Bengalski przemysł gier wideo: Sektor na rozdrożach

Bangladeszki rynek tworzenia gier, choć mniejszy niż w Stanach Zjednoczonych, pokazuje obietnicę. W 2021 roku wartość rynku wynosiła 62,22 miliony dolarów i jest częścią szerszego sektora gier o wartości 0,37 miliarda dolarów w kraju. Obserwatorzy przewidują, że ten rynek może podwoić się do 2026 roku.

Rynek gier wideo globalnie

W globalnym krajobrazie branży rozrywkowej, rynek gier wideo nie tylko wzrósł, ale wybuchł, przewyższając nawet łączne przychody branż filmowej i muzycznej. Według prognoz firmy Statista, w 2023 roku ma osiągnąć przychód w wysokości 622,8 miliona dolarów, z przewidywanym rocznym wzrostem (CAGR 2023-2027) wynoszącym 11,57%, co sprawi, że wartość rynku osiągnie szacunkowo 965,1 miliona dolarów do 2027 roku.

Gaming w Bangladeszu

W porównaniu, bangladeski rynek tworzenia gier, choć mniejszy, wykazuje obietnicę. W 2021 roku wartość tego rynku wynosiła 62,22 miliony dolarów i jest częścią szerszego sektora gier o wartości 0,37 miliarda dolarów w kraju. Prognozy wskazują, że ten rynek może podwoić się do 2026 roku. W sektorze esports również zaobserwowano wzrost. Popularne tytuły to Counter-Strike 1.6, DOTA, FIFA, Rainbow Six Siege i Call of Duty. Bangladeszscy gracze esportowi zarobili do tej pory 216 681,51 dolarów amerykańskich z 99 turniejów.

Obstacles and Challenges

Pomimo obiecujących początków gier w Bangladeszu, rynek ten boryka się z wieloma wyzwaniami. Jednym z głównych problemów jest brak wykwalifikowanej siły roboczej, co wymaga intensywnego szkolenia nowych pracowników. Kolejnym problemem jest brak stabilnych inwestycji w branżę. Pomimo oczekiwań związanych z innowacyjnymi bangladeskimi grami, opóźnienia w ich wydawaniu oraz niskiej jakości gry sprawiają, że gracze są zawiedzeni. Brak rentowności powoduje opór wśród inwestorów, co z kolei zniechęca studentów do specjalizowania się w tworzeniu gier. Jednakże istnieje kilka sukcesów w sektorze tworzenia gier w Bangladeszu, takich jak 'Ludo Club’ autorstwa Ulka Games, który przekroczył 100 milionów pobrań, oraz indie games jak 'Zero Hour’ stworzone przez Attrito M7 Productions, które pokazują, że istnieje rynek dla wysokiej jakości lokalnych treści.

W obliczu stale rosnącego i dochodowego rynku gier wideo, Bangladesz ma potencjał do rozwoju silnego rynku tworzenia gier, który przyciągnie zarówno krajowych graczy, jak i utalentowaną siłę roboczą. Jednak obecnie branża tworzenia gier w Bangladeszu boryka się z wieloma wyzwaniami, takimi jak brak wykwalifikowanych pracowników i stabilnych inwestycji. Mimo wszystko, istnieją firmy, które kontynuują pracę nad rozwojem tej branży, oraz lokalne gry, które odnoszą sukcesy na rynku. Perspektywy wydają się obiecujące dla przyszłości bangladeskiego rynku gier wideo.

Źródło : www.bing.com