Counter-Strike 2 graczy cierpią na „niegrywalne” zacinanie

Counter-Strike 2: Problemy z zacinaniem przeszkadzają graczom w zabawie

Spójność klatek kluczem do płynnej rozgrywki

Mimo że otrzymuje pozytywne recenzje, gra beta Counter-Strike 2 sprawia, że wielu graczy uważa ją za „niegrywalną” ze względu na poważne problemy z zacinaniem się, pomimo wysokiej ilości klatek na sekundę.

Counter-Strike 2 zbliża się wielkimi krokami, a gracze zaczęli wchodzić do meczy w ramach beta testów, w celu sprawdzenia gry przed jej oficjalną premierą.

Pomimo że posiada znacznie lepszą grafikę niż poprzednik, gracze na większości konfiguracji PC nie mieli żadnych problemów z włączeniem i uruchomieniem gry. Jednak niektórzy zauważyli poważne problemy zacinania się, gdy już rozpoczęli mecz w CS2.

Gracze Counter-Strike 2 żądają rozwiązania problemów z zacinaniem

Reddit Counter-Strike 2 został zasypowany przez graczy, którzy proszą o rozwiązanie tego problemu. Choć niektórym udało się go naprawić, włączając synchronizację pionową (co jest bardziej kompromisem niż rozwiązaniem), problem wydaje się dotyczyć większości graczy.

Spójność klatek kluczem do płynnej rozgrywki

Aby mieć płynne doświadczenie w grach o wysokiej ilości klatek na sekundę, liczba klatek nie jest wszystkim. Ważne jest również, aby miały one równomierne tempo.

Ważne jest, aby sprawdzić 99. percentyl swojego FPS, aby dowiedzieć się, jak równomierne jest tempo. Jeśli liczba klatek wyswietlana wynosi 250 FPS, ale średnia 99% to 100 FPS, to wrażenie gry jest takie, jakbyś grał na 100 FPS. Jeśli natomiast średnia różni się tak znacznie od szczytu, jest to oznaka problemów zacięć.

Użytkownicy CS2 zgłaszają problemy z zacinaniem się gry

Jeden z użytkowników CS2 opublikował wideo, na którym widać, jak średnie tempo jego gry oscyluje między 60 a 110, a czasami spada do 70, mimo że ogólna liczba klatek wynosiła 170. Tego rodzaju wahania są powodem poważnych zakłóceń w rozgrywce.

Użytkownicy forum Reddit Counter-Strike 2 oraz strony społecznościowych w serwisie Steam zgłaszają podobne problemy z zacinaniem się gry.

Jeden z użytkowników twierdził, że mimo posiadania ponad 700 klatek na sekundę i monitora 240Hz, nie mógł pozbyć się problemu zacinania, dopóki nie włączył synchronizacji pionowej. Jednak dla osób, które znają zasadę działania synchronizacji pionowej, rozwiązanie to nie jest idealne.

Choć blokowanie liczby klatek do częstotliwości odświeżania monitora może stworzyć ogólnie płynne wrażenie podczas rozgrywki, wprowadza ono również opóźnienie reakcji. W konkurencyjnej strzelance takiej, jak CS2, gdzie każda 1/16 sekundy ma znaczenie, opóźnienie jest niewskazane.

Warto wspomnieć, że pojawienie się problemów z zacinaniem może wynikać z przeładowanych serwerów CS2 ze względu na nowe osoby biorące udział w beta testach. Jednak z uwagi na ilość graczy, u których występuje ten problem, istnieje duża szansa, że to nie jest jedyna przyczyna.

Nie wiadomo jeszcze, czy Valve zdoła rozwiązać problem z zacinaniem przed oficjalną premierą Counter-Strike 2.

Źródło : www.dexerto.com