Gracze Counter-Strike 2 zgłaszają „niegrywalne” przerywanie

Counter-Strike 2: rozwiązanie problemów z „klatkowaniem” dla graczy

Counter-Strike 2 zbliża się wielkimi krokami, a gracze zaczęli brać udział w meczach w wersji beta gry, która jest udoskonalana przed oficjalną premierą. Pomimo znacznie wyższych walorów graficznych niż w poprzedniej części, większość użytkowników komputerów osobistych nie miała problemów z uruchomieniem gry i jej płynną rozgrywką. Niemniej jednak niektórzy zauważyli, że po wejściu do meczu w CS2 mają poważne problemy z „klatkowaniem”.

Gracze Counter-Strike 2 domagają się rozwiązania problemów z „klatkowaniem”

Kiedy chodzi o płynne, wysokiej jakości doświadczenie w grach, sam wskaźnik liczby klatek na sekundę nie jest wszystkim. Owszem, ważne jest, aby nasz sprzęt miał wystarczającą moc, aby osiągnąć wysokie wartości FPS, jednak równomierne taktowanie klatek i płynność działania są równie istotne.

Istotne jest, aby zwrócić uwagę na 99. percentyl taktowania klatek, który pokazuje, jak stabilne jest działanie gry. Jeśli gra wyświetla wynik 250 FPS, ale średnia wartość 99% wynosi jedynie około 100, to odczucie podczas rozgrywki jest zbliżone do gry przy 100 FPS. Jednakże, jeśli średnia znacząco odbiega od wartości maksymalnej, być może to jest spowodowane właśnie „klatkowaniem”.

W przypadku CS2 użytkownik opublikował wideo, na którym średnia wartość 99% skacze od 60 do 110 do 70, podczas gdy całościowa liczba klatek na sekundę wynosiła 170. To jest dokładnie ten rodzaj problemu, który powoduje poważne „klatkowanie”.

Użytkownik nie był jedyny, kto zgłaszał ten problem. Zarówno na forum Counter-Strike 2, jak i na stronie społecznościowej Steam, gracze twierdzili, że również mają podobne problemy.

Jeden z graczy twierdził, że mimo posiadania ponad 700 FPS w grze na 240Hz monitorze, nie mógł pozbyć się „klatkowania” dopóki nie włączył synchronizacji pionowej (v-sync). Ale to rozwiązanie nie jest idealne. Chociaż ograniczenie liczby klatek do możliwości odświeżania monitora może stworzyć ogólnie bardziej płynne doświadczenie, wprowadza również opóźnienie we wprowadzanych komendach. W tak konkurencyjnej strzelance jak CS2, gdzie każda 1/16 część sekundy ma znaczenie, opóźnienia nie są pożądane.

Warto również wspomnieć, że „klatkowanie” może być wynikiem obciążenia serwerów CS2, które jest większe niż wcześniej z powodu uczestnictwa wielu osób w wersji beta. Jednak biorąc pod uwagę liczbę graczy dotkniętych tym problemem, istnieje duże prawdopodobieństwo, że przyczyna jest inna.

Nie wiadomo jeszcze, czy Valve zajmie się problemem „klatkowania” przed oficjalną premierą Counter-Strike 2.

Źródło : www.bing.com