Gracze Counter-Strike 2 cierpią na „niegrywalne” zacinanie

Counter-Strike 2 Beta: Problemy z rwanymi animacjami

Zbliża się gra Counter-Strike 2, a gracze zaczęli już brać udział w meczach beta, przygotowując ją do premiery.

Pomimo znacznie lepszej grafiki niż w przypadku poprzedniczki, większość użytkowników nie ma problemu z uruchomieniem gry. Jednakże niektórzy zauważyli poważne problemy z rwanymi animacjami po wejściu do meczu.

Gracze domagają się naprawienia problemów z rwanymi animacjami w Counter-Strike 2

Pod względem płynności rozgrywki FPS nie jest jedynym czynnikiem decydującym. Ważne jest nie tylko posiadanie wystarczającej mocy, aby osiągnąć wysokie wartości, ale także zapewnienie stałej liczby klatek na sekundę.

Wskaźnik 99 percentyli jest kluczowy, jeśli chodzi o sprawdzenie, jak stała jest liczba klatek na sekundę.

Jeśli w trakcie gry odczyt wysokości klatek na sekundę to na przykład 250, ale średnia liczba klatek wynosi 100, gra odczuwana jest jakbyś grał w nią z prędkością 100. Jeśli jednak średnia liczba znacznie różni się od maksymalnej, oznacza to problem z rwanymi animacjami. To powoduje, że doświadczenie jest znacznie gorsze niż przy stabilnych 100 klatkach na sekundę.

Przykładem tego rodzaju problemu jest Counter-Strike 2. Użytkownik zamieścił nagranie wideo, na którym widać, że liczba klatek na sekundę wynosi 170, ale wartość 99 percentyli skacze od 60 do 110 do 70. To właśnie tego rodzaju problemy powodują poważne zacięcia w grze.

Kolejne osoby skarżą się na podobne problemy na stronach społecznościowych gry Counter-Strike 2.

Jeden z graczy twierdzi, że miał ponad 700 klatek na sekundę na monitorze o częstotliwości odświeżania 240 Hz, ale nie był w stanie pozbyć się zacięć dopóki nie włączył synchronizacji pionowej. Dla osób znających zasadę działania synchronizacji pionowej, to rozwiązanie nie jest idealne.

Choć ograniczanie liczby klatek do częstotliwości odświeżania monitora może poprawić płynność całego doświadczenia, to prowadzi także do opóźnień w reakcji. W konkurencyjnej grze strzelanej, takiej jak CS2, gdzie każda 1/16 sekundy ma znaczenie, opóźnienia nie są mile widziane.

Należy wspomnieć, że problemy z rwanymi animacjami mogą wynikać z przeciążenia serwerów CS2 związanych z dużą ilością uczestników bety. Niemniej jednak, biorąc pod uwagę ilość graczy dotkniętych tym problemem, jest mało prawdopodobne, aby to był przypadek.

Pozostaje zobaczyć, czy Valve zajmie się problemem rwanymi animacjami w aktualizacji przed premierą Counter-Strike 2.

Źródło : www.bing.com