Dziarscy seniorzy wkraczają do świata esportu

Seniorzy stają się coraz bardziej aktywni w świecie gier wideo, przynosząc korzyści dla zdrowia psychicznego i fizycznego.

Seniorzy w grach wideo

Zgodnie z raportem opublikowanym podczas 2023 Global Esports Summit i Tencent Esports Annual Conference, odsetek graczy w wieku 45 lat i starszych w Chinach wzrósł do 11 procent w ubiegłym roku, podczas gdy wynosił on 9 procent w 2020 roku.

Podobnie jak Xiyanghong, coraz więcej osób starszych bierze udział w grach wideo, korzystając z udowodnionych korzyści, jakie może przynieść rywalizująca rozgrywka.

Korzyści dla zdrowia psychicznego

Raport naukowy opublikowany w czasopiśmie „Behavioural Brain Research” w 2020 roku wykazał, że gry wideo mają potencjał poprawy kluczowych aspektów pamięci u osób starszych. Badania poparte przez Narodowy Instytut Zdrowia Starców w Stanach Zjednoczonych wykazały, że osoby w wieku od 60 do 80 lat, które grały wideo gry przez 30-45 minut dziennie przez cztery tygodnie, wykazywały poprawę pamięci rozpoznawczej.

Gry wideo mogą stanowić dodatkową i rozrywkową metodę poprawy zdrowia poznawczego, nawet jeśli nie zastępują one doświadczeń z życia codziennego.

Gaming jako hobby

Seniorzy, jak Qin z Xiyanghong, utrzymują, że gra pozwala im utrzymać aktywność umysłu i poprawić koordynację wzrokowo-ruchową. Ge, który przeżył raka nosogardzieli, twierdzi, że gra w Honor of Kings pomogła mu przejść przez trudne chwile podczas walki z chorobą.

Nie tylko w Chinach zauważa się ten trend. Na całym świecie rośnie apetyt na esport, zwłaszcza po pandemii COVID-19, kiedy granie w gry oferowało rozrywkę i bezpieczną alternatywę dla spotkań towarzyskich podczas lockdownu.

Matagi Snipers, założone we wrześniu 2021 roku jako pierwszy w Japonii zawodowy zespół esportowy dla seniorów, ma średni wiek członków wynoszący 67 lat. Celem drużyny jest zostanie zespołem „szanowanym przez wnuki”, zgodnie z oficjalną stroną internetową.

Sponsorowany przez giganta technologicznego Lenovo, Silver Snipers to senioralny zespół grający w Counter Strike w Szwecji, którego celem jest poszerzenie widowni esportu o pokolenie z wystarczającym dochodem i czasem rekreacyjnym.

Yang uważa, że gry wideo są nowym hobby, które wzbogaca jej życie, i liczy na to, że udział coraz większej liczby seniorów w społeczności graczy sprawi, że sektor stanie się atrakcyjny dla szerszej grupy wiekowej.

Źródło : www.bing.com