Gry | Twój arsenał czarów

Od Doom do Call of Duty, strzelanki pierwszoosobowe są popularne od dziesięcioleci. Ale co by się stało, gdyby przypływ emocji dla fanów gier wideo naprawdę nie dotyczył broni?

Gra, która nie polega na strzelaniu

Właśnie wydana gra Immortals of Aveum dla komputerów z systemem Windows oraz najnowszych konsol PlayStation i Xbox, testuje tę teorię. Gra, osadzona w świecie fantasy z wieloma królestwami walczącymi o kontrolę nad magią, porzuca próbę i prawdziwą formułę wyposażenia graczy w pistolety i bazooki. Zamiast tego, walczą przy pomocy bransolet. Dokładniej mówiąc, czarodziejskich symboli, które rzucają zaklęcia.

Nowa formuła gry

W trybie dla jednego gracza, czarodziej bojowy o imieniu Jak dołącza do elitarnych sił zbrojnych, zbierając zaklęcia, aby uczynić swoje symbole bardziej potężnymi. Gracze mogą wybierać spośród trzech kolorowych symboli, które odpowiadają znanych klasom broni w grach takich jak Counter-Strike i Halo: niebieski symbol strzela wiązkami energetycznymi na odległość, podobnie jak snajperka; zielony symbol działa jak szybkostrzelne działo; a czerwony symbol strzela na krótkim dystansie, jak strzelba.

Nowa gra od Ascendant Studios

Immortals of Aveum to pierwsza gra stworzona przez studio Ascendant Studios, w którym większość pracowników wcześniej pracowała w Telltale Games, tworząc takie gry jak The Walking Dead i Tales From the Borderlands. Gra jest wydana przez Electronic Arts jako część ich wydawnictwa indie, skupiającego się na nowych markach.

Zastąpienie broni magią

Osadzenie gry w świecie fantasy i zastąpienie broni magią pozwala Immortals of Aveum, które obiecuje około 25 godzin rozgrywki, opowiedzieć bardziej nietypową historię. Główny bohater, Jak, jest „nieprzewidziany”; ktoś, kto w późniejszym życiu nabywa magiczne moce. Walczy on u boku Nieśmiertelnych, grupy czarodziejów bojowych.

Magia w strzelankach

Wprowadzenie elementów magicznych do strzelanek pierwszoosobowych nie jest nowym zjawiskiem. Gra BioShock oferowała „plazmidy”, które podpalają przedmioty, hipnotyzują wrogów i wystrzeliwują błyskawice. Każda postać w grze Destiny posiada odrębne nadprzyrodzone zdolności.

Rozwinięta rozgrywka

José Zagal, wykładowca projektowania gier wideo na Uniwersytecie Utah w USA, powiedział, że strzelanki pierwszoosobowe ewoluowały, aby dodać większą złożoność, wyzwanie i szybkość do ich rozgrywki. Podstawowa koncepcja biegania i strzelania z bronią nie jest wystarczająca.

W tej grze pewne kolory zaklęć działają lepiej przeciwko określonym typom wrogów. Refleksy i czas zostaną wystawione na próbę poprzez niszczenie obrony, tarczę energetyczną i magiczny bicz, który przyciąga wrogów bliżej.

Nowy rodzaj gry dla wymagającej publiczności

„To inny rodzaj projektowania dla publiczności, która jest bardziej wymagająca i kreatywna” – powiedział Zagal.

Nie tylko o strzelaniu chodzi

Gdy strzelanki pierwszoosobowe jak Wolfenstein 3D czy Doom pojawiały się na początku lat 90., pistolety mogły pełnić rolę metafory, która upraszcza zrozumienie nowej koncepcji – że gracze mogą biegać po trójwymiarowym środowisku i strzelać pociskami w przeciwników. Ale broń ta może nie była prawdziwym magnesem.

Podobnie jak w przypadku skupienia się i satysfakcji, które odczuwają ludzie podczas aktywności wymagających intensywnej koncentracji, takich jak wspinaczka, szachy czy komponowanie piosenek, fani strzelanek pierwszoosobowych mogli być zafascynowani skomplikowanymi decyzjami podejmowanymi w ułamku sekundy – które, oczywiście, obejmują strzelanie do szybko poruszających się obiektów.

Innowacyjne koncepcje gier

Zagal powiedział, że nowe koncepcje gier zazwyczaj muszą się tylko przekonać, by zdobyć fundusze na kolejną część; druga gra jest momentem szczytowym. „Myślę, że to, czym się zajmują, jest ekscytujące” – powiedział.

Źródło : www.bing.com