Nowa era dla przemysłu gier wideo: inwestowanie społecznościowe zmienia oblicze branży
Wzrost gier wideo
Gry wideo od dawna nie są zaledwie hobbyem dla nielicznych, ale skala przemysłu wokół gier wciąż nie jest tak dobrze znana, jakby na to zasługiwała. Dochody z gier wideo wyniosły około 39,4 miliarda dolarów w Stanach Zjednoczonych w ciągu trzech pierwszych kwartałów 2023 roku. Tymczasem dochody z kin w Stanach Zjednoczonych były w zeszłym roku warte stosunkowo skromne 9 miliardów dolarów.
Choć liczby przychodów są imponujące, branża gier wideo nadal nie jest zabezpieczona przed zwolnieniami, ale ludzie na całym świecie wciąż wydają pieniądze na nowe tytuły i sprzęt. To świetny czas dla graczy, ale czy jest to równie dobry czas dla studia gier wideo?
Nowe podejście do finansowania
Firma startupowa Frost Giant, wspierana przez inwestorów, buduje grę strategii czasu rzeczywistego (RTS) o nazwie Stormgate. Przed premierą gry w tym roku firma zdecydowała się sięgnąć do swojej społeczności, by zwiększyć swoje środki na przyszłość. Decyzja firmy o przetestowaniu możliwości rundy finansowania kapitału własnego po sprzedaży milionów dolarów wartej udoskonalonej zawartości dla swoich zwolenników na Kickstarterze wcześniej w tym roku, zapowiada nowy kierunek dla studiów, które odczuwają zmniejszone zainteresowanie ze strony tradycyjnych, prywatnych inwestorów.
CEO i dyrektor produkcji Frost Giant, Tim Morten, powiedział w rozmowie z TechCrunch, że decyzja firmy o pozyskaniu kapitału społecznościowego może przynieść więcej środków na marketing i działalność operacyjną.
Gaming, venture i stan RTS
Esport zdobył dużo uwagi w ciągu ostatniej dekady, ale w początkach rywalizacji esportowej gry RTS, takie jak StarCraft i StarCraft II, odegrały poważną rolę. Frost Giant zyskał już pewność siebie dzięki doświadczonemu zespołowi, niektórzy z nich pracowali nad uznawanymi grami, takimi jak StarCraft II i Warcraft III. Stormgate jest duchowym następcą serii StarCraft pod wieloma względami, a studio nie boi się tego okazywać.
Morten powiedział, że jego zespół był “pozytywnie zaskoczony” zainteresowaniem w Kickstarterze. Ale nie był to krok w celu pozyskania funduszy, firma raczej zaproponowała to jako sposób na zaprezentowanie swoim fanom czegoś specjalnego przed premią gry.
Przedsiębiorstwo zainteresowana jest inwestowaniem bezpośrednio w firmę zarówno przed, jak i po kampanii na Kickstarterze. Frost Giant pozyskał dotychczas 611 421 dolarów w rezerwacje na fundusz społecznościowy na swojej stronie Start Engine.
Promuj swoją grę
Stormgate będzie dostępny za darmo po premierze, ale pozwoli graczom wydawać pieniądze w grze. Fani StarCraft II doceniali wyższą ilość treści kampanii, elementów kosmetycznych i bohaterów do wyboru w trybie współpracy w tej grze, więc należy oczekiwać podobnych produktów w Stormgate.
Sukces Stormgate zależy teraz od aktywnej i pasjonującej bazy graczy. Firma zwraca uwagę, że jest to 36. pozycja na liście życzeń na platformie Steam dzisiaj, a ma ponad 50 000 obserwujących na tej platformie. To dobry początek, ale o tym, czy faktycznie osiągnie sukces, przekonać nas musi premiera early access.
Źródło : www.bing.com