Dlaczego niektóre gry wideo tak trudno jest przerwać grę

Granie w gry może być wciągające i od czasu do czasu może spowodować, że niektórzy gracze tracą kontrolę nad swoim życiem. Spróbujmy zrozumieć, dlaczego jest tak wiele gier, które wydają się tak trudne do porzucenia.

Gry skończone i nieskończone w różnych gatunkach

Skoncentrowanie się na spożyciu i zysku

Gry skończone mogą zarabiać pieniądze używając tradycyjnego modelu, jak towary w sklepach. Producenci tworzą grę, reklamują ją i sprzedają zainteresowanym fanom, co kończy transakcję. Można kupić grę Horizon Forbidden West za 60 dolarów. Gry nieskończone używają jednego z kilku różnych, ale powiązanych modeli. Fortnite przyjmuje model „darmowy do grania”, pozwalając każdemu grać w grę i oferując opcjonalne zakupy w grze. World of Warcraft stosuje model subskrypcji, który wymaga od graczy zapłacenia za początkowy produkt i dodatkowe 15 dolarów miesięcznie za kontynuowany dostęp.

Różnice w zyskach

Gry skończone zarobiły producentom między 40 a 50 milionów dolarów, podczas gdy gra PUBG Mobile zarobiła ponad 70 milionów dolarów każdego miesiąca od maja 2019 roku. W sumie pubg osiągnęła ponad 5 miliardów dolarów od swojej premiery w 2018 roku.

Strategia rozwoju

Konkretne gry wymagają, aby producenci podejmowali strategiczne wybory w celu maksymalizacji przychodów. Ponieważ studia gier skończonych zarabiają na sprzedaży kompletnego produktu, mają zachęty do stworzenia produktu wysokiej jakości i skutecznej reklamy. Pozwala im to sprzedać jak najwięcej kopii zainteresowanym fanom, a następnie zająć się pracą nad następnym produktem.

Taktyka manipulacji w grach nieskończonych

Efekt Zeigarnik

Taktyki jak te naturalnie sprawiają, że gry nieskończone stają się o wiele trudniejsze do porzucenia przez graczy. Ponadto „efekt Zeigarnik” sprawia, że nieukończone zadania będą nawiedzać graczy, którzy chcą przerwać granie w grę.

Gry, które mogą powodować poważne problemy

Gry takie mogą powodować poważne problemy dla podatnych graczy. Na przykład, wydarzenia ograniczone czasowo wymagają od graczy ukończenia wyzwań w ciągu kilku dni, aby zdobyć ekskluzywne nagrody.

Historie z życia wzięte

Jednego z klientów spotkał ostatnio taki dylemat. Jackowi, bo o nim mowa, ulubiona gra ogłosiła wydarzenie Noworoczne na pierwszy tydzień roku. Ci, którzy ukończyli wszystkie wyzwania, wygraliby unikalny zestaw złotej zbroi do używania w grze. Ci, którzy nie dokończyli na czas, nigdy nie mieliby okazji, aby ją zdobyć. Wiedząc, że gracze pragnęli tej potężnej broni, zaprojektowali ostatnie zadania na liście, tak aby były niemal niemożliwe do ukończenia na czas, mówiąc sobie, że gracze zapłacą za ulepszenia, aby im pomóc.

Źródło : www.bing.com