Wspaniały czas dla graczy: Inwestycje w branżę gier wideo
Wielkie dochody, ale ostat życi konieczności zwolnień
Gry wideo od dawna nie są już tylko hobby dla nielicznych, a skala przemysłu związanego z grami wciąż nie jest tak dobrze znana, jak na to zasługuje. Dochody z gier wideo wyniosły około 39,4 miliarda dolarów w Stanach Zjednoczonych w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2023 roku. Tymczasem dochody z kinematografii w Stanach Zjednoczonych sięgały zaledwie około 9 miliardów dolarów w całym ubiegłym roku.
Wielkie, globalne sumy dochodów nie ocaliły branży gier wideo przed zwolnieniami, ale ludzie na całym świecie nadal wydają pieniądze na nowe tytuły i sprzęt. To wspaniały czas być graczem, ale czy to dobry czas na bycie studiem gier? Jedna grająca firma zmienia swoje podejście do pozyskiwania funduszy w taki sposób, który może wyznaczyć nową ścieżkę dla studiów, które zauważają zmniejszone zainteresowanie ze strony tradycyjnych inwestorów prywatnych.
Frost Giant – zbieranie funduszy społecznościowych przed premierą gry
Frost Giant, wspierane przez inwestorów przedsiębiorstwo, które buduje grę strategiczną czasu rzeczywistego (RTS) o nazwie Stormgate, zwraca się do swojej społeczności, aby zasilili swoje kasy przed premierą gry w tym roku. Decyzja firmy o przetestowaniu możliwości podjęcia rundy crowdfundingowej z akcjami pochodzi po tym, jak promowała miliony dolarów wartości produktów dla zwolenników na Kickstarterze w tym roku.
TechCrunch rozmawiał z prezesem Frost Giant, Timem Mortenem, o decyzji firmy o pozyskiwanie kapitału ze społeczności, który – jak mówią – może przynieść więcej kapitału na marketing i działalność.
Rynek wirtualnej rozrywki i stan branży gier RTS
Esport otrzymał dużo uwagi przez ostatnią dekadę, skupiając się często na tytułach wieloosobowych, takich jak League of Legends, Dota 2 i Counter-Strike. Ale w początkowym okresie esportu, tytuły RTS takie jak StarCraft i StarCraft II były pionierami. Ta część branży gier wideo znacząco się rozwinęła od czasu premiery tych gier, ale gry RTS były kluczowe dla wczesnego rozwoju esportu.
Frost Giant zyskał już pewne zaufanie dzięki swojemu doświadczonemu zespołowi, osób, które pracowały nad uznawanymi grami takimi jak StarCraft II i Warcraft III. Stormgate jest duchowym następcą serii StarCraft pod wieloma względami, a studio nie boi się tego pokazać. Fani tych słynnych tytułów RTS poczują się zatem, że ta nowa gra jest im znajoma, a ta obietnica okazuje się być korzystna dla Frost Giant: Ich wydarzenie na Kickstarterze sprzedało produkty o wartości 2,4 miliona dolarów ponad 28 000 zwolennikom, którzy zapłacili za takie rzeczy, jak wejście na nadchodzący “tydzień podglądowy” gry, dostęp do serwera Discord, dostęp do bety, a nawet przedmioty fizyczne.
Źródło : www.bing.com