Bangladeski przemysł produkcji gier wideo: Sektor na rozdrożach

Przemysł rozwoju gier w Bangladeszu, choć mniejszy niż w USA, wykazuje obietnicę. W 2021 roku wartość rynku wyniosła 62,22 miliona dolarów i jest częścią szerszego przemysłu gier o wartości 0,37 miliarda dolarów w kraju. Obecnie przemysł gier wideo ma przewagę nad przemysłami filmowym i muzycznym. Oczekuje się, że w 2023 roku osiągnie on przychód w wysokości 622,8 miliona dolarów, a roczna stopa wzrostu (CAGR 2023-2027) wyniesie 11,57%, co spowoduje wzrost wartości rynku do przewidywanych 965,1 miliona dolarów w 2027 roku, zgodnie z prognozami rynkowymi Statista.
W porównaniu mały rozwój przemysłu gier w Bangladeszu wydaje się obiecujący. W 2021 roku wartość rynku wyniosła 62,22 miliona dolarów i stanowiła część przemysłu gier o wartości 0,37 miliarda dolarów w kraju. Prognozy wskazują, że ten rynek może się podwoić do 2026 roku.

Rozwój esportu

Esport jest również rozwijającym się sektorem w branży gier w Bangladeszu. Popularne tytuły to Counter-Strike 1.6, DOTA, FIFA, Rainbow Six Siege i Call of Duty. Dotychczas banglijscy gracze esportowi zarobili razem 216 681,51 USD z 99 turniejów.
Wysokie stawki w wydarzeniach takich jak Discovery One’s BESL Episode V i IGE Community Series Valorant 2023 oraz GPxAOV Community Cup 2023 oferujący pulę nagród o wartości 3 lakhów BDT dowodzą, że scena esportowa rozwija się szybko.

Problemy branży gier w Bangladeszu

Choć przemysł gier wideo jest dochodowy i co roku absolwenci studiów informatycznych są ponad 20 tysięcy, rynek twórców gier w Bangladeszu ciągle się nie rozwija. Przyczyną tego jest niewystarczająca liczba pracowników, co wymaga długotrwałego szkolenia nowych pracowników. Problemem branży jest również brak solidnych inwestycji. Chociaż oczekiwania wobec przełomowych gier z Bangladeszu są duże, wiele projektów kończy się opóźnieniami w wydaniu, co rozczarowuje fanów. Przykładem może być strzelanka pierwszoosobowa „Project Judgement”, gdzie strona gry na mediach społecznościowych pozostaje nieaktywna od lat. Nawet niewielka liczba gier, które trafiają na rynek, często prezentuje niską jakość rozgrywki. Przez brak zyskowności inwestorzy są niechętni, co skutkuje tym, że wiele obiecujących projektów jest wcześnie porzucanych. Ponadto brak rentowności zniechęca studentów do specjalizowania się w tworzeniu gier, pogłębiając już dużą lukę w umiejętnościach.

Szansa na rozwój

Warto jednak zauważyć, że istnieją znaczące firmy branży rozwoju gier w Bangladeszu, takie jak Riseup Labs, Ulka Games i Azmi Studios. „Ludo Club” Ulka Games osiągnął znaczny sukces, przekraczając 60 milionów pobrań. Ponadto niezależne gry, takie jak „Zero Hour” od Attrito M7 Productions, pokazują, że istnieje rynek na jakościowe lokalne treści.
Przemysł rozwoju gier w Bangladeszu znajduje się na rozdrożu. Z odpowiednimi inwestycjami, skupieniem na edukacji i strategicznym planowaniem może stać się znaczącym graczem na globalnej arenie gier. Przemysł oferuje nie tylko zyski finansowe, ale również stanowi platformę do wyrażania kreatywności, rozwijania umiejętności i budowania dumy narodowej.
Bangladesz, nawigując po tym złożonym krajobrazie, jest gotowy na wieloaspektowe podejście, które obejmuje instytucje edukacyjne, społeczność inwestycyjną i wsparcie rządowe, aby przyspieszyć rozwój branży.

Źródło : www.bing.com