Jak gry video uzależniają graczy
Wiele gier wideo obejmuje celowo elementy projektowe, które mają na celu utrzymanie ludzi w grze tak długo i tak często, jak to możliwe. Te techniki obejmują strategie oparte na automatycznych maszynach, strategie sprzedaży pod dużą presją oraz psychologię konsumentów.
Wiele gier można uznać za „skończone” lub „nieskończone”. Skończone gry mają zakończenie, zwykle opowiadają historię i zapewniają zamknięte doświadczenie z początkiem, środkiem i końcem. Nieskończone gry nie mają końca, nigdy nie osiągniesz końca Candy Crush.
Gry ograniczone zarabiają pieniądze za pomocą tradycyjnego modelu, tworząc grę, reklamując ją i sprzedając ją zainteresowanym fanom, co kończy transakcję. Natomiast nieskończone gry mogą używać różnych modeli, które zwykle skupiają się na zachęcaniu graczy do wydawania pieniędzy w grze.
Strategie businessowe
Najwyżej zarabiające gry skończone zdobywają miliardy dolary, ale ograniczają swoje zyski, ponieważ po sprzedaży gry ich możliwości zarobkowe są zakończone. Z kolei nieskończone gry wymagają innej strategii – efektem jest to, że gracze, których uzależniają, wydają mnóstwo pieniędzy na te gry.
Skutki gry
Gry takie mogą sprawić poważne problemy dla wrażliwych graczy, prowadząc do spadku wyników w szkole czy pracy, a nawet zakłócając życie towarzyskie. Czasem jedyna obecna alternatywa to zapłacić za dodatkowe możliwości w grze lub poświęcić jej więcej czasu, której jednak się nie ma.
Jednak ograniczając się do grania wyłącznie w skończone gry, można uniknąć uzależnienia i wrócić do normalnego funkcjonowania.
Źródło : www.bing.com