FACEIT w CS2: Czy nadal warto go używać?

CS2: Czy warto wciąż grać na FACEIT? Co sądzą gracze?

FACEIT w CS2: Czy warto z niego korzystać?

Z wprowadzeniem Premier Matchmaking w grze CS:GO w grudniu 2020 roku, wprowadzono tryb rankingowy podobny do FACEIT, zawierający pick and ban oraz krótsze przerwy. Jednak dzięki systemowi „tickless server” Valve, dyskusja na temat ticków 64 i 128 wydaje się być zażegnana. Czy zatem warto jeszcze korzystać z FACEIT w CS2? Odpowiedź na to pytanie zależy od kilku czynników.

Dlaczego nie warto używać FACEIT w CS2?

Nowa gra, lepszy system anti-cheat, płynniejsze serwery, a także nowy format Matchmakingu są staraniem Valva, aby przyciągnąć społeczność. Istnieje kilka powodów, dlaczego FACEIT szkodzi oficjalnemu trybowi rankingowemu CS:GO.

Jeśli grałeś tylko na FACEIT i znacznie się tam poprawiłeś, twój oficjalny ranking w CS:GO prawdopodobnie jest daleko poniżej twoich umiejętności. Wielu graczy z wysokimi poziomami FACEIT jest sklasyfikowanych na Gold Nova lub Master Guardian, ponieważ nie grają regularnie w oficjalne mecze.

Kolejnym powodem jest tzw. „rank decay”. Jeśli przez kilka tygodni nie grasz na oficjalnych serwerach, tracisz swój ranking. Zdobędziesz go ponownie tylko po wygraniu kolejnego oficjalnego meczu, ale Twój ranking zawsze będzie niższy niż wcześniejszy. Jeśli grałeś na FACEIT i traciłeś ranking oficjalny, stawałeś się lepszy, ale klasyfikowany byłeś gorzej. Możesz zatem grać na poziomie, na który jesteś zdecydowanie zbyt dobry. W rezultacie nieświadomie tworzy się kolejny przypadek smurfingu.

Ponadto, Valve wprowadziło wiele udoskonaleń w systemie matchmakingu w CS2, co zwiększa atrakcyjność oficjalnych serwerów w porównaniu do FACEIT.

Dlaczego warto nadal używać FACEIT w CS2?

Oceny działania serwerów FACEIT po kilku dniach są pozytywne. Gracz CS:GO, Kenny „kennyS” Schrub, który nie był wielkim fanem wersji beta CS2, opisał serwery FACEIT w CS2 w następujący sposób: „Serwery dostarczane przez FACEIT są już inaczej. Wyrównałem strzał, pistolety są celne, da się kontrolować serie.”

Jednym z powodów, dla których FACEIT nadal będzie popularny w CS2, jest jego system anti-cheat. O ile Valve zapowiedziało duże ulepszenia w swoim systemie VACnet, to FACEIT już teraz udowodnił, jak dobrze działa jego mechanizm przeciwdziałający oszustwom. Ponieważ rank-decay nadal istnieje w CS2, smurfing pozostanie problemem w niższych rangach gry, a FACEIT ma udowodniony sukces w zapobieganiu temu.

Ponadto, serwery FACEIT w CS2 są płynniejsze niż oficjalne serwery, co ma duże znaczenie dla komfortu gry. FACEIT nadal oferuje ticki 128, podczas gdy serwery oficjalne działają na tickach 64. Im wyższy tick rate, tym płynniejsza gra, ponieważ jest mniej opóźnień we wprowadzaniu naszych akcji w grze. To powód, dla którego wielu graczy jest niezadowolonych z decyzji Valva o pozostawieniu serwerów na tickach 64 w CS2.

Co sądzą gracze o FACEIT w CS2?

Większość graczy chce wrócić do oficjalnego Matchmakingu w CS2. W końcu wielu z nich zdecydowało się na FACEIT ze względu na funkcje, które Valve nie oferowało w poprzedniej wersji gry, ale które pojawią się w CS2. Jednak serwery 64 tick nadal są silnym argumentem za korzystaniem z serwerów innych niż oficjalne.

Społeczność jest niezadowolona z decyzji Valva o pozostaniu przy tickach 64, dając nadal przewagę FACEIT w CS2. Użytkownik Reddita, OwnRound, napisał obszerny post krytykując decyzję Valva o pozostawieniu ticków 64. Napisał: „Valve, do cholery, zmieńcie na ticki 128 i po prostu skończcie z tym. Wiemy, że niektórzy gracze nie mają komputerów, które mogą korzystać z ticków 128. Ale trudno mi uwierzyć, że ci gracze narzekają, że ich sprzęt jest tak słaby, że są w niekorzystnej sytuacji. Przeciętni gracze zazwyczaj nie dbają o parametry swojego komputera i pewnie nawet nie obchodzi ich, ile klatek na sekundę ma ich gra, a co dopiero, żeby spędzać godziny na doskonaleniu gry w trybach DM/Demo/watching/aim_botz itp. Nie podejmujcie decyzji przychylając się do grupy graczy, którym jedno jest wszystkojedno.”

I zgadzam się z nimi. Włączanie jak największej ilości graczy zawsze jest dobrą rzeczą, ale czasy się zmieniły. Osiągnięcie 128 klatek na sekundę w CS2 powinno być możliwe dla większości komputerów obecnie dostępnych. Dlatego uważam, że serwery CS2 powinny działać na tickach 128. W przeciwnym razie problemy związane z rank-decay, smurfingiem i podziałem społeczności będą nadal występować w CS2. Valve, po prostu zaktualizujcie swoje serwery!

Ten artykuł zawiera linki afiliacyjne oznaczone symbolem [symbol zakupów]. W określonych warunkach te linki mogą nam przynieść niewielką prowizję. Jednak nie wpływa to na cenę produktów dla Ciebie.

Źródło : earlygame.com