Technologia sztucznej inteligencji (AI) w dalszym ciągu wywołuje gorącą debatę, szczególnie w dziedzinie gier wideo. Niedawna gala Game Awards 2024 uwydatniła kontrowersje wokół gry Catlygra stworzona przez SuperAuthenti, oskarżona o fikcję opartą na sztucznej inteligencji. W obliczu medialnej burzy twórcy podjęli działania mające na celu obronę swojego dzieła. Poznaj szczegóły tej sprawy, która rodzi pytania o przyszłość gier wideo.
Oskarżenia AI: dramat wokół Catly
Podczas swojej prezentacji podczas Game Awards, Catly wywołał falę uderzeniową. Jej początkowy zwiastun, zawierający hiperrealistyczną grafikę i magiczne ustawienia, został przez niektórych opisany jako „zbyt doskonały”, aby był autentyczny, co doprowadziło do oskarżeń o generowanie sztucznej inteligencji. Recenzje te ujawniły niespójności artystyczne, które wzbudziły podejrzenia co do legalności produktu.
W odpowiedzi na te oskarżenia SuperAuthenti szybko udostępniło na stronie Steam nowy zwiastun Catlydając w ten sposób wgląd w prawdziwą mechanikę gry. Ten drugi zwiastun przedstawia elementy rozgrywki, które obejmują dostosowywanie kocich awatarów, eksplorację futurystycznych światów i interakcje z postaciami niezależnymi (NPC).
Odpowiedzi SuperAuthenti: obrona i przejrzystość
W obliczu kontrowersji twórcy wykazali się proaktywnością. Nowa zawartość ujawniona na Steamie obejmuje nie tylko materiał z rozgrywki, ale także obrazy i zaktualizowany opis gry. Użytkownicy mogą doświadczyć takich aktywności, jak rolnictwo, wyścigi i budowanie wysp. Ta przejrzystość ma na celu rozwiać obawy graczy dotyczące natury Catly.
SuperAuthenti kategorycznie zaprzecza używaniu narzędzi sztucznej inteligencji lub jakiejkolwiek technologii związanej z blockchainem do tworzenia lub promowania Catly. W oświadczeniu dla IGN studio wyraziło zdziwienie zarzutami, twierdząc, że jakości zwiastuna nie da się osiągnąć za pomocą istniejących narzędzi sztucznej inteligencji.
Szerszy problem w branży gier
Sytuacja Catly nie jest izolowany; kontrowersje związane ze sztuczną inteligencją wydają się nasilać w świecie gier wideo. Niedawno podobne oskarżenia padły pod adresem Activision, gdy gracze Call of Duty: Black Ops 6 zauważyłem cechy interfejsu ładowania, które sprawiały wrażenie generowanego przez sztuczną inteligencję.
SuperAuthenti planuje kontynuować komunikację Catly w miarę jak zbliża się premiera planowana na rok 2025. Daje to twórcom czas na odzyskanie zaufania sceptycznych graczy poprzez dodatkowe prezentacje rozgrywki i silne zaangażowanie społeczności.
Wniosek: niepewna, ale obiecująca przyszłość
Kontrowersje wokół Catly podkreśla wyzwania, jakie muszą pokonać twórcy gier, gdy sztuczna inteligencja nabiera tempa w branży. Zdolność SuperAuthenti do wykazania wartości i integralności swojej gry będzie kluczowa dla jej przyszłego sukcesu. Ponieważ gracze kwestionują autentyczność gier, branża musi znaleźć sposoby na poruszanie się w tym złożonym krajobrazie technologicznym. Po co będzie dalej Catly i jego twórcy? Tylko czas pokaże.
Odczyty: 0