Dlaczego Pistolety Maszynowe Rządzą w 'Counter-Strike 2′?

FaZe Clan wygrywa IEM Sydney 2023, a P90 kradnie show!

FaZe Clan zrobiło historię na Intel Extreme Masters Sydney 2023 (IEM Sydney), zdobywając pierwszy w historii główny puchar Counter-Strike 2 (CS2) oraz 100 000 dolarów nagrody pieniężnej.

Jako jedna z zespołów, na które zwracaliśmy uwagę, FaZe pokonali faworytów Team Vitality w drabince dolnej po porażce wczesnej eliminacji. Ich dynamika rosła z każdym meczem, osiągając historyczne zwycięstwo 13-0 w ćwierćfinałach przeciwko ENCE. Kulminacją było napięte finałowe starcie, gdzie pokonali underdogów Complexity 2-1 w decydującym meczu po podwójnym dogrywce. Kluczowym graczem w tym sukcesie był Robin „ropz” Kool, który zasłużenie otrzymał tytuł MVP turnieju.

Oprócz epickiego powrotu FaZe do gry, zaskakujących niespodzianek i elektryzującej publiczności liczącej 9 000 osób, której dopingowała drużyny w Sydney, jedna broń skradła całe show – P90.

Subkarabinek (SMG) otrzymał dużo uwagi podczas turnieju, wielu zawodników stosowało taktykę biegnij-i-strzelaj, aby zmylić i zdezorientować przeciwników. To spowodowało najbardziej agresywną grę, jaką do tej pory widzieliśmy w konkurencyjnym Counter-Strike.

Jest to związane z różnymi czynnikami. W wywiadzie przed IEM Sydney drużyna BetBoom powiedziała, że mają teraz dedykowanego gracza P90 zamiast specjalisty od Arctic Warfare Police (AWP), ponieważ nowa gra uniemożliwia utrzymanie pozycji przy celu. Drużyna zamierzała sforsować strefy i strzelać na oślep do wszystkich przeciwników. Czy to było powiedziane żartobliwie czy nie, BetBoom, drużyna zajmująca wówczas 29 miejsce na świecie, dotarła do ćwierćfinałów IEM Sydney, czego nikt się nie spodziewał.

Czy to wszystko to tylko chwilowy trend? Hype wokół SMG osłabnie w miarę rozwoju CS2 i odkrycia gry przez więcej zawodowców, ale sądzimy, że będzie on nadal cieszyć się popularnością na przyszłych głównych imprezach i na serwerze, ze względu na wiele czynników. Oto dlaczego.

1) Dymy są bardziej interaktywne i reaktywne
Teraz można strzelać w dymy, aby przez niego widzieć.
Użyteczność dymów została znacznie zmieniona w CS2, a największe zmiany dotyczą tego, jak granaty dymne działają. Teraz dymy rozprzestrzeniają się w przestrzeni na mapie, a wszyscy gracze widzą takie same efekty dymów na swoich ekranach. Nie ma już dymów jednokierunkowych. Co więcej, strzelanie do dymów pozwala na utworzenie tuneli, przez które gracze mogą obserwować przeciwników, a dym można całkowicie rozwiał z granatem wysokiej eksplozji.
W wyniku tego, IEM Sydney było pełne zespołów, które ostrożnie operowały wokół dymów, co pozwalało zawodnikom zbliżyć się do siebie i rywalizować na bliskie odległości, co sprzyjało skutecznemu wykorzystaniu SMG.

2) Niekonsekwentne wzorce rozrzutu i system walki
Opanowanie wzorców rozrzutu zawsze było ważną częścią serii Counter-Strike. To decyduje o różnicy między celnie trafionym strzałem w głowę, a kompromitującym nietrafieniem.
W CS2 strzelanie nadal jest bardzo niestabilne, a wzorce rozrzutu są bardziej chaotyczne i nieprzewidywalne w porównaniu do poprzednich wersji. Doprowadziło to do mniejszej skuteczności celnych zabójstw, nawet przy utrzymywaniu pozycji celowania. Przyczyniło się to również do spektakularnych akcji, szczególnie gdy Nikola „NiKo” Kovač z G2 Esports wykonał 360-no-scope na swojego przeciwnika po nieudanym strzale.

Przy utrzymującym się „przewadze” strzelca, gdzie gracze skarżą się na śmierć jeszcze przed zobaczeniem przeciwników na ekranie, strzelanie na oślep przy trudnych do kontroli wzorcach rozrzutu tradycyjnych ciężkich broni takich jak AK47 i M4A1-S jest sposobem na przyszłość (dosłownie i w przenośni).

3) Skrócony format meczów w CS2
Mecze zostały skrócone do maksymalnie 24 rund na mecz, zamiast zwykłych 30. Oprócz skrócenia czasu meczu, to sprawia, że ekonomia w grze jest ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Gracze mają teraz mniej rund na zdobycie zabójstw i zdobycie lepszych broni podczas meczów, a ceny broni wciąż są podobne między CS2 a Counter-Strike: Global Offensive.
To, w połączeniu z dodatkowymi środkami finansowymi za zabicie wroga ze SMG (600 dolarów w porównaniu do 300 dolarów za zabicie kogoś karabinem), sprawia, że opłaca się sięgać po lekką broń podczas tzw. „force-buy” lub rund gospodarczych, aby zwiększyć szanse na zdobycie droższej broni, takiej jak AWP, przed zmianą stron.
Trudniej teraz kontrolować popularne karabiny jak M4A1-S i AK47.

Z trwającym Roobet Cup, zobaczymy, czy SMG będą panowały, czy też ich popularność zacznie maleć na scenie zawodowej. Niemniej jednak, poniżej poziomu profesjonalnego, uważamy, że SMG będą nadal żywe i ważne przez kolejne miesiące (chyba że Valve poprawi ruch i „przewagę strzelca” oraz znacząco osłabi SMG).
Wszystko zmieniło się, gdy jego rodzice kupili mu PlayStation 2 na Boże Narodzenie. Od tego czasu jest uzależniony od esportu, gier wideo i muzyki. Jeśli nie transmituje na żywo swoich żartów, prawdopodobnie wychodzi z przyjaciółmi, robiąc lustrzane selfie i zażarcie dyskutując o Meme of the Year w Internecie.

Źródło : www.bing.com