Kursy e-sportowe w Hampshire – Studia BTEC i szkoły w Londynie.

Kursy e-sportowe w Hampshire

Aktualnie w Kolegium Świętego Wincentego w Gosport jest około 60 studentów na drugim roku akademickim, którzy uczą się na kursach e-sportowych BTEC poziomu 2 i 3. Havant i South Downs College również oferują kursy e-sportowe na kampusach Alton i South Downs. W Londynie działa kilka wyspecjalizowanych uczelni e-sportowych, takich jak Guild College i College of Esports, które przyjmują pierwszą rundę studentów w tym roku.

Co to jest e-sport?

E-sport to rywalizacja w wirtualnej grze, w której osoba lub grupa gra przeciwko innej osobie, online lub osobiście, w czasie rzeczywistym. Termin „e-sport” odnosi się do wielu różnych gier wideo lub sportów, w których ludzie rywalizują, takich jak Counter Strike Global Offensive (CSGO) lub Rocket League.

Początki e-sportu

Pierwszym akredytowanym turniejem e-sportowym był wewnętrzny turniej 24-osobowy Uniwersytetu Stanforda o nazwie Intergalactic Spacewar Olympics, ale profesjonalne turnieje e-sportowe mają swoje korzenie we wczesnych latach 90. Gry takie jak Quake i Starcraft przyczyniły się do popularności transmitowanych e-sportów na początku XXI wieku, a turniej Counter Strike zadebiutował w 2001 roku.

Aktualne popularne e-sporty

Najpopularniejszymi e-sportami według obecnej liczby rywalizujących drużyn są CSGO, Rocket League, League of Legends, Valorant i Dota 2.

E-sport w edukacji

Roehampton University jako pierwszy w Wielkiej Brytanii przyznał stypendium e-sportowe w 2018 r., a pierwsze przyznano studentce prawa Julii Cwierz w 2019 r. W 2020 roku Brytyjska Federacja Esports stworzyła ramy dla swoich e-sportowych kursów BTEC, pierwszych tego rodzaju na świecie, ostatecznie współpracując z College of Esports w Londynie w 2021 roku w celu ustanowienia kursów szkolnictwa wyższego do studiowania biznesu w e-sporcie. Lider kursów e-sportu i informatyki w St Vincent’s, Martin Birch-Foster, powiedział, że przejście z IT do e-sportu było stopniowe, ale naturalne.

Przyszłość e-sportu

Firma Dell nawiązała współpracę z uczelnią pod koniec 2022 r., aby zapewnić obniżone komputery, sprzęt i koszulki w ramach nowej iteracji ich przestrzeni treningowej „Shark Tank”. GT Omega dostarczyła krzesła i sprzęt wyścigowy do Shark Tank, a Hyper X dostarczyła klawiatury i myszy. E-sport jest wart około 1,2 miliarda funtów, a cała branża gier wideo jest warta około 270 miliardów funtów, a generowane przez nią dochody są dwukrotnie większe niż filmy i muzyka razem wzięte.

„Myślę, że musimy po prostu iść naprzód, pchać się do przodu z tym impetem i uświadomić sobie fakt, że e-sport to przyszłość”.

– Martin Birch-Foster

Źródło: Portsmouth.co.uk