Dlaczego niektóre gry wideo są tak trudne do przerwania

Strategie deweloperów gier komputerowych: ograniczenie czasowych wyzwań i piramidka zwodzeniowa

Wiele gier komputerowych zawiera świadomie elementy projektowe, które mają na celu utrzymanie graczy w grze jak najdłużej i tak często, jak to tylko możliwe. Wcześniej tłumaczyłem kilka podstępnych technik deweloperów. Obejmują one strategie zaczerpnięte z automatów do gier, strategie sprzedaży wysokiej presji oraz psychologię konsumencką. Jednak deweloperzy włączają te elementy tylko wtedy, gdy mają na to zachętę finansową.

Gry skończone i nieskończone we wszystkich gatunkach

Gry skończone mogą zostać zakończone. Zazwyczaj opowiadają historię i zapewniają samodzielną przygodę z początkiem, środkiem i końcem. Gry skończone można ukończyć. Gry nieskończone nie mogą zostać wygrane. Nigdy nie osiągniesz końca Candy Crush. Obecnie łat do ukończenia jest ponad czternaście tysięcy poziomów, które są często aktualizowane. Stare gry z automatów do gier często pasują do tego gatunku, ponieważ zostały zaprojektowane tak, aby trwały tak długo, jak długo gracz wkładał monety.

Gry skończone i nieskończone we wszystkich gatunkach

Deweloperzy zarabiają na grach skończonych za pomocą tradycyjnego modelu, jak produkty w sklepach. Twórcy tworzą grę, reklamują ją i sprzedają zainteresowanym fanom, co kończy transakcję. Można kupić grę „Horizon Forbidden West” za 60 dolarów. Gry nieskończone korzystają z jednego z kilku różnych, ale powiązanych modeli. Fortnite przyjmuje model „darmowe granie”, pozwalając każdemu na grę w grę, oferując jednocześnie opcjonalne zakupy w grze. World of Warcraft stosuje model abonamentowy, który wymaga od graczy zapłacenia za początkowy produkt oraz dodatkowe 15 dolarów miesięcznie za kontynuowany dostęp.

Strategie biznesowe różniące się między sobą, wymagają od deweloperów podejmowania strategicznych wyborów w celu maksymalizacji przychodów. Aby zarobić na grach skończonych, studio musi sprzedać jak najwięcej kopii zainteresowanym fanom, a potem zacząć pracę nad nowym produktem. Niestety ogranicza to naturalnie dochody, ponieważ zarabiają tylko tyle pieniędzy, ile jest zainteresowanych graczy.

Gry nieskończone wymagają innej strategii. Im dłużej potrafią zwrócić uwagę graczy, tym więcej możliwości mają gracze na wydawanie pieniędzy. Oznacza to, że zamiast skupiać się na tworzeniu produktu, deweloperzy zazwyczaj koncentrują się na wdrażaniu jak najwięcej sztuczek psychologicznych.

Popularne i „uzależniające” gry

Techniki takie jak pokazywanie graczom, jak ich wyniki porównują się z wynikami ich znajomych, sprawienie, że gracze zależą od siebie nawzajem, aby czuć się winnymi, kiedy nie grają, grożąc graczom postęp, kiedy nie otwierają gry od kilku dni oraz bombardowanie graczy powiadomieniami.

Takie taktyki naturalnie sprawiają, że gry nieskończone są znacznie trudniejsze do porzucenia przez graczy. Dodatkowo „efekt Zeigarnik” sprawia, że nieukończone zadania będą prześladować graczy, którzy chcą przerwać grę.

Źródło : www.bing.com