Kursy e-sportowe w Hampshire – Odkryj świat e-sportu już dziś!

Kursy e-sportowe w Hampshire

St Vincent’s College i Havant i South Downs College oferują kursy e-sportowe na kampusach w Gosport, Alton i South Downs. Wyspecjalizowane uczelnie e-sportowe, takie jak Guild College i College of Esports w Londynie, przyjmują w tym roku pierwszą rundę studentów.

Czym jest e-sport?

E-sport to rywalizacja w wirtualnej grze, w której osoba lub grupa gra przeciwko innej osobie, online lub osobiście, w czasie rzeczywistym.

Termin „e-sport” odnosi się do wielu różnych gier wideo lub sportów, w których ludzie rywalizują, takich jak Counter Strike Global Offensive (CSGO) lub Rocket League – podobnie jak „sport” odnosi się do wszystkich tradycyjnych sportów, takich jak piłka nożna czy tenis.

Pierwszym akredytowanym turniejem e-sportowym był wewnętrzny turniej 24-osobowy Uniwersytetu Stanforda o nazwie Intergalactic Spacewar Olympics, ale profesjonalne nowoczesne turnieje e-sportowe mają swoje korzenie we wczesnych latach 90., wraz z pojawieniem się turniejów takich jak Evolution Championship Series (EVO) około gier walki 1 na 1, takich jak Street Fighter.

Gry takie jak Quake i Starcraft przyczyniły się do popularności transmitowanych e-sportów na początku XXI wieku, a turniej Counter Strike zadebiutował w 2001 roku.

Najpopularniejsze e-sporty

Obecnie najpopularniejszymi e-sportami według obecnej liczby rywalizujących drużyn, w kolejności malejącej, są CSGO, Rocket League, League of Legends, Valorant i Dota 2.

Edukacja e-sportowa

Roehampton University jako pierwszy w Wielkiej Brytanii przyznał stypendium e-sportowe w 2018 r., a pierwsze przyznano studentce prawa Julii Cwierz w 2019 r.

W 2020 roku Brytyjska Federacja Esports stworzyła ramy dla swoich e-sportowych kursów BTEC, pierwszych tego rodzaju na świecie, ostatecznie współpracując z College of Esports w Londynie w 2021 roku w celu ustanowienia kursów szkolnictwa wyższego do studiowania biznesu w e-sporcie.

Lider kursów e-sportu i informatyki w St Vincent’s, Martin Birch-Foster, który był pionierem programu na uczelni, powiedział, że przejście z IT do e-sportu było stopniowe, ale naturalne.

Przyszłość e-sportu

Firma Dell nawiązała współpracę z uczelnią pod koniec 2022 r., aby zapewnić obniżone komputery, sprzęt i koszulki w ramach nowej iteracji ich przestrzeni treningowej „Shark Tank” i jest to sztandarowe studium przypadku inicjatywy Delling Up Education.

„Myślę, że przyszłość e-sportu w Portsmouth i okolic będzie się szybko rozwijać – myślę, że w ciągu najbliższych kilku lat zaczniemy widzieć, jak się rozwija” – powiedział Martin.

Według Światowego Forum Ekonomicznego e-sport jest wart około 1,2 miliarda funtów, a cała branża gier wideo jest warta około 270 miliardów funtów, a generowane przez nią przychody są dwukrotnie większe niż filmy i muzyka razem wzięte.

Źródło: Portsmouth.co.uk