Gracze Counter-Strike 2 skarżą się na „niegrywalne” ścinki

Counter-Strike 2: Stuttering Issues Plague Beta Players

Counter-Strike 2 jest na wyciągnięcie ręki, a gracze zaczęli przystępować do rozgrywek w wersji beta, gdy gra jest dopracowywana przed premierą.

Pomimo że gra ma o wiele wyższą jakość grafiki niż poprzednik, gracze na większości konfiguracji komputerów nie mieli problemów z uruchomieniem i grą. Jednak niektórzy zauważyli poważne zacinanie się gry po rozpoczęciu meczu CS2.

Gracze Counter-Strike 2 domagają się naprawy problemu zacinania

Kiedy chodzi o płynne i wysoko-klatkowe doświadczenia w grach, nie wszystko sprowadza się do samej prędkości klatek na sekundę (FPS). Istotne jest, aby miało się nie tylko wystarczającą moc, by osiągnąć wysokie wartości FPS, ale także aby miało się stabilne i równe taktowanie klatek.

Pomiar 99. percentyla dla klatek na sekundę jest kluczowy, jeśli chcemy zobaczyć, jak stabilne jest taktowanie klatek.

Jeśli grasz w grę, która wyświetla 250 FPS, ale średnia wartość FPS w 99% przypadków oscyluje wokół 100, to będzie się czuła jak gra z 100 klatkami na sekundę. Jednak skoki wartości FPS o tak dużą różnicę są zwykle spowodowane zacinaniem, co prowadzi w powyższym przypadku do złego doświadczenia, o wiele gorszego od stabilnych 100 FPS.

To przywołuje dość poważne problemy występujące w CS2, gdzie jeden użytkownik zamieścił wideo, w którym średnia jego FPS wynosiła od 60 do 110 do 70, mimo że ogólna wartość FPS wynosiła 170. Tego rodzaju zachowanie powoduje poważne zacięcia gry.

Nie były to jednak jedyny skargi. Na reddicie Counter-Strike 2 oraz na stronie społecznościowej Steam dotyczącej gry, gracze skarżą się, że mają podobne problemy.

Jeden użytkownik twierdził, że mimo ponad 700 FPS w grze na monitorze o częstotliwości odświeżania 240Hz, nie mógł pozbyć się zacięć, dopóki nie włączył synchronizacji pionowej (v-sync). Dla osób, które wiedzą, jak działa v-sync, to nie jest idealne rozwiązanie.

Blokowanie liczby klatek na sekundę do częstotliwości odświeżania monitora może pomóc w ogólnym płynniejszym doświadczeniu, ale jednocześnie wprowadza opóźnienie reakcji. W konkurencyjnej strzelance takiej jak CS2, gdzie każda 1/16 sekundy jest ważna, opóźnienia we wprowadzaniu komend są niedopuszczalne.

Warto nadmienić, że zacinanie gry może być wynikiem przeładowania serwerów CS2 przez nowe osoby uczestniczące w wersji beta. Ale z uwagi na liczbę graczy, którzy są dotknięci problemem, istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie jest to przyczyna.

Jeszcze nie wiadomo, czy Valve zajmie się problemem zacinania przed premierą Counter-Strike 2.

Źródło : www.bing.com