Counter-Strike: Kulisy tworzenia gry biją rekordy, a minutę czołówki jest jednym z najlepszych.

O 25. rocznicy Counter-Strike i dalszych planach

Counter-Strike niedawno świętował swoje 25. urodziny i jest bardziej popularny niż kiedykolwiek.

Pierwotny mod Half-Life stał się niezależnym tytułem po zatrudnieniu przez Valve współtwórców Minh “Gooseman” Le i Jesse “Cliffe” Cliffe, i od tego czasu ewoluował, stając się najpopularniejszym konkurencyjnym FPS-em na planecie, z ponad 30 milionami graczy miesięcznie. To niesamowite osiągnięcie trwałości, a rocznica przyniosła rzadki wywiad z Minh Le, który rozpoczął projekt wszystkie te lata temu, kończąc studia.

Mówiąc norweskiej witrynie Spillhistorie.no, Le mówi, że oryginalna koncepcja gry powstała rok przed rozpoczęciem pracy nad modyfikacją. “Wprowadziłem pomysł Counter-Strike w 1998 roku” – mówi Le. Le przypisuje niektóre elementy, które czynią Counter-Strike wyjątkowym, swojej wcześniejszej pracy nad modyfikacjami. “Pomysł rozgrywki opartej na rundach był tak naprawdę koncepcją, którą pożyczyłem z poprzedniej gry, nad którą pracowałem, zwaną Action Quake2” – przypomina Le.

Ulubione mapy twórcy to CS_Siege i CS_Facility, ale oczywiście DE_Dust było tym, “które wszystkich nas zaskoczyło. Nigdy nie sądziliśmy, że jest tak wyjątkowe, gdy po raz pierwszy go testowaliśmy, ale byliśmy miło zaskoczeni, widząc, jak stała się standardową mapą Counter-Strike. Mapper, który stworzył DE_Dust, był niezwykle inteligentny i spędził wiele czasu na doskonaleniu projektu DE_Dust, aby gra była zabawna i zrównoważona.

Źródło : www.bing.com