Wielka gra już od dawna przestała być tylko hobby dla niemocy, ale skala przemysłu związanego z grami wideo wciąż nie jest tak dobrze znana, jak na to zasługuje. Dochody z gier wideo wyniosły około 39,4 miliarda dolarów w Stanach Zjednoczonych w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2023 roku. Tymczasem przychody z kin w Stanach Zjednoczonych były warte stosunkowo skromne 9 miliardów dolarów w całym ubiegłym roku.
Dochody z gier wideo a zwolnienia w branży
Imponujące globalne liczby dochodów nie ocaliły branży gier wideo przed zwolnieniami, ale ludzie na całym świecie wciąż wydają pieniądze na nowe tytuły i sprzęt. To świetny czas dla gracza, ale czy to również dobry czas dla studia gier wideo? Jeden start-up zajmujący się grami zmienia podejście do pozyskiwania funduszy w sposób, który może wyznaczyć nową ścieżkę dla studiów, które czują zmniejszone zainteresowanie ze strony tradycyjnych, prywatnych inwestorów.
Innowacyjne podejście do pozyskiwania funduszy
Frost Giant, wspierane przez inwestorów start-up, pracujące nad grą czasu rzeczywistego (RTS) o nazwie Stormgate, zwraca się do swojej społeczności, aby uzupełnić swoje zasoby przed tegoroczną premierą gry. Decyzja firmy o przetestowaniu możliwości pozyskania kapitału zakładowego pojawia się po tym, jak wcześniej w tym roku sprzedała na Kickstarterze produkty o wartości milionów dolarów dla swoich zwolenników.
TechCrunch porozmawiał z dyrektorem generalnym i dyrektorem produkcji Frost Gianta, Timem Mortenem, na temat wyboru firmy w sprawie pozyskania kapitału społecznościowego, co, jak powiedzieli, może przynieść więcej kapitału na marketing i operacje.
Gry, inwestycje i stan branży RTS
Esport otrzymał wiele uwagi w ciągu ostatniej dekady, często skoncentrowanej wokół wieloosobowych tytułów takich jak League of Legends, Dota 2 i Counter-Strike. Ale we wczesnych dniach esportu RTS, takie jak StarCraft i StarCraft II, były pionierami. Ta część przemysłu gier wideo bardzo rozwinęła się od wydania tych gier, ale gry RTS były krytyczne dla wstępnego rozwoju esportu.
Frost Giant już zyskał pewne uznanie dzięki swojemu zespołowi z doświadczeniem, niektórzy z nich pracowali nad uznawanymi grami takimi jak StarCraft II i Warcraft III. Stormgate jest duchowym spadkobiercą franczyzy StarCraft pod wieloma względami, a studio nie boi się tego pokazać. Fani tych historycznych tytułów RTS z pewnością znajdą, że ta nowa gra jest im znajoma, a to obietnica okazuje się być błogosławieństwem dla Frost Gianta: podczas wydarzenia na Kickstarterze firma sprzedała produkty o wartości 2,4 miliona dolarów ponad 28 000 zwolennikom, którzy zapłacili za rzeczy takie jak wejście na nadchodzący “tydzień zapoznawczy” z grą, dostęp do serwera Discord, dostęp do bety, a nawet fizyczne przedmioty.
Źródło : www.bing.com