Cyfrowy dodatek do broni w grze sprzedany za ponad 1 milion złotych – rekordowy zakup

Digitale akcesorium dla broni w grze wideo zostało sprzedane za ponad 1 milion dolarów w środę, według pośredników, co stanowi jedno z największych tego typu zakupów w historii. Anonimowy nabywca zdobył Counter-Strike 2 digitalne ulepszenie, znane jako skin, po przebiciu dwóch ofert rywali o 1 milion dolarów, powiedział jeden z pośredników. Rzadki dodatek do broni ma drewniane detale i niebiesko-żółty wzór tie-dye.

Niecodzienne zakupy w świecie gier wideo

„Ludzie widzą te rzeczy i mówią: 'Oh, to pranie brudnych pieniędzy’,” powiedział Oliver Behrensdorff, który prowadzi stronę SkinBid.com i ułatwił płatność, zauważając, że podjęto wszystkie odpowiednie środki dotyczące prania pieniędzy. „To było naprawdę super legalne, jakbyś sprzedawał cokolwiek innego, z umowami i wszystkim innym.” Sam Alexander, pośrednik anonimowego sprzedawcy, potwierdził szczegóły sprzedaży.

Gry wideo generujące miliony

Produkty cyfrowe w grach wideo napędzają teraz branżę o wartości 184 miliardów dolarów. W samym tylko ostatnim kwartale gracze Roblox Corp. wydali 924 miliony dolarów na wirtualne waluty i przedmioty do strojenia swoich awatarów. Skiny w Counter-Strike często przechodzą przez rynek zewnętrzny.

Spekulacje na rynku gier wideo

Tak jak w przypadku kryptowalut i tokenów niezbywalnych, znanych jako NFT, skiny broni w Counter-Strike 2 mogą być przedmiotem frenetycznych spekulacji rynkowych. Jednak gracze lubią chwalić się tym, że w przeciwieństwie do tych aktywów cyfrowych, skiny broni mają oczywiste zastosowanie. Gracze mogą pochwalić się nimi w Counter-Strike 2 przed legionami rywalizujących graczy. Wykorzystywali również skiny do zakładów na takie rzeczy jak wyniki meczów esportowych.

Dynamiczny rynek skinów broni

Od 2022 roku średnia cena skinów średniego poziomu wzrosła o 69%, według Pricempire.com, która śledzi sprzedaż. Valve Corp., producent Counter-Strike 2, wprowadził te przedmioty w 2013 roku. Wiadomość o sprzedaży została po raz pierwszy zgłoszona przez influencera gier Jake Lucky. Według pośredników, strony zaangażowane podpisały umowę o zachowaniu poufności, uniemożliwiającą podanie konkretnej końcowej ceny do publicznej wiadomości.

Źródło : www.bing.com