Counter-Strike recently celebrated its 25th anniversary, and is more popular than ever. The original Half-Life mod became a standalone title after Valve hired co-creators Minh “Gooseman” Le and Jesse “Cliffe” Cliffe, and since then has iterated and grown into the most popular competitive FPS on the planet, with over 30 million monthly players.
Minh Le i historia Counter-Strike
To niesamowity wyczyn trwałości, a z okazji rocznicy odbył się rzadki wywiad z Minh Le, który rozpoczął projekt wiele lat temu, gdy kończył studia. Le wcześniej powiedział, że zajęło mu około miesiąca i pół zaprogramowanie “beta one” Counter-Strike, wtedy Jesse Cliffe dołączył do projektu, aby pracować nad innymi elementami, w tym mapami.
Mówiąc do norweskiej strony Spillhistorie.no, Le mówi, że oryginalna koncepcja gry powstała rok przed rozpoczęciem pracy nad mod. “W 1998 roku wpadłem na pomysł stworzenia Counter-Strike,” mówi Le. “Zainspirowały mnie stare gry arkadowe, takie jak Virtua Cop, Time Crisis. Byłem również mocno zainspirowany filmami z Hong Kongu (John Woo), oraz filmami z Hollywood, takimi jak Heat, Ronin, Air Force One i filmami Tom Clancy’ego z lat 90-tych.”
Le przypisuje niektóre z elementów, które czynią Counter-Strike wyjątkowym, swojej pracy nad wcześniejszymi modami. “Pomysł na rozgrywkę opartą na rundach tak naprawdę zaczerpnąłem z wcześniejszej gry, nad którą pracowałem o nazwie Action Quake2,” wspomina Le. “Zauważyłem, że niemożność odrodzenia skłoniła mnie do innej gry i zainspirowała do gry z drużyną, więc wiedziałem, że to najlepsza cecha do dodania do Counter-Strike. Ta cecha, a także wyważony design map, to główny powód, dla którego CS to gra skupiona na drużynie.”
Odzeki Minh Le
Ulubionymi mapami twórcy były CS_Siege i CS_Facility, ale oczywiście DE_Dust “zaskoczyło nas wszystkich. Nigdy nie wydawało się nam, że jest takie wyjątkowe, gdy pierwszy raz go testowaliśmy, ale byliśmy miło zaskoczeni, widząc, jak stało się standardową mapą Counter-Strike. Maper, który stworzył DE_Dust, był niezwykle inteligentny i spędził wiele czasu na doskonaleniu designu DE_Dust, aby było zabawnie i wyważone.”
Jeśli chodzi o żale, Le krytykuje moją ulubioną broń w grze! “Żałuję, że nie wyważyłem niektórych broni, takich jak AWP,” mówi Le. “Myślę, że jest zbyt często używane i stało się trochę meta-bronią.” Po prostu zapomnij, że powiedział to, ponieważ AWP to najlepsza broń i nie, nie będziemy odpowiadać na pytania.
Przyszłość Counter-Strike
Valve zatrudniło Le i Cliffe’a, gdy popularność moda stawała się coraz bardziej oczywista, oraz kupiło prawa do Counter-Strike. Przejście do pracy w Valve nazwał Le “bardzo pokornym” i powiedział, że “miałem okazję pracować z najlepszymi twórcami gier w branży, nauczyli mnie pewnych umiejętności, których bym nigdy nie nauczył się poza Valve.”
Co do sprzedaży praw do Valve, i mając na uwadze, że teraz jest to jedna z największych gier na świecie, Le wyraża tylko pochwałę dla studia. “Jestem zadowolony z tego, jak potoczyły się sprawy z Valve, jeśli chodzi o sprzedaż IP,” mówi Le. “Zrobili świetną robotę utrzymując dziedzictwo CS.”
Co do jajek wielkanocnych w oryginalnej grze, “Byłem zbyt zajęty naprawianiem błędów i dodawaniem funkcji. Nigdy nie miałem czasu, żeby dodać jajka wielkanocne…”
Le wydaje się być przystępny wobec gry i jej kolejnego sukcesu oraz skromny wobec swojej własnej roli w tym, co Valve nazywa “ulubionym strzelcem pierwszej osoby ulubionego strzelca pierwszej osoby”. I dobrze wiedzieć, że ma tak realistyczne spojrzenie na sprzedaż gry Valve wiele lat temu, ponieważ, choć Counter-Strike w pewnym sensie przybył już w pełni ukształtowany, nie sądzę, żeby był to Counter-Strike, jaki mamy teraz, gdyby Valve nie pracowało nad nim przez ponad dwie dekady.
Najnowszy Counter-Strike, pomimo że jest piątą główną grą w serii, jest także pierwszą bezpośrednią kontynuacją: CS2. Został wydany na przełomie ubiegłego roku i, chociaż zastąpił CS:GO, zachował wszystko, co gracze cenili w poprzedniej grze i zdaje się, że udało mu się przenieść bazę graczy bez większych problemów. Aktualizacje do tej pory nie wprowadziły ogromnych zmian, skupiając się raczej na drobnych, ale istotnych ulepszeniach (które czasami wiążą się z żartobliwie zirytowanym tonem ze strony Valve), ale to stało się regułą w tej serii. Co przyniesie przyszłość CS2, wszystko zawarte jest w ekskluzywnym wywiadzie PCG z zespołem deweloperskim.
Źródło : www.bing.com