Dlaczego nękanie jest powszechne w grach online? Eksperci wyjaśniają.

Rola płci w gamingu i uwrażliwienie na różnorodność

Nie bez powodu nękanie jest tak powszechne w tych przestrzeniach online, a gracze identyfikujący się jako kobiety i LGBTQ częściej stają się celem. W dużej mierze to, jak zmieniła się publiczność w grach, wyjaśnia prof. Michael Kasumovic z UNSW, który bada różnice płci w grach wideo. Gry wideo były kiedyś głównie domeną mężczyzn, przestrzenią, w której mogli poczuć siłę i kontrolę. Jednak gry zostały rozwinięte z myślą o zróżnicowanej narracji i szerszej publiczności.

Wrogość w grach typu first-person shooter

Gry first-person shooter, takie jak Call of Duty, zwykle są pełne nękania. „Kiedy ludzie czują, że tracą kontrolę, zazwyczaj czują się bardzo zaniepokojeni,” mówi Kasumovic. „Najlepszym sposobem, aby kogoś wykluczyć z grupy, jest sprawienie, że nie czuje się on mile widziany. Najłatwiejszym sposobem, aby sprawić, że ktoś nie czuje się mile widziany, jest nękanie go i sprawienie, że chce odejść.”

Obecność nękania w grach multiplayer

Nękanie jest zazwyczaj najczęstsze w grach typu first-person shooter, takich jak Counter-Strike czy Call of Duty, dodaje Kasumovic, w których tworzą się konkurencyjne hierarchie społeczne. To zjawisko trwa od kilku dziesięcioleci, jednym z bardziej znaczących przykładów był Gamergate, kampania nękania, która miała miejsce między 2014 i 2015 rokiem z powodu zmieniającego się oblicza kultury gamingu.

Skutki nękania dla graczy

Mimo poważnych skutków, jakie może mieć nękanie dla graczy, wielu deweloperów gier pozostaje stosunkowo „biernych” pod względem moderacji, mówi Johnson. „Ich celem jest zyskowność, a zyskowność pochodzi z maksymalizowania wielkości i zaangażowania ich bazy graczy. Większość dużych gier mogłaby znacząco poprawić swoją moderację, ale wiąże się to z kosztami”.

Źródło : www.bing.com