Przejścia
Fragpunk zmierza do zakłócenia duopolii strzelanek taktycznych Counter-Strike 2 i Valorant swoim unikalnym systemem opartym na kartach i szybką rozgrywką.
Wsparcie Netease sprawia, że Fragpunk stanowi potencjalną alternatywę dla istniejących systemów usług na żywo, koncentrując się na wzmacnianiu talii graczy jako nagroda za ich czas.
Sukces gry będzie zależał od zdolności do zatrzymania graczy dzięki ekscytującej rozgrywce, interesującej estetyce i głębi strategicznej.
Analiza
Gatunek strzelanek taktycznych nie jest nasycony, ale jest zdominowany przez dwie gigantyczne gry. Counter-Strike 2 to jedna z największych gier na świecie. Valorant zdominował rynek dla osób lubiących elementy strategiczne CS, ale chcących trochę więcej nadmuchanego sci-fi. Pomiędzy Valve i Riot, dwoma największymi deweloperami na świecie, zdecydowana większość graczy ma swoje potrzeby zaspokojone.
Dlatego podziwiam Bad Guitar Studio, twórcę Fragpunk. Jest to trudny rynek do zdobycia, do tego stopnia, że większość firm nawet nie próbuje. Jak przyciągnąć graczy z CS? Ale to jest możliwe.
Podejście Bad Guitar
Nie ma żadnych informacji o Bad Guitar Studio w całym internecie. Nie ma swojej strony internetowej ani żadnej obecności w mediach społecznościowych. Łatwo byłoby przypuszczać, że to mały gracz próbujący stanąć do walki z olbrzymami branży Valve i Riot. Jednakże, Fragpunk jest wspierany przez Netease, więc prawdopodobnie Bad Guitar Studio to nowa filia lub zespół developerski w obrębie firm o wartości 60 miliardów dolarów.
Odważny krok
Czy trzecia gra może zakłócić tę duopolię? Czy jest miejsce dla trzeciego w tej symbiotycznej relacji? Ani Valve, ani Riot nie ucieszyłaby kolejna konkurentka, szczególnie taka z tak potężnym wsparciem finansowym, ale Netease wtargnął na rynek. Fragpunk chce być grą, która zachwieje tym status quo.
Główne cechy
Gra ma wiele zalet. Rozgrywka jest szybka i ekscytująca, postacie są interesujące i zróżnicowane. Strzelanie jest naprawdę dobre, nawet jeśli muszę ponownie opanować swoje strategie z Apex Legends, wracając do strzelanki taktycznej. Podoba mi się również fakt, że jeśli zginiesz w rundzie, nie możesz wybrać tej samej broni ponownie w trakcie meczu. Wymusza to zróżnicowanie i elastyczność taktyczną, zapobiega przytłaczaniu jakichkolwiek buildów i sprawia, że znalazłem ulubiony shotgun, którego nie chciałbym nawet dotykać, gdybym mógł się trzymać wiernego karabinu szturmowego w każdej rundzie.
Każda gra, która próbuje wejść na rynek z już dominującymi tytułami, musi się w jakiś sposób zróżnicować. Apex Legends przepisał zasady battle royale swoim ruchem przypominającym Titanfall i rewolucyjnym systemem pingowania. Gra Legend of Zelda: Breath of the Wild przeprojektowała otwarte światy od podstaw, oferując bardziej naturalną opowieść podczas eksploracji. Fragpunk dodaje odrobinę Slay the Spire do gatunku strzelanek taktycznych.
Mechanika rozgrywki
Podczas meczów zbierasz karty, dodając je do swojej talii. Używasz ich na etapie przygotowawczym każdej rundy, głosując za pomocą punktów zdobytych za zabijanie przeciwników, aby dodać swojej drużynie ulepszenia, takie jak +25 procent obrażeń z głównej albo krótki rzut oka na perspektywę przeciwnika, aby zdobyć informacje. Te karty dodają wiele głębi taktycznej do każdej rundy, a zręczne użycie ulepszenia może wystarczyć, aby odwrócić losy, kiedy jesteś zagrożony przez przeciwnika.
Te karty oferują coś jeszcze ważniejszego z perspektywy Bad Guitar Studio: możliwość ponownego grania. Musisz zebrać wszystkie różne karty, aby mieć możliwość korzystania z jak największej liczby potencjalnych ulepszeń w każdej rundzie. Dlatego musisz grać w Fragpunk, zamiast wracać do Valorant. Podczas gdy w grze są już fajne kosmetyki (czapka gęsi dla Nitro to osobisty zawodnik), na razie nie wystarczają one, aby mnie zatrzymały.
Źródło : www.thegamer.com