatem dwóch na dwóch, zamiast pięciu na pięciu”.

Firma bierze również sobie do serca odwieczną debatę na temat bezpieczeństwa marki. „W grze wprowadzono również pewne zmiany; zamiast realistycznej krwi, jest trochę bardziej futurystyczny, więc jest to świetne dla marek” – dodał Zecchini.

Oprócz nadchodzącej kampanii Intela, FACEIT Ads nawiązał już współpracę z takimi markami, jak Visa i Express VPN — ta pierwsza w ramach promocji, która przyniosła 225 milionów wyświetleń, według wewnętrznych danych cytowanych przez FACEIT. Wraz ze wzrostem aktywności w grach oferta reklamowa platformy e-sportowej może dać markom możliwość dotarcia do konkurencyjnych graczy tam, gdzie stoją, ale bez zakłócania ich rozgrywki.

„Kiedy zaczynałem w FACEIT, jednym z moich celów było upewnienie się, że marki, agencje, klasyczny nabywca mediów wiedzieli, kim jest FACEIT, ponieważ jest to oczywiście nowość na rynku” – powiedziała Natalini. „Ale w rzeczywistości było to bardzo proste. Wszyscy szukają e-sportowej publiczności”.

How FACEIT is turning its popular competitive gaming platform into inventory for esports ads



Źródło : http://www.bing.com/news/apiclick.aspx?ref=FexRss&aid=&tid=91CE3C4AF1B4439D92575301EE0B95D9&url=https%3A%2F%2Fdigiday.com%2Fmarketing%2Fhow-faceit-is-turning-its-popular-competitive-gaming-platform-into-ad-inventory-for-esports-ads%2F&c=3876370218249566745&mkt=fr-fr