Teardown to cholernie świetna gra o napadach. Teardown to nie tylko prezentacja imponującej technologii niszczenia i renderowania opracowanej przez dewelopera Dennisa Gustaffsona, mistrzowsko kadruje tę rzeź w serii łamigłówek — zmuszając do korzystania z ograniczonych narzędzi do wytyczenia zoptymalizowanej ścieżki przez każdy etap. Grudniowa aktualizacja części 2 poszła jeszcze dalej, wykorzystując dwie nowe mapy, aby poszerzyć możliwości napadów Teardown o zabójcze roboty i misje, które w nowy, śmiały sposób wykorzystują gęste symulacje fizyki.
Poza tym nic z tego nie jest powodem, dla którego Teardown stał się w 2021 r. pożeraczem czasu. Gram w Teardown, ponieważ dzięki solidnemu wsparciu modów gra przekształciła się w duchowego następcę Garry’s Mod.
Oczywiście Garry’s Mod ma już bardziej bezpośrednią kontynuację. Nazwany S&box, kontynuacja piaskownicy fizyki przez Facepunch jest wciąż na wczesnym etapie rozwoju. Ale został pobity przez wokselowy plac zabaw Gustaffsona, który od tego czasu odnotował eksplozję niestandardowych treści otwarcie Warsztatu Steam w marcu.
Porównania są natychmiastowe i wyraźne. Zarówno GMod, jak i Teardown oferują solidną bazę interakcji fizycznych, z których można budować — ta pierwsza wykorzystuje rewolucyjny wówczas pakiet Source Engine do stworzenia płótna z bloczków, przełączników, silników odrzutowych, balonów i nie tylko, przekształcając Half-Life 2 w bezsensowny plac zabaw . Oparcie na Source oznaczało również, że można było pobierać zasoby z prawie każdej gry na silniku Source, wrzucając postacie Portal, Left 4 Dead, Counter-Strike i Half-Life do chaotycznego blendera (często dosłownie).
Teardown na pewno nie obsługuje różnych tytułów. Ale to, co ma, to absolutnie wspaniały model zniszczenia i możliwość importowania wszystkiego, co składa się z wokseli. Oznacza to, że stosunkowo łatwo jest zatrzasnąć podstawową mapę, przenieść ją do Teardown i rozpocząć radosne zadanie rozbicia jej na kawałki. Nasz dawny chłopak, Andy Kelly, zauważył nawet, że znalezienie perwersyjnego dreszczyku emocji w przewracaniu pieczołowicie wykonanego batona z makaronem, który zbudował w MagicaVoxel.
Ale twórcy map z Teardown stali się cholernie dobrzy w tworzeniu nowych przestrzeni do rozbijania. Stworzyli ekspansywne rosyjskie miasta z w pełni szczegółowymi wnętrzami i miejskimi placami drapaczy chmur, które można rekonfigurować według gęstości, zalania i szczegółów przy każdym odświeżeniu. Pomyśl o zminiaturyzowanych miastach, które pozwalają symulować masowe niszczenie, odtwarzając klasyczne mapy Counter-Strike i dziwnie przerażający dom z piramidą.
Podczas gdy niektóre z tych map mają wbudowane napady, większość to po prostu otwarte piaskownice, czekające, aż udasz się do miasta ze wszystkimi dostępnymi narzędziami. Dzięki Warsztatowi Steam ten zestaw narzędzi stale rozszerza się poza podstawowe młoty kowalskie i materiały wybuchowe. Po co zadowalać się pistoletem z gry podstawowej, skoro możesz niszczyć drapacze chmur za pomocą minigunów lub przetapiać stalowe belki w przemysłowej spalarni, która zawstydza maleńką, domyślną latarkę lutowniczą.
Porównanie Garry’s Mod skrystalizowało się po zrozumieniu, że warsztat Teardown ma prosty Physgun GMod, który pozwala ci rzucać całymi budynkami wokół głowy. Jest też obowiązkowa modyfikacja Portal Gun, która pozwala nawet przeglądać portale (choć z dramatycznie obniżoną liczbą klatek na sekundę) oraz cały zestaw bohaterów testowych o tematyce Aperture.
Działa bezbłędnie, wizja Portalu wiąże się z ryzykiem przypadkowego podpalenia całego obiektu. Szkoda tylko, że nie ma w pełni wyartykułowanego GLaDOS, do którego można by użyć młota kowalskiego. Już.
A potem są mody, które od razu na nowo odkrywają, czym może być nawet Teardown. Wcześniej w tym roku pisałem o Basilisco, gigantycznym, przerażającym robocie-wężu-ptaku, który bezlitośnie ściga cię przez mgliste rosyjskie miasta, wyjąc z VHS. To niesamowita sprawa dla Teardown jako horroru.
Inni starają się uwydatnić to, co uważają za wady gry. Model zniszczenia Teardown jest imponujący, ale nie symuluje dokładnie integralności strukturalnej, a istnieją mody, które mają na celu naprawienie tego za pomocą posiekanych razem rozwiązań, dzięki którym struktury kruszą się i zapadają pod własnym ciężarem. Istnieją ramy pojazdów do tworzenia złożonych czołgów i śmigłowców.
Tuxedo Labs może być małym zespołem, ale z całego serca przyjęło tę scenę, dostarczając przykładowe mapy i szablony, aby ludzie mogli zacząć. Ale więcej niż wspieranie modderów poprzez dokumentację i poziomy testowe, każda aktualizacja daje również modderom zupełnie nowe możliwości do zbadania.
Kiedy Łza ogromna aktualizacja części 2 przybył w tym miesiącu, przyniósł mnóstwo nowych narzędzi, nowych map i nowych misji. Ale wprowadził także sztuczną inteligencję do wyszukiwania ścieżek w Teardown za pomocą zabójczych robotów, więcej interakcji fizycznych z elastycznym okablowaniem, dynamiczne efekty pogodowe, takie jak tornada i burze śnieżne, oraz proste silniki w stylu GMod, które uderzają w pojazdy.
Część 2 będzie prawdopodobnie ostatnią dużą aktualizacją Teardown przed opuszczeniem wczesnego dostępu. Ale jest to absolutna nagroda za narzędzia, dzięki którym modderzy mogą swobodnie obracać Teardown w nowych kierunkach. Agresywne szablony AI oznaczają, że to tylko kwestia czasu, zanim zobaczymy misje obrony hord lub infiltracji w stylu FPS, i mogę sobie tylko wyobrazić, jak dalece można przerobić i wymyślić na nowo systemy fizyki gry.
Jeśli jest jedno rażące pominięcie, to jest to, że Teardown nie ma żadnej formy gry wieloosobowej. Tak, dodanie trybu wieloosobowego w grze, która nie została stworzona do tego celu, jest gigantycznym zadaniem, ale zbyt łatwo jest wyobrazić sobie rodzaje improwizowanych rodzajów gier, które mogłyby powstać z tak uroczo łamliwym fundamentem.
Mimo to Teardown ma ten sam dreszczyk emocji, skakania każdego ranka, aby zobaczyć, jakie nowe lokalizacje pojawiły się w warsztacie Steam – i jakie nowe zabawki mogę pobrać, aby je rozdzielić. Tuxedo Labs może być bliski ukończenia swojej piaskownicy fizycznej, ale podejrzewam, że przez długi czas będę szukał nowych sposobów na zburzenie Teardown.
Źródło : https://www.pcgamer.com/garrys-mod-2-is-here-and-its-called-teardown/