AMD cofnął funkcję gry po tym jak gracze dostali bany.

Nowa aktualizacja sterownika graficznego AMD dezaktywuje technologię Anti-Lag+, która została niedawno wprowadzona do wszystkich obsługiwanych gier. Najnowsza aktualizacja (23.10.2) stanowi kontynuację wersji 23.10.1, która została wydana prawie tydzień temu i wprowadziła funkcję Anti-Lag+ do Counter-Strike 2.

Problem z Anti-Lag+

AMD potwierdziło w oficjalnych notatkach, że zdecydowano się na dezaktywację technologii anti-lag ze względu na ostatnie doniesienia o pewnych grach online, które identyfikowały Anti-Lag+ jako narzędzie do hakowania, co skutkowało banami dla graczy. AMD zapowiedziało również, że aktywnie współpracuje z twórcami gier i ma nadzieję znaleźć rozwiązanie, które pozwoli na ponowne włączenie Anti-Lag+ i przywrócenie graczy, którzy zostali dotknięci banami antycheatowymi.

Ostrzeżenie od dewelopera gry Counter-Strike

Deweloper gry Counter-Strike, firma Valve, również ostrzegła graczy za pośrednictwem swojego kanału w mediach społecznościowych na temat ostatnich banów. „Najnowszy sterownik AMD udostępnił funkcję 'Anti-Lag/+’, która została zaimplementowana do gry CS2 poprzez zmianę funkcji DLL silnika. Jeśli jesteś klientem AMD i grasz w CS2, NIE AKTYWUJ ANTI-LAG/+. Jakiekolwiek ingerowanie w kod CS spowoduje ban przez VAC” – powiedział Valve na Twitterze (dawniej X).

Czym jest Anti-Lag+?

Anti-Lag+ to najnowsza wersja technologii Anti-Lag od AMD, która ma na celu redukcję czasu między wysyłaniem przez CPU poszczególnych klatek, a ich wyświetleniem na monitorze, co ogólnie poprawia responsywność gry. Dostępna w oprogramowaniu graficznym AMD, Anti-Lag+ działa poprzez zintegrowanie się z kodem gry, aby nadzorować synchronizację klatek w kolejce renderowania. Zaskakujące jest to, że AMD nie przetestowało tej funkcji dokładnie przed udostępnieniem jej szerszej publiczności.

Brak współpracy z deweloperami

Mimo dobrych intencji, firma powinna była współpracować z deweloperami gier, aby uniknąć tego problemu, ponieważ powszechnie wiadomo, że systemy antycheatowe dokładnie analizują pliki DLL gry w poszukiwaniu jakichkolwiek oznak ingerencji. AMD mogło łatwo zapobiec tego typu problemom, poprzez poproszenie deweloperów o dodanie Anti-Lag+ do listy zaaprobowanego oprogramowania dla systemów antycheatowych.

Aktualizacja sterownika

Na razie gorąco zalecamy aktualizację najnowszej wersji sterownika ze strony oficjalnej firmy AMD, aby uniknąć jakichkolwiek banów.

Podsumowanie

Wprowadzenie Anti-Lag+ przez AMD miało na celu poprawę jakości rozgrywki, ale zamiast tego doprowadziło do banów graczy. Firma teraz usiłuje znaleźć rozwiązanie w celu przywrócenia funkcji Anti-Lag+ i odkarania graczy, którzy ponieśli konsekwencje błędów systemu antycheatowego. Jednak brak odpowiedniej współpracy z deweloperami gier i niedostateczne przetestowanie funkcji spowodowały wystąpienie tego problemu. Mam nadzieję, że AMD wyciągnie wnioski z tej sytuacji i podjęcie odpowiednie kroki, aby uniknąć takich incydentów w przyszłości.

Źródło : www.bing.com