Bangladesz: przemysł tworzenia gier wideo w centrum uwagi

Przemysł gier w Bangladeszu, choć mniejszy niż w Stanach Zjednoczonych, jest obiecujący. W 2021 roku wartość rynku wyniosła 62,22 miliona dolarów i jest częścią szerszego, 0,37 miliarda dolarów branży gier w kraju. Prognozy wskazują, że ten rynek może podwoić się do 2026 roku.

Boom globalnej branży gier wideo

W globalnej branży rozrywki, przemysł gier wideo nie tylko wzrósł, ale eksplodował, przewyższając nawet łączne przychody branż filmowej i muzycznej. Według prognoz Statista Market Forecast, w 2023 roku osiągnie on przychód w wysokości 622,8 miliona dolarów, a przewidywana roczna stopa wzrostu (CAGR 2023-2027) wyniesie 11,57%, co spowoduje wzrost rynku do szacunkowych 965,1 miliona dolarów do 2027 roku.

Trudności na rynku gier w Bangladeszu

Pomimo obiecującego startu branży gier w Bangladeszu, reprezentowanego przez lokalną grę „Hatirjheel: Dream Begins” z dziewięć lat temu, przemysł ten ma trudności w zyskaniu uznania. Gry wideo są często uważane za nieistotne, co skutkuje wieloma utalentowanymi jednostkami poszukującymi możliwości za granicą, co wyczerpuje pulę wiedzy kraju.

Niedobór wykwalifikowanej siły roboczej i brak inwestycji to główne problemy rynku gier w Bangladeszu. Pakistańska firma NapTech Labs wskazuje na niewystarczającą liczbę pracowników, co wymaga intensywnego szkolenia dla nowych rekrutów. Ponadto, brak rentowności powoduje, że inwestorzy obawiają się inwestowania w branżę, co powoduje przedwczesne zamknięcie wielu obiecujących projektów. Edukacja jest kluczowa w przezwyciężeniu tych trudności, a większa dostępność ścieżki kształcenia w zakresie tworzenia gier mogłaby złagodzić obecne wyzwania branży.

Mimo tych trudności kilka firm, takich jak Riseup Labs, Ulka Games i Azmi Studios, nadal odnosi sukces. Indie gry, takie jak 'Zero Hour’ od Attrito M7 Productions, pokazały, że na rynku istnieje zapotrzebowanie na jakościowe, lokalnie wytwarzane treści.

Źródło : www.bing.com