Wciąż nie wiadomo, jak wiele pieniędzy może zarobić przemysł gier wideo w porównaniu z innymi sektorami rozrywki, ale podobno liczby robią wrażenie. Przecież dochody z gier wideo w USA w trzech pierwszych kwartałach 2023 roku wyniosły aż 39,4 miliarda dolarów. W tym samym czasie przychody z filmów w biurach kin były warte zaledwie 9 miliardów dolarów w całym ubiegłym roku. Również branża gier wideo ma ostatnio na bakier z zwolnieniami, ale ludzie na całym świecie wciąż wydają pieniądze na nowe tytuły i sprzęt. Jak bardzo opłacalny jest obecnie przemysł gier? Wszystko na to wskazuje, że jest to świetny czas dla graczy, ale jak sytuacja wygląda dla firm produkujących gry? Jedna z takich firm zdecydowała się zmienić strategię pozyskiwania środków finansowych, co może zrewolucjonizować podejście innych studio. Frost Giant, startup produkujący grę strategiczną czasu rzeczywistego Stormgate, zwrócił się do swojej społeczności o wsparcie finansowe przed premierą gry w tym roku. Zespół firmy uznał, że pozyskane w ten sposób środki pozwolą na lepsze sfinansowanie działań marketingowych i operacyjnych. Po sprzedaży milionów dolarów dóbr na platformie Kickstarter, zespół Frost Giant zebrał ponad 2,4 miliona dolarów od ponad 28 000 zwolenników, którzy opłacili wstęp do zapowiedzianego “tygodnia testowego” gry, dostęp do serwera Discord, dostęp do wersji beta i nawet fizyczne przedmioty. Firama uzyskała już ponad 600 000 dolarów rezerwacji na fundusz społecznościowy na stronie Start Engine. Zespół Frost Giant zadeklarował publicznie, że “Stormgate jest w pełni sfinansowany i gotowy do wydania”. Czy to jednak wystarczy, by przyciągnąć aktywną i lojalną bazę graczy? Możliwe, że firma będzie poszukiwała współpracy z inwestorami ze skrajnym jej karierę jak będzie tego potrzebować. Natomiast przemysł gier cieszy się nieustannie rosnącym zainteresowaniem, co mogłoby okazać się kluczowe dla przyszłego sukcesu studia.
Źródło : www.bing.com