Counter-Strike 2 recenzja: duża zmiana w niezrównanej strzelance, ale to może być coś wyjątkowego.

Recenzja Counter-Strike 2: Wielka energia łatania i kilka rażących braków, ale nadal jest to FPS, który generuje ekscytujące chwile i ma podstawy, aby przewyższyć swojego poprzednika. Wystarczy tylko dać mu czas.
Counter-Strike: Global Offensive po 11 latach zostało nieco bezceremonialnie zamknięte na rzecz nowszej, lśniącej wersji Counter-Strike 2. Niezależnie od tego, czy nam się to podoba, czy nie, Valve chce, abyś grał w CS2. Dla tych, którzy nie traktują CS zbyt poważnie, CS2 nie będzie wydawać się zbyt wiele zmieniony w porównaniu do CS:GO, poza kilkoma zmianami w granatach, bardziej szczegółowymi mapami i rozczarowującym brakiem ulubionych przez fanów trybów gry. A dla tych, którzy regularnie trenują celowanie i używają granatów dymnych, CS2 może wyglądać dobrze, ale brakuje mu precyzji w porównaniu do ruchu i strzelania w CS:GO. Mimo to CS2 oddaje to, co sprawia, że Counter-Strike działa, i nawet jeśli podstawy wydają się trochę skąpe i delikatnie chwiejne, jestem pewien, że Valve ma FPS, który z czasem zastąpi CS:GO. Dla przeciętnego miłośnika Counter-Strike’a, CS2 bardziej przypomina duże uaktualnienie CS:GO niż kontynuację po jedenastu latach. Oczywiście, CS2 działa na nowym silniku Source 2 od Valve, z wieloma mniejszymi zmianami w menu i większymi zmianami w działaniu granatów. Niemniej jednak, wciąż mamy do czynienia z terrorystami kontra antyterrorystami, gdzie budżety wzrastają i maleją w zależności od tego, ile głów graczy leży na celowniku. Wejdź do gry w CS2 i poczujesz się bardzo, bardzo podobnie do CS:GO. To było do przewidzenia, prawda? CS2 zawsze miał podnieść udoskonaloną formułę i nie wprowadzać biegu po ścianach i systemu bonusów. Przejście z CS:GO do CS2 jest łatwe, ponieważ wszystkie ustawienia i wiązania przechodzą razem z tobą, wraz ze wszystkimi kosmetykami. Jako powracający gracz, nie miałem problemu z szybkim odnalezieniem się w CS2, co zasługuje na wielkie uznanie. Niestety dla nowych graczy, gra nadal nie pomaga w kierowaniu cię do przydatnych rzeczy, takich jak dostosowanie czułości celowania lub dostosowanie celownika, a nawet wyjaśnienie, czym są poszczególne tryby gry. Poradniki lub doświadczony przyjaciel są prawdopodobnie niezbędni, jeśli czujesz się nieco przytłoczony, więc CS nadal musi rozwinąć się pod względem samouczka. Mogę powiedzieć, że twój wynik będzie zależał od trybów Casual, ponieważ są one wciąż chaotycznym maszem ciał i granatów, które przekreślają skomplikowane rozbrajanie bomby, ale wejdź do trybu Deathmatch, Competitive lub nowego trybu Premier i CS2 oddaje to, co sprawia, że Counter-Strike jest tak cholernie wciągający. O ile broń ma swoją osobowość i satysfakcjonujące jest trafiać w cel, CS polega na pytaniu i odpowiedzi zarówno w odniesieniu do kropek twoich partnerów, gdy biegają po mapie, jak i nagłych strzałów, które przerywają długie chwile ciszy. Czy chronisz niewidoczną plamę swoich sojuszników? Czy to już czas na szturm na punkt B? Tak, absolutnie 1000%, tak.
Jeżeli przyjrzymy bliżej drobnym zmianom, odgrywają one znacznie większą rolę w ułatwianiu zarządzania meczami. Elastyczność nowego ekwipunku oznacza, że ​​możesz tworzyć swoją pulę broni za pomocą przeciągania i upuszczania, dzięki czemu możesz mieć dostępne obie CT karabinki szturmowe w menu zakupu, jeśli chcesz (Jestem ekstatyczny). Menu zakupu zostało również zaktualizowane, więc gdy twoi partnerzy kupują bronie między rundami, małe kropki pod portretem każdej broni pomagają zobaczyć ekwipunek każdego. Jest nawet przydatny guzik zwrotu, w przypadku gdy popełnisz błąd lub do końca meczu musisz oszczędzić pieniądze. Jest też nowy tryb gry Premier, który różni się od trybu Competitive tym, że nie jest wyjaśniony w żadnych podpowiedziach. W skrócie, tryb Competitive to coś na wzór meczów rankingowych, w których możesz wybrać mapy, na których chcesz grać przed dołączeniem do kolejki. Premier ma fazę wybierania i blokowania map, a także ranking globalny/regionalny, z systemem punktów zależnym od twojego umiejętności.
Na powierzchni najbardziej oczywistą zmianą w grze jest jaśniejszy i bardziej kolorowy wygląd mapy, zamiast ciemnych kątów. Wejdź na teren pałacu Mirage i zobaczysz właściwy połysk na marmurowej podłodze, graffiti potwora na Overpass otaczające tunel, a ja chciałbym spędzić długi weekend w apartamentach Inferno, bo teraz są one piękne (hałas może być problemem, ale kompromis to kompromis). Odeszły czasy ścian o konsystencji hummusu i jestem z tego zadowolony. Na nieco mniej oczywistą skalę, granaty reagują bardziej na otoczenie. W CS:GO, granaty dymne generowały chmurę statycznego dymu, która nie ruszała się, dopóki nie zniknęła. Ale w CS2 dym zwija się wokół łuku i rozchodzi, lub zawiesza się w wąskiej szczelinie i wznosi w górę, jakby został zaciśnięty przez kamienny kształt. Co ciekawe, eksplozje zwykłych granatów rozpraszały dym na chwilę, odsłaniając ukrywających się w nim nieszczęśników. A jeśli strzelisz na brzegi chmury dymu, kulki będą się w niej poruszać i potencjalnie ujawnić przeciwników. Ogólnie rzecz biorąc, uważam, że zmiany w granatach dymnych wpływają zarówno na zwykłych graczy, jak i na poważnych, ponieważ są one wystarczająco znaczące, aby zmienić ich podstawowe zastosowanie jako blokady wzroku, jak również zmieniać to, jak najlepsi gracze z nich korzystają. Sam nie należę do poważnych graczy, ale i tak zauważyłem, że nowe granaty otwierają nowe możliwości, które wcześniej nie istniały. Zamiast czekać niepewnie, aż dym zniknie lub być zaskoczonym, gdy ktoś wyskakuje z ciemności, w końcu czuję, że jestem w stanie manipulować dymem i wykorzystywać go tak jak reszta piaskownicy CS. Ogólny czas trwania meczu został skrócony z 16 do 13 rund. Innymi słowy, maksymalna liczba rund w meczu została zmniejszona z 30 do 24. Osobiście nie uważam, żeby to było problemem, a wręcz przeciwnie, sprawia, że ​​każda rundka jest bardziej znacząca.
Mimo tych pozytywnych zmian w mapach i granatach, wiele dobrego z CS:GO nie znalazło się w CS2. Brak wsparcia dla systemu Mac. Brak trybów Arms Race lub War Games. Brak możliwości ustawienia leworęczności w konsoli. Brak ulubionych map fanów, takich jak Cache i Train. Wszystko to na pewno pojawi się z czasem, ale frustrujące jest to, że nie możemy wrócić do

Źródło : www.bing.com