Counter-Strike obchodzi 25. rocznice. Twórca Minh Le mówi o historii gry.

Counter-Strike: historia popularnej gry FPS

Counter-Strike świętował niedawno swoje 25-lecie i jest bardziej popularny niż kiedykolwiek. Początkowo był to mod do Half-Life, który stał się samodzielnym tytułem po zatrudnieniu współtwórców, Minha “Goosemana” Le i Jesse “Cliffe” Cliffe przez Valve, i od tamtej pory ewoluował i stał się najpopularniejszym konkurencyjnym FPS na świecie, z ponad 30 milionami graczy miesięcznie. To niesamowite osiągnięcie trwałości, a rocznica przyniosła rzadki wywiad z Minhem Le, który rozpoczął projekt wiele lat temu, gdy kończył studia. Le stwierdził, że stworzenie “betajedynki” Counter-Strike zajęło mu około miesiąca i połowy, wtedy do projektu dołączył Jesse Cliffe, aby pracować nad innymi elementami, w tym mapami.

Counter-Strike to niecodzienny przypadek wszechczasów. Okazja rocznicy była okazją do rzadkiego wywiadu z Minh Le, który rozpoczął projekt wiele lat temu, gdy kończył edukację na uczelni. Le wyjaśnił, że pomysł na grę narodził się rok wcześniej przed rozpoczęciem pracy nad modelem. “W 1998 roku wpadłem na pomysł Counter-Strike” – powiedział Le. Zainspirowany starymi grami z automatów, takimi jak Virtua Cop, Time Crisis, a także filmami takimi jak filmy akcji z Hongkongu (John Woo) i hollywoodzkimi filmami takimi jak Heat, Ronin, Air Force One oraz filmami Tomasza Clancy’ego z lat 90. Le przyznaje, że niektóre elementy, które czynią Counter-Strike specjalnym, zaczerpnął z poprzednich swoich prac nad modami.

Idea oparta na rundach była koncepcją zapożyczoną z poprzedniej gry Le, zwaną Action Quake2. “Zauważyłem, że niemożność respawnu zmuszała mnie do innej gry i zachęcała do współpracy z zespołem, więc wiedziałem, że to najlepsza funkcja do dodania do Counter-Strike. Ta funkcja, a także zrównoważony design map, to główny powód, dla którego CS to tak bardzo oparta na drużynowej grze” – podkreślił Le.

Krótkie podsumowanie

Counter-Strike to legenda w świecie gier wideo, która obchodziła niedawno swoje 25-lecie. Rozmowa z Minhem Lem przyniosła ciekawe spojrzenie na kulisy powstania tej popularnej gry, która inspirowała się starymi grami z automatów oraz hollywoodzkimi filmami akcji. Pomimo drobnych niedociągnięć, Counter-Strike nadal pozostaje jednym z najbardziej popularnych tytułów na świecie.

Źródło : www.bing.com