Gracze Counter-Strike 2 cierpią na „niegrywalne” przycinanie

Counter-Strike 2: problemy z przycinaniem i żądania rozwiązania

Counter-Strike 2 zbliża się wielkimi krokami, a gracze zaczęli już brać udział w meczach w wersji beta gry, która jest jeszcze dopracowywana przed oficjalnym wydaniem.

Problemy z przycinaniem

Mimo że grafika w Counter-Strike 2 jest znacznie bardziej dopracowana niż w poprzedniku, większość graczy na różnych konfiguracjach komputerowych nie ma problemów z uruchomieniem gry. Jednak niektórzy zauważyli, że podczas rozgrywki CS2 doświadczają poważnego przycinania.

Na forum Counter-Strike 2 zawrzało od pytań graczy, którzy szukają rozwiązania dla tego problemu. Choć niektórzy zdołali go rozwiązać, włączając synchronizację pionową (co jest raczej kompromisem niż rozwiązaniem), problem ten dotyka wielu graczy.

Wymagana odpowiedź ze strony twórców

Kiedy chodzi o płynne i wysoko-klatkowe doświadczenie w grach, sama liczba klatek na sekundę nie jest wszystkim. Ważne jest zarówno posiadanie odpowiedniej mocy obliczeniowej, aby osiągnąć wysokie parametry graficzne, jak również utrzymywanie stabilnej ilości klatek na sekundę oraz równomierne ich wyświetlanie.

Zatem jeśli gra wyświetla 250 klatek na sekundę, ale 99% FPS wynosi około 100, to odczucie z gry to w istocie granie na poziomie 100 klatek. Jeśli jednak średnia liczba klatek na sekundę jest znacznie różna od maksymalnej wartości, to problem może być wynikiem przycinania, jak w przypadku poprzedniego przykładu, w którym doświadczamy chwiejności rozgrywki mimo wyświetlanych 170 klatek na sekundę.

W przypadku CS2 jeden z użytkowników opublikował nagranie, na którym możemy zobaczyć, jak ich średnia liczba klatek na sekundę wynosi od 60 do 110 do 70, podczas gdy ogólna liczba klatek na sekundę wynosi 170. To właśnie powoduje poważne przycinanie.

Na forach Counter-Strike 2 i na stronach społecznościowych graczy na platformie Steam, również wielu innych graczy zgłasza podobne problemy.

Brak idealnego rozwiązania

Jeden z graczy twierdził, że mimo wyświetlania ponad 700 klatek na sekundę na monitorze z częstotliwością odświeżania 240 Hz, nie pozbył się przycinania dopóki nie włączył synchronizacji pionowej. Jednak dla osób zorientowanych w temacie, synchronizacja pionowa nie jest idealnym rozwiązaniem tego problemu.

Chociaż zablokowanie liczby klatek na sekundę na częstotliwość odświeżania monitora może stworzyć ogólnie bardziej płynne doświadczenie, to powoduje także opóźnienia we wprowadzanej akcji. W konkurencyjnej grze strzelankowej takiej jak CS2, gdzie każda 1/16 sekundy ma znaczenie, opóźnienia są zawsze niepożądane.

Przyczyna przycinania

Możliwe, że przycinanie wynika z obciążenia serwerów CS2 spowodowanego ilością nowych graczy biorących udział w wersji beta gry. Jednak z uwagi na liczbę graczy dotkniętych tym problemem, istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie jest to jedyna przyczyna.

Nadzieja na rozwiązanie problemu przycinania będzie zależała od podejścia studia Valve, czyli twórców gry Counter-Strike 2, którzy być może wydadzą łatkę naprawczą przed oficjalnym wydaniem gry.

Źródło : www.bing.com